Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka luulette perustoimeentulotuen menevän vain ruokaan -Tajuatteko että sillä pitää ostaa kaikkea muutakin? Eilen ostin hammastahnaa, tänään deodorantin, pyykinpesuaine on lopussa, ja vessapaperia 2 rullaa jäljellä

Vierailija
02.09.2023 |

...Alusvaatteita pitää ihan juuri ostaa lisää kun alkavat olla reikäisiä.

Sillä perustoimeentulotuella pitää ostaa _paljon muutakin_ kuin vain ruokaa, ja siksi on hölmöä miten niin moni aina sanoo että kyllä hän sillä rahalla söisi...Joo syö, mutta kun IHAN KAIKKI kulut mitä vain keksit, pitää maksaa siitä rahasta (pl. reseptilääkkeet kunnalliselta, kunnallinen lääkäri, vuokra ja sähkölasku)

Se ei ihan oikeasti riitä enää nykyään kun otetaan huomioon mitä kaikkea sillä pitää hankkia.

Kommentit (904)

Vierailija
1/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mene töihin ilmiannettu.

Vierailija
2/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kokkare muualle trollaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä sitten? Minunkin pitää palkasta maksaa ihan kaikki kulut (myös ne lääkkeet, lääkärit, sähköt ja muut asuinkulut). Kuljin itse vuosikausia rikkinäisissä alusvaatteissa, kun ostin mielummin ruokaa, kuin uusia alushousuja. Muita uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin. Ja käyn siis töissä 5pv viikossa, eikä yhtään penniä jää palkasta ennen seruaavaa palkkapäivää. Enkä tosiaan tuhlaile mihinkään, palkka vain on pieni, muttei niin pieni, että mitään tukia saisi, kun talokin on oma.

Vierailija
4/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kokkare muualle trollaamaan.

Se ei ole trollausta jos todellakin suosittelen sinua menemään töihin.

Vierailija
5/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuota kaikkea pitää ostaa. Nyt kun ostat nuo niin ei niihin mene rahaa ainakaan tänä vuonna.

6/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta saat siltin jotain eikä tarvitse öitä nukkua ulkona?

Ja tää kaikki mitä saat ja minkä eteen et ole tehnyt itse tulonhankkimisen eteen mitään on sulle ilmaista?

Vierailija
7/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Minunkin pitää palkasta maksaa ihan kaikki kulut (myös ne lääkkeet, lääkärit, sähköt ja muut asuinkulut). Kuljin itse vuosikausia rikkinäisissä alusvaatteissa, kun ostin mielummin ruokaa, kuin uusia alushousuja. Muita uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin. Ja käyn siis töissä 5pv viikossa, eikä yhtään penniä jää palkasta ennen seruaavaa palkkapäivää. Enkä tosiaan tuhlaile mihinkään, palkka vain on pieni, muttei niin pieni, että mitään tukia saisi, kun talokin on oma.

Eli tilanteesi ei ole millään tavalla verrannollinen. Sinulla on talo.

-ei ap

Vierailija
8/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii just 👍

Vierailija
9/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti aikuisten oikeasti luulee, että ihmisten vaatteet eivät kulu. Alkkareita ei tarvita ja sukkia menee korkeintaan 1 vuodessa. Paitsi hän itse tietenkin tarvitsee, mutta hänhän on eri asia :p

Vierailija
10/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti useimmat ymmärtää ihan omakohtaisen kokemuksen kautta. En ole enää tt-tuella mutta silti välillä hämmästyttää miten paljon siihen kauppalaskuun sisältyy muutakin kuin ruokaa. Siis just noita perushygieniatarvikkeita.

Vierailija
11/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hammastahnaa, tänään dödöä? Mitä ramppaat kaupassa joka päivä?

Vierailija
12/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan työmarkkinatuella pitää pärjätä, en saa erikseen lääkkeitä, silmälaseja ym. toisin kuin ttoimeentulotukilaiset

Vierailija
13/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti useimmat ymmärtää ihan omakohtaisen kokemuksen kautta. En ole enää tt-tuella mutta silti välillä hämmästyttää miten paljon siihen kauppalaskuun sisältyy muutakin kuin ruokaa. Siis just noita perushygieniatarvikkeita.

Juu, ihmeellistä, miten paljon työttömillä kuluu rahaa hammastahnaan ja dödöön. Onneksi me työssäkäyvät ei tarvita niitä ja säästetään sekin raha. Siksi meillä on niin helppoa.

Vierailija
14/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä työttömän pitää pärjätä ilman pesuaineita, lääkkeitä, vaatteita, silmälaseja (kuulokojeista puhumattakaan) ja varsinkin vaippoja. Älkää silti tulko meidän työssäkäyvien eteen haisemaan ja hölmöilemään.

Vierailija
15/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Onhan se ihan suoraan verrannollinen. 

Mulla sattuu olemaan peritty talo, jonka vuoksi en saa esimerkiksi asumistukea. Sinä asut vuokralla. Minä maksan kaikki asumiskulut itse, sinun vuokra maksetaan sinun puolesta. Meillä molemmilla on katto pään päällä. Talo ei tee ruuasta kaupassa halvempaa, eikä maksa mun laskuja.

Vierailija
16/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ymmärrämme jopa teitä paremmin mitä mikin maksaa. MEHÄN maksamme ne ITSE omalla työllämme, eikä meille vain ilmesty rahaa tyhjästä. Itseasiassa meiltä RYÖSTETÄÄN rahaa ennen kuin pääsemme mitään itse maksamaan. Minultakin tällä viikolla taas päälle 3000 euroa ryöstettiin.

Vierailija
17/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ajatella. Minäpä maksan kaikki nuo luettelemasi asiat, jopa vuokran ja lääkärilaskut ihan itse omasta pienestä hoitajan palkastani. Ja raadan sen eteen töissä joka viikko 38,25 tuntia.

Vierailija
18/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

Mulla sattuu olemaan peritty talo, jonka vuoksi en saa esimerkiksi asumistukea. Sinä asut vuokralla. Minä maksan kaikki asumiskulut itse, sinun vuokra maksetaan sinun puolesta. Meillä molemmilla on katto pään päällä. Talo ei tee ruuasta kaupassa halvempaa, eikä maksa mun laskuja.

SILLÄ että onko talo peritty vai ei ei ole MITÄÄN tekemistä asumistuen saamisen kanssa.

Vierailija
19/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ei ap

SULLA ON TALO.

Eli sulla on omaisuutta.

Voit myydä talon ja sitten hakea perustoimeentulotukea kun asut vuokralla.

Ensin käytät rahat jotka sait talonmyynnistä.

Hohhoijaa minkälaisia suhteellisuudentajuttomuuksia saakin lukea

Vierailija
20/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä ymmärrämme jopa teitä paremmin mitä mikin maksaa. MEHÄN maksamme ne ITSE omalla työllämme, eikä meille vain ilmesty rahaa tyhjästä. Itseasiassa meiltä RYÖSTETÄÄN rahaa ennen kuin pääsemme mitään itse maksamaan. Minultakin tällä viikolla taas päälle 3000 euroa ryöstettiin.

Jos noin paljon veroa maksat, jäänee jokunen ropo elämiseenkin. Vai pitäisikön meidän järjestää sulle joku keräys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi