Millainen asuinalue on Pitäjänmäki?
Siinäpä se kysymys onkin. Onko levotonta, sopiiko lapsiperheelle? Millaisia kokemuksia ihmisillä tästä on?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Työläishenkinen kaupunginosa. Voisin kuvitella, että jos Tampereelta muuttaisi Helsinkiin, viihtyisi tuolla parhaiten. Selloon pääsee helposti julkisilla.
Pysy vaan siellä Tampereella. Sieltä tulevat kaikki poliitikot ja valtion virkamiehet, Tampereelta siis!
Vierailija kirjoitti:
Myös Reimarla, Marttila ja Pajamäki kuuluu Pitäjänmäkeen. Ei ne kaikki ole teollisuusalueita. On myös vanhoja rintamamiesalueita, ja uusiakin taloja.
Oikeaa Pitskua on Strömbergin alue ja ihan aseman seutu. Ei kukaan Marttilassa, Pajamäessä tai Reimarlassa asuva sano asuvansa Pitskussa.
Levotonta, googlaa uutiset alueelta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Paskaa !
KAIKKI STADIN alueet ja lähialueet ovat sekundaa , härdelliä , hirveetä melusaastetta ja rikollis-päihdejengiä.
Jos on lapsia niin, EI EDES UUDENMAAN alueelle. Ylisuuret luokat , AINA JOTAIN KIUSATAAN. Opettajat eivät edes jaksa saada kiusaamista kuriin. Ja helvetti on maan päällä .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hiljaista kuin huopatossutehtaalla.
Kohta ei enää kun joku hullu taas saa pakkomielteen työllistää Valtioneuvoston kansliaan tai Elyyn sihteerin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä sellaista vilkkaiden tieväylien ympäröimää kevytteollisuusaluetta se on.
Pitänee käydä ajelemassa siellä ja tutkiskella aluetta, ei kuulosta kovin ihanalta.
Joo ei se mitään lapsiperhealuetta kyllä ole.
Nimenomaan lapsiperhealue ei kuulosta ihanalta.
Ihan tykkään. Oon meinannut muuttaa monesti, vuokratasonkin takia, mutta en sitten muuttanutkaan. Siellähän menee nykyään ratikkakin. Itse vaan kaipaan kauppakeskusta lähellä, ja asuin jo Leppävaarassa (pitäjänmäen vieressä), sellon vieressä joten näin pitskun kulkuyhteydet huonompina.
Teollisuusalueelle en muuttaisi.
Nykyään asun itähkissä hyvien kulkuyhteyksien ja palveluiden lähellä enkä muuttaisi pitäjänmäkeen.
Pitäjänmäki/varsinkin etelähaaga on kuitenkin jotenkin kotoisaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä sellaista vilkkaiden tieväylien ympäröimää kevytteollisuusaluetta se on.
Pitänee käydä ajelemassa siellä ja tutkiskella aluetta, ei kuulosta kovin ihanalta.
Käy ihmeessä! Kävelemässä, omakotitaloalueella. Ja osta jokin niistä, jos on myytävänä.
Eikö omakotitalosi mene kaupaksi, kun täällä pitää mainostaa?
Mä sanon aina, että asun Pitkussa enkä Reimarlassa. Ei kukaan tiedä, missä Reimarla on. Tämä on erittäin rauhallinen alue
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös Reimarla, Marttila ja Pajamäki kuuluu Pitäjänmäkeen. Ei ne kaikki ole teollisuusalueita. On myös vanhoja rintamamiesalueita, ja uusiakin taloja.
Oikeaa Pitskua on Strömbergin alue ja ihan aseman seutu. Ei kukaan Marttilassa, Pajamäessä tai Reimarlassa asuva sano asuvansa Pitskussa.
Höpö höpö. Asun Marttilassa mutta tietysti sanon asuvani Pitskussa. Aseman seutu kuuluu Marttilaan.
Pitäjänmäentie 12 on paras taloyhtiö, jossa olen koskaan ollut. Rauhallinen ympäristö, kaupat lähellä, ratikka menee vierestä, samoin bussit.
-Kylmis
Voi sitä kokeilla. Ei se ihan huono ole. Strömbergin alueelle en muuttaisi. Enkä Taliin. Pajamäessä on vain vanhoja 50-luvun taloja. Jos vieressä olevan maalitehtaan hajut ei häiritse, niin muuten se on ihan ok. Mutta Teknoksen ympäristö tosiaan haisee.
Reimarla ja Marttila on ihan ok. Itse tykkään Konalasta enemmän. Siellä on viihtyisämmän näköistä. Ja siellä on paremmat palvelutkin.
Entä Heka: n talo Purotie 5. Minkälainen on tuossa asua ? Onko rauhallinen ?
Monet eivät näytä tietävän, että Pitäjän mäelle on rakennettu paljon uutta asuinrakennuskantaa.
Mun työpaikka on siellä, Karvaamokujalla. En kyllä pidä järin viihtyisänä alueena noin asumiseen, vaikka ei se mikään slummikaan toki ole. Ja toki jokaisen kaupunginosan reunamilta löytyy jotain viihtyisiä rivari/okt-alueita myös, niin täältäkin.
Ajattele! Työläishenkinen! TYÖLÄIS! Ei ne kaikki olekaan yrittäjiä tai valtion virkamiehiä!!!!