Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moniko teistä jää asunnottomaksi?

Vierailija
10.08.2024 |

Kun asumistukea leikataan.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Häädöt lisääntyvät vauhdilla asunnottomien auttaja: Ihmisillä on hätä

Sosiaaliturvaleikkausten myötä asunnottomien auttamispalveluihin on ilmestynyt uusi asiakasryhmä, työssäkäyvät pienituloiset."

https://yle.fi/a/74-20102348

Pienituloiset työssäkäyvät ovat vuosikausia kärvistelleet heikon toimeentulon laitamilla. enkilökohtaisessa tilanteessa on eroa. Joku käyttää silmälaseja ja sehän ei ole ilmaista. Jollakulla on vanhemmat tai sisaruksia, jotka kutsuvat joskus syömään tai antavat lahjaksi tarpeellisen vaatteen. Auttavat muutossa, kuuntelevat huolia. Toinen ääripää on henkilö, joka ei koskaan saa keneltäkään mitään eikä kukaan anna edes joululahjaa.

Vierailija
22/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä edes saanut asumistukea. 

T. Pitkäaikaistyötön 

Hyvä pointti. Asunnottomille ei asumistukea makseta.

Miksi luulet että olen asunnoton? Mulla on iso omakotitalo. 

Olen kertonut ettei minulla ole velkaa, eikä elatusvelvollisuutta ja se on = neukkukuutiossa vuokralla asuva yksinäinen luuseri. 

Miten tämä nyt minuun liittyy?

Okei, miksi kuvittelet että tämä liittyy nyt jotenkin sinun?😂

No siksi kun kommentoit

Niin, tämä on keskustelupalsta jossa kommentoidaan mitä ajatuksia jonkun kirjoittama viesti herättää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä edes saanut asumistukea. 

T. Pitkäaikaistyötön 

Hyvä pointti. Asunnottomille ei asumistukea makseta.

Miksi luulet että olen asunnoton? Mulla on iso omakotitalo. 

Olen kertonut ettei minulla ole velkaa, eikä elatusvelvollisuutta ja se on = neukkukuutiossa vuokralla asuva yksinäinen luuseri. 

Miten tämä nyt minuun liittyy?

Okei, miksi kuvittelet että tämä liittyy nyt jotenkin sinun?😂

No siksi kun kommentoit

Kommentista tulee kaikkien omaisuutta kun sen julkaisee, eikä sitä voi enää omistaa.😂 Ja jokaisella on oikeus kommentoida siihen ihan vapaasti. 

Vierailija
24/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukeni leikataan vasta ensi vuoden alussa, joten en tiedä vielä. On se mahdollista, jos poisleikattava summa on iso.

Vierailija
25/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei minua  koske. En ole asunnoton, en saa asumistukea enkä asu Suomessa.  Elämni ja talouteni on kunnossa ja tasapainossa.

Se mitä tulin kirjoittamaan on se,  että  inhottaa ja kauhistuttaa tuo tyyli mikä suomalaisten keskuuteen on voimakkaasti levinnyt;  hyökätään toisten kimppuun. Mitään yhteisöllisyyttä ja samaan hiileen puhaltamista ei ole. Ollaan ilkeitä ja hyökkääviä, Minulla on Minä en tarvitse tukia etkä sinäkään tarvitse  Miksi välittäisin Ei kuulu minulle  Mikset sitä ja mikset tätä. 

Olet luuseti, olet uhteiskunnan syöpä, et ansaitse mitään. Mätäne kaatopaikalla jos asuntoa ei ole. Oma syy.  Jne jne jne. 

Todella sairasta ja kammottavaa kuultavaa. Olen miettinyt että jos nyt tulisi sota tai muu katastrofi missä jokaista tarvittaisiin, mitä tapahtuisi?  Osa tietysti pakenisi jos pystyisi.  Osa kahmisi itselleen niin paljon kun voisi turvatakseen oman selviytymisensä.  Hyvin suuri osa repisi silmiä toistensa päästä ja haukkuisi ja syyttelisi.  Tämä on hyvin todenmukainen kuva siitä tilanteesta.

Minun isoisäni oli talvisodassa.  Jatkosotaan ei enää joutunut koska haavoittui pahasti ja jäi invalidisksi.  Silloin kaikki, aivan kaikki olivat yhtä. Jopa lapset ja nuoret osallistuivat miten kykenivät.  Mutta se oli toinen Suomi.  Toinen kansa, ei tämä mikä siellä nyt asuu.  Täältä kaukaa tuntuu kauhealle katsella mitä sille maalle vielä tulee tapahtumaan.  Tuli sotaa tai ei,  jotain hyvin radikaalia tulee tapahtumaan, ja se ei ole mitään hyvää. Kansa ei kykene maataan ja yhtenäisyyttään - mitä ei edes ole - puoliustamaan. Olette  kaikki yksin. Ketään ei ole johon turvata.  Vihallanne olette tuhonnet kaiken ja siitä saatte sitten naurria hedelmät.

Te  olette velkaa lapsille ja nuorille terveen turvallisen elämän ja kasvun. He ovat syyttömiä tuohon kaikkeen. 

Vierailija
26/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei minua  koske. En ole asunnoton, en saa asumistukea enkä asu Suomessa.  Elämni ja talouteni on kunnossa ja tasapainossa.

Se mitä tulin kirjoittamaan on se,  että  inhottaa ja kauhistuttaa tuo tyyli mikä suomalaisten keskuuteen on voimakkaasti levinnyt;  hyökätään toisten kimppuun. Mitään yhteisöllisyyttä ja samaan hiileen puhaltamista ei ole. Ollaan ilkeitä ja hyökkääviä, Minulla on Minä en tarvitse tukia etkä sinäkään tarvitse  Miksi välittäisin Ei kuulu minulle  Mikset sitä ja mikset tätä. 

Olet luuseti, olet uhteiskunnan syöpä, et ansaitse mitään. Mätäne kaatopaikalla jos asuntoa ei ole. Oma syy.  Jne jne jne. 

Todella sairasta ja kammottavaa kuultavaa. Olen miettinyt että jos nyt tulisi sota tai muu katastrofi missä jokaista tarvittaisiin, mitä tapahtuisi?  Osa tietysti pakenisi jos pystyisi.  Osa kahmisi itselleen niin paljon kun voisi turvatakse

Niin, ei tietenkään kukaan suomen sotilaista ollutnatsi. Sota vuosista on jo niin kauan, että haluan rehellisen sotaelokuvan, jossa kaikki sotilaat eivät vastaa meidän nykyistä arvomaailmaamme. Enkä pilkkaa veteraaneja. Heidän valjastaminen olemaan juuri sellaisia, kuin me haluamme, on vastenmielistä. Veteraaneissa oli nynneröitä ja narsistejasiinä missä sympaattisia linnanjuhlatanssijoita. He olivat traumatisoituneina melkoisia persereikiä omille lapsilleen. Enkä ihmettele, kun nykyään traumatisoidutaan jo siitä, kun kätilö huutaa vahingossa tyttö, eikä tyttöoletettu.

- kolmannen polven sotainvalidi 

Vierailija
27/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella sairasta ja kammottavaa kuultavaa. Olen miettinyt että jos nyt tulisi sota tai muu katastrofi missä jokaista tarvittaisiin, mitä tapahtuisi?  Osa tietysti pakenisi jos pystyisi.  Osa kahmisi itselleen niin paljon kun voisi turvatakse

Voit palata parantamaan suomea omalta osaltasi.

Vierailija
28/28 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella sairasta ja kammottavaa kuultavaa. Olen miettinyt että jos nyt tulisi sota tai muu katastrofi missä jokaista tarvittaisiin, mitä tapahtuisi?  Osa tietysti pakenisi jos pystyisi.  Os

Niin, ei tietenkään kukaan suomen sotilaista ollutnatsi. Sota vuosista on jo niin kauan, että haluan rehellisen sotaelokuvan, jossa kaikki sotilaat eivät vastaa meidän nykyistä arvomaailmaamme. Enkä pilkkaa veteraaneja. Heidän valjastaminen olemaan juuri sellaisia, kuin me haluamme, on vastenmielistä. Veteraaneissa oli nynneröitä ja narsistejasiinä missä sympaattisia linnanjuhlatanssijoita. He olivat traumatisoituneina melkoisia persereikiä omille lapsilleen. Enkä ihmettele, kun nykyään traumatisoidutaan jo siitä, kun kätilö huutaa vahingossa tyttö, eikä tyttöoletettu.

- kolmannen polven sotainvalidi 

Siksi minä olenkin se vastuullinen sukupolvi, enkä tee lasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän