Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kärsin kovista kivuista, tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään joten lääkäri päätti hoitosuhteen

Vierailija
10.08.2024 |

Näinkö kivuista kärsiviä kohdellaan Suomessa?!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut kait sitten päälääkäri?

Vierailija
22/37 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaadi lisätutkimuksia. Kipuoireisille tarjotaan usein vain lääkettä lääkkeen perään.

No kyllä mulle tarjottiin kipulääkäriä. Lapsuuden traumat aiheutti psykosomaattiset oireet. Lopulta apu löyty psykiatriasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne luulevat että jokaisella on rahaa tutkituttaa ne yksityisellä, mikä ei ole totta jos sitä rahaa ei ole. Voi maksaa satasia tutkituttaa. Siellä tuurilla riittävän pätevä lääkäri saa kakaistua ulos diagnoosin. Varmaa se ei ole, ellei oireisto ole äärimmäisen selvä ja tutkimus jotenkin. Jos on rahaa, voi yrittää eri lääkäriä. Kunnalla ne varmaan lähettävät ulos.

Vierailija
24/37 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko psykosomaattista?

Vierailija
25/37 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tk-eläkkeellä traumataustasta johtuvien juttujen vuoksi. Sain käydä psykiatrisella sairaanhoitajalla kaksi kertaa kuukaudessa. Hän oli jäämässä eläkkeelle, mutta yritti sitä ennen saada minua uudelle arvioitavaksi ja sitä kautta kunnolliseen terapiaan. Hänen mielestään haluani opiskella ja olla osa yhteiskuntaa, piti tukea. 

Kun hän jäi eläkkeelle, minulle oli tarkoitus osoittaa uusi hoitaja. Kului kuukausia, kunnes postilaatikosta tipahti kirje. Asiakkuuteni lopetettiin heidän päätöksellä. Jos tuntisin oireiden pahentuvan, voisin hakeutua päivystykseen.

Se siitä sitten. 

Ollaan eläkkeellä. 

Vierailija
26/37 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista se on

Vierailija
27/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri oli kirjoittanut diagnoosiksi määrittämätön välilevysairaus. Siihen se sitten loppuikin. Hirvittävät kivut jäivät, mutta selkääni ei ole esim. koskaan kuvattu. Ei vaadi uusintakäyntejä, oli tämä tohtori suuruudessaan maininnut. 

Vierailija
28/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri on teettänyt kaikki järjelliseltä tuntuvat tutkimukset ilman löydöksiä, hänellä ei ole enempää annettavaa. Jos kyse on terveyskeskuksesta, sieltä ei voi tehdä eteenpäin lähetettä, jos ei ole mitään havaintoja - jos tekisi lähetteen kipupoliklinikalle, se luultavasti palautettaisiin. Lääkärin olisi tietenkin tärkeää selittää tilanne ja ohjata muuhun kivunhoitoon kuten fysioterapeutin vastaanotolle.

Vierailija
29/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rökötykset otettu tietenkin ?

Vierailija
30/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukakivuilla saigonia ?!

Vierailija
31/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kohdellaan. Mulla symmetrisiä kipuja nivelissä. Niin etten oikein voi nukkuakkaan. Tutkitaan, mutta aina eri toimenpiteeseen pääsy kestää. Seuraava reumapoli ja sekin vasta 3kk jälkeen. homma kestänyt jo 2 vuotta. En pysty nukkuumaan yli 4h kerralla. Kivut alkavat nukkuessa ja häviävät hilajlleen valveilla ollessa

Kuulostaa raudanpuutteen oireilta. Kipua nivelissä, lihaskalvoissa sekä käsien puutumista yöllä. Paljonko on ferritiini?

Vierailija
32/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene johonkin vaihtoehtoiseen hoitoon. Uusi tutkimus selvitti, että ADHD parani yhtä hyvin, vaikka annettiin lumehoitoa.

Vierailija
33/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hyvin monella on kipuja, joille ei vain voi mitään, vaikka kuinka tutkittaisiin. Sellainenkin vaihtoehto on kyllä ihan todellinen. Ei pidä uskoa lääketieteen ihmevoimaan.

Vierailija
34/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fibro

Fibroa ei ole olemassa, sanovat monet lääkärit. Mullekin sanottu

Vierailija
35/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kohdellaan. Mulla symmetrisiä kipuja nivelissä. Niin etten oikein voi nukkuakkaan. Tutkitaan, mutta aina eri toimenpiteeseen pääsy kestää. Seuraava reumapoli ja sekin vasta 3kk jälkeen. homma kestänyt jo 2 vuotta. En pysty nukkuumaan yli 4h kerralla. Kivut alkavat nukkuessa ja häviävät hilajlleen valveilla ollessa

Kuulostaa raudanpuutteen oireilta. Kipua nivelissä, lihaskalvoissa sekä käsien puutumista yöllä. Paljonko on ferritiini?

Matala ferritiini ei ole mikään sairaus. Suurin osa lääkäreistä ei edes tunne koko asiaa. 

Vierailija
36/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaadi lisätutkimuksia. Kipuoireisille tarjotaan usein vain lääkettä lääkkeen perään.

No kyllä mulle tarjottiin kipulääkäriä. Lapsuuden traumat aiheutti psykosomaattiset oireet. Lopulta apu löyty psykiatriasta. 

Oikea hoito on psykoterapia. 

Vierailija
37/37 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa mitäs sanot siitä että jollain on ihan vaikka näkyviä silmäoireita ja vastaus on vaan "Lets hope for the best" 

Hulluja tuolla HUS:issa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi