Käyttekö aina marraskuussa etelässä?
Siellä viikon verran, että jaksaa pimeyttä ja sitten tulee joulu.
Kommentit (14)
Minä olen pitänyt talvilomani ylensä joulunpyhien yhteydessä, koska silloin saa vähemmillä lomapäivillä pidemmän loman ja lähtenyt etelään. Tosin tulisi halvemmaksi lähteä johonkin muuhun aikaan.
Nuorempana kävin loka-marraskuussa. Kun corona alkoi riehua, lopetin matkustelun kokonaan. Nyt en ole moneen vuoteen käynyt missään ja huomaan että loka-marraskuu sujuu hyvin ilman että menee etelään.
Käyn, koska mulla on synttärit marraskuussa ja haluan aina viettää ne jossain kivassa, lämpöisessä paikassa.
Pidän marraskuusta, eikä tapanani ole matkustaa silloin. Tammi-, helmi- ja maaliskuu ovat inhokkikuukauteni ja silloin olen mielellään pois Suomesta.
En ole ikinä käynyt, en muulloinkaan.
Joskus Helsingissä asti tulee marraskuussa käytyä, muttei vuosiin enää.
Lokakuussa tulee usein käytyä. Tekee ihan hyvää päästä hetkeksi pois. Jaksaa sitten painaa joulun yli jolloin talvi jo ainakin periaatteessa taittuu vaikka kylmimmät ajat ovat usein vasta edessäpäin.
Lokakuussa syyslomalla.
Kun ei enää ole perheessä koululaisia, olisi todennäköinen kuukausi syyskuu (vielä lämmin meri) tai maaliskuu (kevät, kukat).
Eipä kuulu tapoihin muutenkaan etelänreissut. Suomi on ihana kaikkine vuodenaikoineen, joista jokainen on tarkoituksenmukainen ja täyttää tehtävänsä juuri näin.
En käy. Kävisin, jos minulla olisi varaa.
Kyllä yleensä, Jyväskylässä syntymäpäivillä. Pari yötä ollaan asuntovaunussa.
Vierailija kirjoitti:
Eipä kuulu tapoihin muutenkaan etelänreissut. Suomi on ihana kaikkine vuodenaikoineen, joista jokainen on tarkoituksenmukainen ja täyttää tehtävänsä juuri näin.
En ole koskaan minäkään ymmärtänyt, mikä marraskuussa on ankeaa. Joulukuu on paljon ankeampi ja pimeämpi kuukausi ja senkin pilaa enimmäkseen joulun pyhät kaikkine muiden luomine paineineen ja odotuksineen. Ilman joulua joulukuukin olisi ihan ok. Seuraava ankea hetki koittaa helmikuun lopulla, kun talvea on jo kestänyt pari kuukautta ja tietää, että sitä on ainakin kuukausi vielä jäljellä. Tykkään kyllä talvestakin, mutta mulle riittäisi sitä kuukausi.
Mitä kukin etelällä tarkoittaa.
Asutaan Suomessa etelässä, viihdytään mainiosti, kun on syntymäseutua.
Jos tarkoitetaan eteläeurooppaa, niin ei ole käyty eikä kai käydä tulevaisuudessakaan. En viihdy kuumassa.
Ranskassa ollaan käyty, ei sinnekään enää ikinä.
Emme käy.