Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Suomen hintataso jo liian korkea ?

Vierailija
11.08.2024 |

Olemme kalliimpien maiden joukossa, miten kansa selviää, miten kaikki pidetään "hengissä"?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osta enää suomesta mitään muuta kun ruokaa ja sitäkin mahdollisimman vähän.Tilaan kuivatuotteita ulkomailta ja vaatteet sovitan suomessa kivijalkaliikkeessä ja tilaan ulkomailta.

Vierailija
62/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää menee takas siihen, kun itte tehtiin kaikki leivät, leivonnaiset yms. Alusta asti itte. 

Pakastimet täyteen ja syksysin metsään keräämään marjat ja sienet sinne myös!

Itse leivottu leipä on hyvää! Ja kantarellit kannattaa kerätä. Parasta vapaa-ajan viettoa lähteä sieniretkelle. Termospulloon kahvia mukaan ja eväsleipiä reppuun. Se on aitoa elämää.

Juu, mutta monelle köyhälle hyvät sienimetsät ovat täysin ulottumattomissa ihan jo matkustukseen käytettävän rahan vuoksi. Hyväosaiset keräilevät sieniä. :) 

Toi nyt on täyttä roskaa! Isojen kaupunkien keskustasta pääsee bussilla metsän keskelle. Laitakaupungilla taas on lähimetsät kävelymatkan p

Näin on, kahden työttömän reissu pöpelikköön ja takaisin HSL:n ABC-alueen kertalipuilla kustantaa 16,40€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteita on pakko ostaa mahdollisimman halvalla. Kirpputorejakin täytyy alkaa kiertelemään taas enemmän. Viekäähän myyntiin hyviä vaatteita sekä tavaroita halvalla jotta saadaan nekin ostettua pois. Kun tavara kiertää nopeasti sekä vaivattomasti niin sehän on edullisinta kaikille. Monetkaan eivät nykyisin ymmärrä mikä on tuottavaa missäkin kohdassa.

Saat kierrätyskeskuksesta ilmaiseksi, ei kirpputori ole kierrätyskeskus, eikä kenelläkään intressiä myydä hyvää tavaraa halvalla, EDES KIRPPUTORILLA !

Minulla kyllä olisi mutta kun kukaan ei osta tai sitten tavaraa varastetaan. Pöytä vuokrat ovat niin törkeän korkeita nykyisin ja paikat pikkiriikkisen pieniä,niin köyhällä ei ole enää varaa edes kirppis myyntiin.

64/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo hintojen nousu näkyy ruokakaupassakin. Mulla kyllä rahat riittäisi ostaa ruokakaupassa mitä vaan, mutta en osta. Nyt kun pitää varautua siihen, että tässä jääkin työttömäksi tai sairastuu vielä ennen eläkeikää. Just täyttelin seuraavaa Cittarin tilausta ja mietin, milloin olen viimeksi ostanut naudanlihaa. Siitä on jo aikaa. Meinasin laittaa tilaukseen, mutta sitten ajattelin, että olkoon. Ruokakaupassa katson aiempaa enemmän kilohintoja. Punalappuisia en ole ostanut, koska ajattelen, että jollain on ihan oikeasti rahat vähissä ja hän tarvitsee punalaputettuja enemmän kuin minä. Mutta hyvin monen tuotteen kohdalla olen siirtynyt halvempiin merkkeihin Pirkka ja erityisesti K-Menu) ja hyödynnän tarjouksia. Joo, Costa Rica ei ole mitään parasta mahdollista kahvia, mutta koska tarvitsen kofeiinipläjäykseni vain aamulla, ei sillä ole oikeastaan merkitystä, onko se pläjäys hyvää vai ei. Just pari viikkoa sitten sai Costa Ricaa 3 pakettia kympillä, joten nyt mulla on avaamattomia paketteja odottamassa 7 kpl. Teen myös yhä useammin aterioita, joissa ei ole lainkaan lihaa tai kalaa. Ja eilen tuli ihan 1980-luvun opiskeluajat mieleen, kun tein tarjouksessa olleesta broilerin jauhelihasta pihvejä ja laitoin taikinaan puolet porkkanaraastetta. 

Surullista niiden kannalta, joilla ihan oikeasti ei ole rahaa. Onneksi tällä hetkellä kukaan lähisuvusta ei ole sellaisessa tilanteessa, mutta yksi ystäväni on ja sen vuoksi ajattelin palkkapäivänä tilata hänen perheelleen kaapit ja pakastimen täyteen ruokaa. 

Muiden tuotteiden hinnannoususta en oikein osaa sanoa, kun enpä mä muuta juuri osta kuin ruokaa. Etätyössä on se hyvä puoli, ettei ole väliä, millaisissa vaatteissa tekee töitä. Mulla on yksi hyvä vaatekerta, jonka laitan päälleni, jos pitää käydä lääkärissä tms. Muulloin en sitä käytä. Kotioloissa kuljen reikäisissäkin vaatteissa ja kauppaan ja kauppakeskuksiin kehtaan mennä nk pieruverkkareissakin. Tässä iässä ei enää haittaa, mitä muut ihmiset ajattelevat. 

Vierailija
65/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjouksia ja punalaputettuja tuotteita kannattaa ostaa, broileria, pussua ja kalaakin. Itse ostan kahvitkin aina tarjoushinnoilla. Noin 4-5 euroa 6-8 euron kahvipaketeista. Leikkeleitä, juustoja, jugurtteja yms. on aina tarjouksissa. Kaupoissa on hevi-hävikkilaatikoita. Laitoin terassille 0,13 euron basilikan kasvamaan. Pari muutakin yrttiä kasvatan hevihävikkituotteista. Banaaneja ja omeniakin on usein tarjolla. Ylikypsät banaani ovat parhaita. 

Riisipiirakat saa halvalla, kun paistaa pakasteet airfrierissa. Tuoreiden kappalehinta on todella korkea. 

En osta edes laputettuna mitään kalliita lihoja, kun saan halvemmalla esim enemmän tuoretta jauhelihaa. En tarvitse luksusruokia vaan perusruokaa,johon ei mene yli puolta kuukausi budjetista. Lisäksi,noita laputettuna hamstraavat yleensä ahneuksissaan ne joilla olisi kyllä varaa maksaa normaalikin  hinta. 

Vierailija
66/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liian korkea ja kaikki hinnat vain nousevat. Ja pienituloisilta leikataan. Mielisairas hallitus meillä. Sadisteja vissiin?

Vierailija
67/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostelen niiltä valmistajilta jotka arvostavat asiakasta enemmän. Valitettavasti rahat eivät enää riitä niin monipuoliseen ruokavalioon joten salaatitkin saavat jäädä kokonaan pois. En syö juustoja tai leikkeleitäkään. Puuroa on vain syötävä aamuin sekä illoin.

Puuro on terveellisempää kuin leikkeleet. 

Vierailija
68/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisukas kansa tulee toimeen erittäin vähällä ja on tyytyväinen kohtaloonsa. Masentuneet ihmiset eivät kykene nauttimaan mistään ja niitä on koko maa pullollaan. Joten ongelma ratkaistu.

Vierailija
69/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämä on täynnä valintoja myös ostoksia tehdessä.

Auttaa myös jos ei makaa kotona sohvalla sossupummina valittamassa siitä miten kaikki on kallista.

Tulen sulle tai pomollesi töihin heti,kun kerrot missä tämä avoin työpaikka sijaitsee,jonne ilmeisesti palkataan ketä tahansa millä tahansa kyvyillä tai fyysisellä/psyykkisestä terveydellä varustettuna. Ai,eikö ollutkaan tarjota töitä? No taidan jäädä jatkossakin sohvan pohjalle lojumaan,koska vapaaehtoistyötäkään ei saa enää tehdä,jotta voisi vaikka joskus työllistyä Kin esim sitä kautta. Ei suhteita, ei töitä ja näin se Suomi makaa sohvillaan jatkossakin. Kohta on laitonta poimia mustikkaa edes omaan käyttöön,jottei työtön pääse tienaamaan ja ulos ahdingostaan. Niin täynnä kateutta ja pahansuopuutta on tämä kansa,että hyvä vain jos väestö vaihtuu.

Vierailija
70/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää menee takas siihen, kun itte tehtiin kaikki leivät, leivonnaiset yms. Alusta asti itte. 

Pakastimet täyteen ja syksysin metsään keräämään marjat ja sienet sinne myös!

Itse leivottu leipä on hyvää! Ja kantarellit kannattaa kerätä. Parasta vapaa-ajan viettoa lähteä sieniretkelle. Termospulloon kahvia mukaan ja eväsleipiä reppuun. Se on aitoa elämää.

Juu, mutta monelle köyhälle hyvät sienimetsät ovat täysin ulottumattomissa ihan jo matkustukseen käytettävän rahan vuoksi. Hyväosaiset keräilevät sieniä. :) 

Toi nyt on täyttä roskaa! Isojen kaupunkien keskustasta pääsee bussilla metsän keskelle. Laitakaupungilla taas on lähimetsät kävelymatkan päässä.

Täällä meillä pilattiin hyvät marjametsät ja sienipaikat muuttamalla upea harjualue pk-seudulta tulevien uudisasukkaiden lenkki ja hiihtomaastoiksi,kaatamalla puolet metsästä,ja piskien ulostamisalueiksi. Ei täällä enää uskalla poimia mustikoita tai muutakaan,koska kaikkialla on koiran virtsaa ja ihmisten sotkuja. Kiitos Vihti!

Vierailija
71/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xtra temu SheIn ja Lidl. Niillä pysyn.

Sheiniltä en osta mutta sama mulla. Kaikki mikä mahdollista tulee ulkomailta. En aio enää päivääkään tukea näitä Suomen ryöstö hintoja. 

En ole minäkään sieltä tähän päivään mennessä mitään ostanut, enkä temultakaan, mutta nyt aion aloittaa. Ei kiinnosta enää maksaa ylihintaa suomalaisille jälleenmyyjille siitä samasta roskasta, jonka noista halpakaupoista saa muutamalla eurolla.

Ruokaostokset olen keskittänyt Lidliin jo vuosia. Ei sekään halpa ole, mutta duopolia edullisempi sentään.

Vierailija
72/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin nousee hinnat muuallakin, ei ole vain suomalainen ilmiö. Yhdysvallatkin kait ajautumassa taantumaan.

Vierailija
73/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme aikuista perheessä. 40 e menee väkisinkin ruokakaupassa muutaman päivän ruokiin (taloustavarat päälle).

Vierailija
74/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostelen niiltä valmistajilta jotka arvostavat asiakasta enemmän. Valitettavasti rahat eivät enää riitä niin monipuoliseen ruokavalioon joten salaatitkin saavat jäädä kokonaan pois. En syö juustoja tai leikkeleitäkään. Puuroa on vain syötävä aamuin sekä illoin.

Puuro on terveellisempää kuin leikkeleet.

Puuro ei pidä nälkää. Proteiinit pitävät. Kananmuna, kala, liha, pavut. 

Vierailija
75/75 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden ruuat sai ennen 100 eurolla mutta nyt menee 300 euroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan