Minne suuntautuu seuraava ulkomaan matkasi?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustanut vain vähän. Nyt eläkkeellä haluaisin nähdä mm. Alppeja, Berliinin, Pariisin ja Skotlantia sekä New Yorkin, mutta inhoan lentämistä ja Atlantin ylittävä lento on aika ahdistavan oloinen. Mutta siis mm. noista jokin voisi olla kohteena.
Kokeilepas käydä lääkärillä ja pyytää New Yorkin reissulle aikaerorasitukseen melatoninia. Minulla on 5 mg reseptillä, ja minä ainakin olen nukkunut yölennolla kuin tukki ja herännyt aamulla virkeänä. Ilman reseptiäkin saa, mutta vahvuus on niin laimea ettei ole minulla kovin hyvin toiminut vaikka ottanut kaksi. Reseptillä saa kunnollista. Tietysti jos on mahdollista niin panostus business-luokkaan, tai ainakin premium economyyn, niin niissä on parempi asento nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Italiaan. Olen siellä puolet vuodesta.
Jos saa udella, niin oletko eläkkeellä vai etätöissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua muualle kuin Norjaan. Jos uskaltaisin lentää, niin sitten Sveitsi, Itävalta ym.
Eihän noihin tarvi lentää metriäkään. Laivalla Tallinnaan ja Tallinnasta bussilla Varsovaan. Sieltä jatkoyhteys, bussi tai juna, minne tahansa manner-Euroopassa. Itävalta on jo ihan kivenheiton päässä, yöjunalla kestää 6 tuntia ja maksaa alle 50€.
Ei tosiaan tarvitse lentää. Laivalla Saksaan ja satamasta ajaa periaatteessa parilla pissatauolla Sveitsiin (12-14 tuntia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irlanti olisi haaveissa. Vuokraisin auton ja ajaisin nähtävyyksiä läpi. Siellä on niitä kivikautisia reliikkejä vähän joka paikassa ja vanhoja linnan raunioita
Maaseutu voi ollakin vierailun arvoinen, mutta Dublin on tylsin näkemäni iso kaupunki.
Ja kallis!
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua muualle kuin Norjaan. Jos uskaltaisin lentää, niin sitten Sveitsi, Itävalta ym.
Eihän noihin tarvi lentää metriäkään. Laivalla Tallinnaan ja Tallinnasta bussilla Varsovaan. Sieltä jatkoyhteys, bussi tai juna, minne tahansa manner-Euroopassa. Itävalta on jo ihan kivenheiton päässä, yöjunalla kestää 6 tuntia ja maksaa alle 50€.
Joo, tai vielä mukavammin yölaivalla Turusta Tukholmaan ja sieltä siistillä ruotsalaisjunalla Malmööseen, juna ajaa lautalle ja jatkaa Saksan läpi.
Olen tulossa suomessa käymään luultavasti ensi kuussa
terv Ulkosuomalainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa udella, niin oletko eläkkeellä vai etätöissä?
Olen töissä.
Vierailija kirjoitti:
Espanjaan, pitääkin uusia passi sillä jos Venäjä hyökkää Suomeen jo syksyllä niin en tuu takaisin
sieltä Aasiaan koko talveksi
Varmaan riippuu siitä kuinka paljon aseita ja joukkoja Yhdysvallat kasaa Suomen tukikohtiinsa
Vierailija kirjoitti:
Samoin.
Enää 4 vkoa ja 1 päivä lähtöön. Ei sillä että laskisin🤣
Ennen joulua tulen Suomeen ja lähden taas joulupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Istanbuliin, sen jälkeen Malediivit.
Lempikaupunkini Jonain päivänä menen sinne 3. kerran, nyt boikotoin poliittisista syistä
Lokakuussa viinimatkalle Slovenia-Itävalta-Tsekki-Saksa
Ensi kuussa Espanja-Andorra-Ranska maailmankiertue.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vielä. Kunhan siellä on lämmintä. Kap Verde voisi olla kiva kohde, tai Madeira.
Kap Verdellä on kyllä lämmintä, mutta myös aika tuulista eli mikään megalämmin se ei ole. Jos menette, varokaa aaltoja ja merivirtoja, ne on oikeasti vaarallisia.
Suomeen ja sitten nopeasti takaisin missä ei ole tatuoituja pullukoita