Melkein hävettää ettei tiedä työttömyydestä tai rahattomuudesta mitään
Hoitajana en ole nähnyt työtöntä päivää koskaan. Pienesti olen asunut ja elänyt aina lasteni kanssa yksinhuoltajana, siksi velkaakaan ei ole. Vuokralla on hyvä asua yleishyödyllisellä vuokranantajalla, julkinen liikenne kulkee kun olen tarkoituksella muuttanut keskustan kupeeseen pk-seudulla.
Hoitajan palkat nousee hiljalleen, ja tällä hetkellä tienaan 3000 e kk ja lisät päälle. Lapsista tulee 600 e tukia. Vuokra 1100 e ja vain puhelinlasku, sähkö ja kotivakuutus laskutetaan n. kuukausittain. Ruokaa voi ostaa huoletta. Kun lapset muuttavat pois ja tuet lähtee, muutan pienempään asuntoon, ja lisäkoulutus mitä suoritan nyt, korvaa tuet.
Hakekaa nyt herrajestas aloille joilla on huutava työvoimapula! Jos siis olet terve ja työkykyinen. En minäkään unelmatyötäni tee, haluaisin olla kuvataiteilija, mutta sillä en eläisi.
Kommentit (46)
Ai tää oli taas tällasta. No lälläspöö ja muistahan vaihtaa vaippasi välillä.
Asiallinen aloitus. Itsellä samankaltainen tilanne. Lukupäätä ei ollut joten mitään virallista tutkintoa tai ammattia en ole ikinä saanut. Lukuunottamatta lyhyitä tarkoituksenomaisia parin kuukauden työttömyysjaksoja (=lomia) en ole ikinä kokenut työttömyyttä. Aina olen hakenut ja käynyt haastatteluissa vaikka olisi ollutkin työpaikka. Joihinkin olen päässyt, useimpiin en :D. Mistään hommasta en ole oikein ikinä tykännyt, on ollut vaan enemmän tai vähemmän ikäviä töitä. Nyt lähes viiskymppisenä ihan duunarialalla edelleen ja palkka 5-6k/kk. säästöjä on ja sijoituksia ja osinkojakin tulee jo yli tonni per kuukausi. Kaksi maksettua asuntoa pk-seudulla joten ei ole enää sitä tilannetta että olisi selkä seinää vasten jos iskee vaikka sairaus tms.
Hakekaa ja kouluttautukaa. Pitäkää huolta fyysisestä kunnosta. Suomessa on vaikka millä mitalla tekemätöntä työtä, osa jopa ihan hyvin palkattuakin.
Vierailija kirjoitti:
no kyllä aika rahaton olet noilla tuloilla ja asut vuokralla.
Mitä väliä, jos pärjää? Miten ihmeen paljon sitä rahaa ja omaisuutta pitää olla ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kyllä aika rahaton olet noilla tuloilla ja asut vuokralla.
Mitä väliä, jos pärjää? Miten ihmeen paljon sitä rahaa ja omaisuutta pitää olla ja miksi?
miten ihmeen paljon?.asut vuokralla jossain kerrostalo luukussa hyi helvetti..ja elelet 3000e kuukaudessa ! olet perseauki vaikka kuinka vänkäät vastaan.mun 7000e palkka riittää just ihmis elämään ! mökkeilyyn ynnä omakotitalossa asumiseen ja veneilyyn.
Eipä voisi aihe vähempää kiinnostaa..jokainen pärjätköön omillaan!
Työttömien tukia on leikattava että näitä yhteiskunnan elättejä alkaa hakeutumaan töihin. Pistää vihaksi että valtio joutuu ottamaan 10 miljardia vuodessa velkaa että työtä vieroksuvat voisivat jatkaa luxuselämäänsä. Nettoveronmaksajana odota valtiolta toimia kuten vaikka ansiosidonnaisesta luopumista kun siihen ei ole enää varaa.
Työttömät ovat suurin ongelma Suomessa ja pistää todellla vihaksi että nämä prkleet eivät hakeudu töihin. Ei näy Helsingissä suomalaistaustaisia wolt kuskeina, taksinkuljettajina, ravintoloissa, siivoamasa. Olisi jo aika pakottaa suomalaisia työttömiä töitä alalta kun alalta. Toinen vaihtoehto voisi olla lopettaa tuet kokonaan näiltä niljakkeilta.
Suomalainen työtön on työtä vieroksuva ja sen käsittelyssä pitää ottaa käyttöön kovat keinot.