Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tarvitsen apua oikeasti - peräpukamista kysymys...noloa!

Vierailija
10.09.2008 |

Olen synnyttänyt 6 viikkoa sitten ja kauhukseni huomasin tänä aamuna, että minulle on tullut peräaukon suulle sellainen pieni pullistuma. Sen näkee peilillä!!!! Se on arka ulostaessani (siitä minä sitä tajusin etsiä) ja jopa välillä istuessakin se tuntuu. Mitä minä voisin asialle tehdä? Voinko kokeilla joitakin keinoja ensin itse kotona vai onko mentävä suoraan lääkäriin???? Miehelleni edes en kehtaa asiasta kertoa, koska se nolottaa niin. Voiko se lähteä itsestään pois?

Kiitos, jos autat. Minulla ei koskaan ole ollut samanlaisesta kokemusta.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hädensa on ainakin yksi merkki. Kokemuksesta tiedän, että on ilkeä vaiva ja vaivaa useampia kuin uskotkaan. Pese aina wc käynnin jälkeen niin ei ärsyynny enenpää. Yritä pitää kakka löysänä.

Vierailija
2/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso tarkemmin lääkeoppaasta. tv 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkarissa mainostetaan jotakin Ace 3:sta tai vastaavaa...

ap

Vierailija
4/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lääkäriä ellei pitkity viikkokausiksi, vuoda verta tai tule sietämättömän kipeäksi.

Vierailija
5/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ac 3 comfort on auttanut mua, tilasin netistä. En kehdannut mennä edes apteekkiin...

Vierailija
6/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin itsellä synnytyksen jälkeen peräpukama oli ihan kamalan kipeä jos se oli ulkona, mutta parani nopeasti noilla rasvoilla. MUISTA puhtaus! Kyllä niitä on tosi monilla, ei tarvitse hävetä.

Vierailija
7/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hädensa on aika hyvä jos tuntuu jotain olevan ulkopuolella, Ac3 Comfort taas toimii sisäisiin pukamiin, kun siinä on semmoinen truutta. Ja sit istumakylpyjä pesuvadissa lämpimässä vedessä :)

Vierailija
8/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetyksen aikana.

Vierailija
9/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen sellainen (ollut kaksi vuotta jo), eikä se ainakaan Hädensalla lähtenyt. Ei vaivaa mua millään tavalla, jos kutisee, laitan tuota voidetta. Täytyykö se jotenkin poistattaa jos ei vaivaa?

Vierailija
10/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita vaan perusvoidetta käsiin ja työnnä pukama takas... auttanut mulla aina.

ja tosiaan, on yleinen vaiva

Vierailija
11/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole todellakaan mikään hävettävä vaiva. Voit siis kertoa pukamista miehellesikin! Apteekista saat apua, esim. Scheriproct-nimistä voidetta tai peräpuikkoja ilman reseptiä. Peräaukon suulle pukamaan sopii paremmin voide, sisemmälle puikko.

Uskalla vaan mennä apteekkiin - ei tarvitse hävetä!

Terkuin itsekin peräpukamia omannut proviisori

Vierailija
12/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräpukamat on yli 90 prosentilla ihmisistä. Jollain ne aiheuttaa vaivoja, toisilla ei.

Säännöllisen (ainakin 1 kerta vuorokaudessa) ulostusrytmin pitäminen on tärkeää, sekä puhtaus. Pese sitä peppua monta kertaa päivässä. Käytä voiteita ja ennen kaikkea mene apteekkiin.

Vierailija
13/13 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiavuksi kannatta toisiaan jotakin voidetta käydä apteekista hakemassa, mutta pitkällä aikavälillä kuitujen syöminen helpottaa. En nyt muista, että minkähän merkkistä se jauho on, mutta siinä on 69% kuitua ja se on ihan hyvää jogurtin tai marjojen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi