Mikä on ihaninta, mitä olette tehneet lastenne kanssa?
Mikä on kaikista kivointa, hauskinta tai ihaninta, mitä olette tehneet tai kokeneet lastenne kanssa? Onko jokin ihan huippujuttu?
Itselleni niitä huipputilanteita, joissa aika pysähtyy ja on vaan niin onnellinen lapsestaan ovat erityisesti lapsensa kanssa laulaminen ja soittaminen. Kun jammaillaan yhdessä ja tuntuu, kun voisi lukea toistensa ajatukset, kun kaikki menee yhteen niin täydellisesti. Samalla on niin ylpeä ja iloinen niistä lapsistaan, jotka ovat niin taitavia ja lahjakkaita musiikissa.
Osa imetyshetkistä oli myös noita rakkauskuplassa lilluvia hetkiä.
Sitten niitä normaalihauskoja arkisia kivoja juttuja on nykyään shoppailu lasten kanssa. Hirveän hauskaa kierrellä kaupoilla, käydä välillä syömässä ja jutella miten menee. Sellaista yhdessä olemista.
Mites muilla? Mistä nautit lapsen kanssa erityisesti?
Kommentit (18)
En tehnyt lapsia. Hymyilyttää aina
Tehtiin metsäretki lähimetsään ja otettiin hassuja valokuvia kurkkimalla puiden takaa ja kannoilla pomppien.
Yhdessä nauraminen, kun tajuaa, että niiden huumori on samanlaista kuin oma.
Tämä ei ole sinällään "ihana" hetki, mutta kerron silti.
Olin väsynyt, niin poikki kaikkeen (syynä ei ollut pelkästään unen vähyys, vaan raha-asiat ja nykyinen ex-mies) että menin makaamaan lattialle ja päätin, etten nouse siitä enää. Vähän aikaa ehdin siinä olla, kunnes pienempi konttasi viereeni lätsytellen käsiään lattiaa vasten, sitten hän laittoi kätensä otsalleni, nousi tukea vasten istumaan ja sanoi "äättä".
Muistan sen, miten energia palautui kehooni, hymyilin. Tiesin, että jaksan. Olin vaan hetkeksi unohtanut, miten mahtavasti asiat kuitenkin olivat.
Joka päivä halataan. Se on aina yhtä sykähdyttävää ja tärkeää läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Imetyshetket nautinnollisia? 🤮
Tämä. Se on ravinnon välittämistä.
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt lapsia. Hymyilyttää aina
Aa, olet se karmiva "smiling man". https://creepypasta.fandom.com/wiki/The_Smiling_Man
Aloitus muuten ok, mutta tuo imetyksen glorifioiminen on aika inhottavaa.
Nyt jo aikuinen mutta mukavaa on kun joskus tulee käymään kotikotona, loikoillaan sängyllä, höpötellään kaikesta ja voidaan ottaa päikkärit siinä samalla.
Kun tulevat syliin tai kainaloon.
Hyvät sanat tai kiitos lapselta yllättäen.
Suunnilleen ensimmäiset 2 vuotta mietin enemmän ja vähemmän että miksi ryhdyin tähän touhuun. Vauva-aika eri vaiheineen oli erityisen kamalaa. 2,5-vuotiaan kanssa on uhmasta huolimatta oikein mukavaa elämää jo. Syö itse, käy itsekseen potalla tarpeillaan, puhe kehittyy kovasti, leikkiikin itsenäisesti hetkittäin. Elämä voittaa ja nyt en takaisin vanhaan vaihtaisi. Mutta varmaa on se että lapsiluku jää tähän yhteen; ei enää ikinä samaa ruljanssia alusta!
Tyttö aina pienenä, kolmasluokkalaiseksi asti, halusi että mä lennättelen häntä. Siis nostan ilmaan ja pyöritän hurjaa vauhtia, kun hän on lentävinään. Nauroi kovasti siinä lentäessään.
m
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen ensimmäiset 2 vuotta mietin enemmän ja vähemmän että miksi ryhdyin tähän touhuun. Vauva-aika eri vaiheineen oli erityisen kamalaa. 2,5-vuotiaan kanssa on uhmasta huolimatta oikein mukavaa elämää jo. Syö itse, käy itsekseen potalla tarpeillaan, puhe kehittyy kovasti, leikkiikin itsenäisesti hetkittäin. Elämä voittaa ja nyt en takaisin vanhaan vaihtaisi. Mutta varmaa on se että lapsiluku jää tähän yhteen; ei enää ikinä samaa ruljanssia alusta!
Fiksu.
Iltajutustelut meidän vanhempien sängyssä kunnes menevät omiin huoneisiinsa. Ne alkoivat lasten ollessa pieniä iltasadun yhteydessä ja jatkuvat edelleen. Tytöt jo 13 ja 17.
Mökkisaunareissut. Mökillä saunotaan ja uidaan jutellaan koko perhe yhdessä. Uimareissut luonnonjärvissä. Kävelyretket luonnonpuistossa. Kahvilakäynti koko perheen kanssa.
Kiteytettynä paikat, joissa olla oman perheen kesken, liittyvät luontoon ja siihen ettei siellä ole muuta keskittymistä haittaavaa hälinää.
Näitä on paljon, mutta yksi tuoreimmista oli tältä kesältä, kun oltiin 8-vuotiaan kanssa ensimmäistä kertaa laivalla ja päivä Tukholmassa. Se vilpitön innostus, riemu ja ilo kaikesta tarttui, illalla makoiltiin hytissä katsomassa ikkunasta auringon laskua. Kaikki yhteinen kokeminen, sen riemun näkeminen on liikuttavaa.
Myös yöllä viereen kömpivä, unelta tuoksuva taapero on niin ihana, että sitä vain nuuhkii hetken ennen kuin itse jatkaa unta :)
Vierailija kirjoitti:
Naurettu yhdessä.
Tämä. Ja paljon!
Naurettu yhdessä.