Hoitaisitko lasta kolme vuotiaaksi kotona
Jos taloudellisesti mahdollista? Ja omat opintosi siirtyisivät vuodella eteen päin
Kommentit (69)
Esikoinen ja toinen oli kotona eskariin asti. Molemmat pärjää hyvin koulussa. Kerhoiltiin paljon ja mulla on kaverin lapset pari vuotta hoidossa. Kuopus oli 3v kun meni päikkyyn on nyt vuoden käynyt eikä vieläkään ole sopeutunut. Mutta kun töissä pitäisi käydä että saa rahaa muuten jäisin hänen kanssaan uudestaan kotio vaikka heti huomenna.
En.
Voisin hoitaa ja opiskella samalla, mutta että pelkkää lapsen hoitoa, niin en.
Olen niitä ihmisiä, jotka kyllästyvät kotona pyörimiseen kahdessa kuukaudessa. Pienimmän kanssa olin vuoden kotona, ja se oli kyllä ihan maksimi.
Ei minun omat opintoni siitä mihinkään siirtyneet. Aika paljon pystyin opiskelemaan etänä silloin, kun olin kotona.
Lasteni isä oli se, joka oli hoitovapaalla. Elintaso oli erittäin vaatimaton, mutta elämisen taso sitäkin parempi.
En todellakaan. Vihasin vauva-aikaa ja taaperoikää ylikaiken, menin takaisin töihin niin pian kuin vaan oli mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Töissä ehtii olla opiskella, mutta lapsi on pieni vain kerran ja vain pienen hetken. Sitä aikaa ei saa koskaan takaisin, ja voi kaduttaa ettei silloin ollut riittävästi lapsensa kanssa.
Tämä!!!
Ei mun lapset koskaan mihinkään tarhaan laitettu. Siinä ne oli kotona mun ilona kunnes aloittivat koulun. Toki käytiin kerhoissa ja leikkipuistoissa. Osattiin askarrella ja opetin lukemaan. Paljon pelailtiin. Lapset sai leikkiä rauhassa. Ei mulla ollut kiire niistä eroon pääsemään. Nuorin kun oli tokalla alotin osarina. Kyllä töitä kerkee tekemään ihan riittävästi vaikka olin yli 20v pois työelämästä. Haikeudella muistelen sitä aikaa kun lapset oli pieniä ja olen tyytyväinen että vietin heidän kanssa lapsuuden. Sitä aikaa ei saa takaisin. Viettäkää aikaa lastenne kanssa niin pitkään kuin mahdollista. Ei elämän tarkoitus ole työnteko! Itse en kuolinvuoteella mieti että olisinpa ollut enemmän töissä. Onneksi on muistot!
Hoidin 2 lastani koleme vuotiaiksi kotona. Ei ollut kotihoidon tukia tms. Opiskelin samalla ja tein yö/viikonlopputöitä. 6 v puuttuu eläkekertymästä, mutta nyt jo aikuiset lapset muistavat, ettei tarvinnut aamulla aikaisin heräillä ihan pienenä.
Hoitavat muuten omatkin lapset kolmevuotiaiksi kotona.