Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teettekö ruskeakastikkeen itse vai kaupan valmiista purkista? Poika kaipailee ruskeaa kastiketta ruokaan.

Vierailija
11.08.2024 |

Mitä teen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee kastiketta lainkaan, mutta jos tekisin niin itse.

Vierailija
2/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsetko luvan av:lta vai mitä kyselet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari ruokalusikallista voita pannulle. Siihen joku 5 ruokalusikallista vehnäjauhoja ja sekoitetaan koko ajan lastalla . Keskilämmöllä ruskistetaan jauhot. Sitten lisätään pikkuhiljaa vesi voimakkaasti sekoittaen. Annetaan kuplia vähän ja haudutetaan kypsäksi. Suolaa, pippuria mausteita maun mukaan.

Vierailija
4/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari ruokalusikallista voita pannulle. Siihen joku 5 ruokalusikallista vehnäjauhoja ja sekoitetaan koko ajan lastalla . Keskilämmöllä ruskistetaan jauhot. Sitten lisätään pikkuhiljaa vesi voimakkaasti sekoittaen. Annetaan kuplia vähän ja haudutetaan kypsäksi. Suolaa, pippuria mausteita maun mukaan.

Kiitos! t.ap

Vierailija
5/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota, että se voi jo pikkuisen alkaa ruskistua ennen kuin lisäät jauhot. Varaa aikaa sen verran, että saa jauhot ruskistettua rauhallisesti niin, että eivät pala. Vähemmän paakkuja tulee, kun annat sen sitten vähän jäähtyä ennen kuin lisäät veden. Itse en käytä paljon muita mausteita kuin lihaliemijauhetta.

Tein omaa "pikajauhoa" ruskistamalla vehnäjauhoja valurautapannulla isomman erän, lisäsin siihen lihaliemijauhetta ja laitoin jäähtyneenä purkkiin. Oli sitten valmis lisättäväksi voisulaan.

Vierailija
6/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruskeaa kastiketta osteta valmiina! Sen tekeminen itse on niin helppoa ja halpaa että kuka tahansa pystyy siihen, kun vain viitsii opetella. Ja hyvää tulee!

Vierailija
7/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermakastike valmisjauheesta on hyvää. Itse kun tekee niin voi sekoittaa jauhoja ja vettä, lisätä sen kuumaan veteen ja siihen lihaliemikuutio ja muut mausteet ja tilkka kermaa. Ihan yhtä hyvää vaikka ei ruskisteta.

Vierailija
8/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne valmispurkistakin ovat hyviä, poika ostaa niitä, minä teen pussista sipulinen ruskeakastikkeen.

Vierailija
9/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nykyään joskus harvoin kun teen, knorrin pkt, aikuinen poikani  ostaa sen valmis purkin, ei osaa tehdä itse.

Vierailija
10/10 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikahan voi opetella tekemään itse, kun sitä kaipaa. Ohjeita löytyy netistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän