Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä tason ammatti on ala-asteen kiusaajallasi?

Vierailija
09.08.2024 |

Voin aloittaa: päällikkö. Yläasteen kiusaajasra oli taas tullut director. 

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maan Presidentti 🤣😆😂

Tämä on kyllä surullista ja sairasta. Ilmeisesti ihmiset nauttii kiusaajien hallittavana olosta.

Vierailija
122/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei koskaan kiusattu, joten en voi osallistua tähän kyselyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko muistaneet ottaa iltalääkkeet? Ne piti ottaa jo klo 21:00.

Ei ole lääkitystä.

Vierailija
124/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joistakin en tiedä, mitä tekevät työkseen tai onko perhettä. En asu lapsuuden paikkakunnalla, tuskin hekään asuvat.

Vierailija
125/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajia on akateemisista hienoista enkkunimikkeistä aina Hankkijan myyjättäreen. 

Vierailija
126/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ari istuu tuon tuostakin vankilassa, täysin juoppo. 

Kati ylilihava lähihoitaja. 

Riitta tehdastyöläinen, levyjä leikkaa.

Siinä se mainio kolmenkopla. 

Vierailija
127/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajani ovat edenneet elämässä maksuhäiriömerkinnän ja alkoholismin verran. Kaikilla kiusaajillani on yhteinen piirre, kaikki ovat eronneista perheistä. 

Vierailija
128/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa, kasvatustieteiden maisteri.

Vierailija
129/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, ehkä joku Art director mainosalalle. Vanhempansa olivat lääkäreitä. 

Tää henkilö oli painotusluokalla ja hänen vanhemmista toinen ainakin lääkäri,saivat kutsun linnan juhliinkin 90- luvulla. Tytär piirsi myös koko luokasta pilkkaavat kuvaukset pilakuvineen, taitava piirtäjä kun oli, luokan lehteen, jossa luki mm äklötys, klimppi tai kimittäjä. Opettaja ei käsittääkseni puuttunut..?

Minua hän kävi kavereidensa katsoessa vieressä pilkkaamassa päin naamaa, ja tuota tarpeeksi katsottuani pyysin lopettamaan kirjoittamalla kahdenkeskiseen vihkoon. Kaveri oli tainnut myös rollia  tyypiatä vanhemmilleen ja sieltä opettajalle ja vanhemmat olivat läksyttäneet ja joutui itkien pyytämään anteeksi......

Vierailija
130/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmainta aavistusta ikuisuus sitten tapahtuneesta asiasta tai ihmisestä.

Muutin pois pikkukaupungista vuosia sitten. 

Vierailija
131/147 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka huonosti täytyy aikuisella ihmisellä mennä elämässä että häntä oikeasti kiinnostaa mitä joku hänen ala-aste aikainen kiusaaja nykyään tekee?

Jos on pienemmältä paikkakunnalta kotoisin, sen tietää ihan vaikkei kiinnostaisi. Samoin, jos on koskaan käynyt esimerkiksi luokkakokouksessa. Ei siinä mitenkään stailata tarvitse.

Vierailija
132/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja ja aktiivi Vasemmistoliitossa. 

Vierailija
133/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään käsitystä. En ole sen porukan kanssa ollut missään tekemisissä sen jälkeen kun peruskoulu päättyi.  

Vierailija
134/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivakokki, kera mielenterveyden haasteiden. Toinen puuhastelee jotain siellä täällä. Yritystä siellä ja täällä, mikään ei kestä paria vuotta pidempää.

Vierailija
135/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun oma äitini oli hirviö, joka nimitteli ja kohteli minua kaltoin siitä lähtien kuin muistan.

Totuin siihen ihan taaperosta lähtien. Se oli arkea. Kun isä tuli kotiin, niin tunsin olevani turvassa.

Ikävä kyllä isäni oli paljon poissa töiden takia ja ne viikot olivat hirveitä.

Kun menin kouluun, niin en edes tunnistanut kiusaamista. 

Niin ja olimme tosiaan hyvin toimeentuleva perhe omakotitalossaan ja äiti siellä kotorouvana kulissit kunnossa.

tekstisi on kuin minun elämästä. 

Vierailija
136/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin lähihoitaja, luokanopettaja ja kunnaninsinööri. Onneksi pääsin heti lukion jälkeen pois tuolta pikkupaikkakunnalta, joka oli täynnä omahyväisiä, itseään parempina pitäviä kuspäitä. Ja onneksi myös vanhempani muuttivat pois sieltä. Ei ole tullut paikkaa ikävä. Yksi kiusaajistani on vakavasti sairas. Harmi.

Vierailija
137/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tietäisin? Ei kiinnosta vähääkään

Vierailija
138/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persupäällikkö vielä. Toinen on jo kärrätty houruinhuoneeseen.

Vierailija
139/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hsln sähkömies

Vierailija
140/147 |
28.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta kiusaamisesta tässä puhutaan? Kun olen keskustellut ystävien kanssa kiusaamisesta peruskoulumme ajalta (80-luvulta), ollaan kaikki todettu, että joidenkin oppilaiden seuran välttely oli hyvin yleistä. Myös sellainen naljailu ja naureskelu toisille, jos toinen esimerkiksi vastaa väärin opettajan kysymykseen. Väkivalta oli tyyliin lumipallojen heittelyä toisia kohti.

Päädyimme siihen, että me tavallaan kaikki kiusasimme toisia, ja meitä kiusattiin.

Itse varsinkin olen kokenut aika rankkaakin pilkkaamista silmälasien ja hampaiden oikomishoidon vuoksi, mutta tunnustan kyllä sorsineeni muutamia oppilaita esimerkiksi heidän epämiellyttävän hajun vuoksi. En koe traumatisoituneeni enkä ole pilkkaajille katkera, mutta ilmeisesti tässä ketjussa kiusaamisella tarkoitetaan ihan jotain muuta?