Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienen vauvan vanhemmille kysymys!

Vierailija
09.08.2024 |

Mitä teidän parisuhteelle kävi vauvavuonna? Mikä oli tilanne ennen vauvaa? Miten ratkoitte ongelmia?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvensi meidän suhdetta. Ainutlaatuista aikaa.

Vierailija
2/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvensi suhdetta. Teki meistä hyvän tiimin. 4 lasta tuli 6 vuoden sisään. Nyt kaikki lapset koulussa jo ja umpirakastuneita ollaan edelleen vaikka aika kiireistä arkea eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että suhteet syventyneet! Oliko teillä jotain ongelmia? Ap

Vierailija
4/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unenpuute ja oman ajan sekä parisuhdeajan puute ovat suuria haasteita. Kai tässä sinnitellään ja katsotaan vuoden lopussa mitä on suhteesta jäljellä 

Vierailija
5/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä äiti vastailee! 

Meillä ei kumma kyllä ole ollut mitään isompia ongelmia lasten saamisen jälkeen. Lapsettomuudesta karsittiin esikoista yrittäessä ja alkuun stressi aiheesta sai riitoja aikaiseksi. Ja vähän eri näkemys hoitoihin ryhtymisestä. Ensimmäisen kun sai niin elämä on ollut jotenkin helppoa ja suht tasaista, vaikka yhdellä lapsista oli koliikki. Sekin tiimityöllä keitettiin. Väsyneenä äksyilyä ja tiuskimista, anteeksi niitä sitten pyydetty ja molemmat ymmärtänyt heti, että ei ole aihetta jatkaa riitelyä joka johtuu vaan väsymyksestä ja omien tarpeiden täyttymättä jäämisestä.

Tarpeen tullen ollaan annettu molemmille omaa aikaa vaikka ihan vaan 30min kävelylenkki yksin nollaa hyvin kotona olevan vanhemman pään (meillä molemmat on hoitanut vuorotellen kotona lapsia).

Vierailija
6/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä äiti vastailee! 

Meillä ei kumma kyllä ole ollut mitään isompia ongelmia lasten saamisen jälkeen. Lapsettomuudesta karsittiin esikoista yrittäessä ja alkuun stressi aiheesta sai riitoja aikaiseksi. Ja vähän eri näkemys hoitoihin ryhtymisestä. Ensimmäisen kun sai niin elämä on ollut jotenkin helppoa ja suht tasaista, vaikka yhdellä lapsista oli koliikki. Sekin tiimityöllä keitettiin. Väsyneenä äksyilyä ja tiuskimista, anteeksi niitä sitten pyydetty ja molemmat ymmärtänyt heti, että ei ole aihetta jatkaa riitelyä joka johtuu vaan väsymyksestä ja omien tarpeiden täyttymättä jäämisestä.

Tarpeen tullen ollaan annettu molemmille omaa aikaa vaikka ihan vaan 30min kävelylenkki yksin nollaa hyvin kotona olevan vanhemman pään (meillä molemmat on hoitanut vuorotellen kotona lapsia).<

Kuulostaa tosi hyvältä! Teidän lapset ovat onnekkaita, hyvä tiimi olette

Ap

Vierailija
7/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa.. kumpikin ajattelee tekevänsä enemmän ja väsyneenä on erokin otettu esille.. Saa nähdä. 

Vierailija
8/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutti parisuhdetta paljon. Kummastakin löytyi uusia, yllättäviä puolia niin hyvässä kuin pahassa. Mies haluaisi harrastaa seksiä enemmän, kyllä minäkin toisinaan, mutta usein mieluummin lepään kuin harrastan seksiä. Kuitenkin joka viikko harrastamme sitä. Olemme työpäivän jälkeen aina poikki, ja jos mahdollista, niin kumpikin yrittää levätä ja minä ainakin olen väsynyt koko ajan, vaikken teekää täysiä työviikkoja. Kumpikin yrittää tehdä parhaansa lapsen eteen ja mies tekee paljon myös meidän parisuhteemme eteen ja minä koen tekeväni vähemmän (parisuhteen eteen), mutta mies saattaa viikossa olla harrastuksissaan jopa 10 h, mikä minua toisinaan ärsyttää. Itse harrastan omia juttuja ehkä 3 h/vko ja poden huonoa omaatuntoa, tuntuu että pitäisi olla enemmän kotona. Ja sen takia usein kuljen työmatkat pyörällä, ettei tarvitsisi erikseen treenata ja kuluttaa siihen aikaa.

Vierailija
9/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ihan helposti saatu lasta joten vauva vaan lisäsi rakkautta. Ei ollut mitään suuria vaikeuksia paitsi imetys ei onnistunut. Vauva oli perusterve ja hyvä nukkumaan. Oli mahtavaa seurata vauvan nopeaa kasvua ja kehitystä ja vips vaan vauvasta kasvoi taapero joka puhui ja juoksi. Tehtiin sama vielä uudestaan ja 2.kin kerralla kaikki meni hyvin. Kiitos kuuluu myös miehelleni joka oli ja on hyvä aviomies ja osallistuva isä. Lapsiperhe-elämä oli just sellaista kun halusimmekin elää iloineen ja huolineen. En ole mikään Muumimamma vaikka olin kotiäiti mutta myös hyvin perhekeskeinen ja sitoutunut rakkaudella mieheeni ja lapsiini. Toki ei missään paratiisissa eletty vaan oli huonojakin päiviä...itkua, riitaa ja yrjötauti ym. 

Vierailija
10/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutti parisuhdetta paljon. Kummastakin löytyi uusia, yllättäviä puolia niin hyvässä kuin pahassa. Mies haluaisi harrastaa seksiä enemmän, kyllä minäkin toisinaan, mutta usein mieluummin lepään kuin harrastan seksiä. Kuitenkin joka viikko harrastamme sitä. Olemme työpäivän jälkeen aina poikki, ja jos mahdollista, niin kumpikin yrittää levätä ja minä ainakin olen väsynyt koko ajan, vaikken teekää täysiä työviikkoja. Kumpikin yrittää tehdä parhaansa lapsen eteen ja mies tekee paljon myös meidän parisuhteemme eteen ja minä koen tekeväni vähemmän (parisuhteen eteen), mutta mies saattaa viikossa olla harrastuksissaan jopa 10 h, mikä minua toisinaan ärsyttää. Itse harrastan omia juttuja ehkä 3 h/vko ja poden huonoa omaatuntoa, tuntuu että pitäisi olla enemmän kotona. Ja sen takia usein kuljen työmatkat pyörällä, ettei tarvitsisi erikseen treenata ja kuluttaa siihen aikaa.

Miten miehesi ehtii harrastaa 10 h jos hänellä on vauva/pikkulapsi? -utelias 

Vierailija
11/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisestikaan et halua kovin seksiä koska olet ihan loppu, uupunut. 

Jos mies olisi vähänkään fiksu ja kauaskatsoinen niin hän tekisi kaikkensa tehdäkseen osansa parisuhteessa ja isänä, niin sinulla olisi vähemmän stressiä ja olisit luonnollisesti halukkaampi, tietysti huomioon ottaen jos olet katkeroitunut epätasa-arvosta suhteessa niin eipä taatusti huvita olla toisen lähellä. Tämän soisi miesten tajuavan. Ei se seksi lähde nappia painamalla. 

Vierailija
12/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edellistä. Hyvässäkin suhteessa vauvavuoden hormonimyrsky ja väsymys voi viedä halut, saati sitten jos on epäreiluutta

13/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni eroaa pikkulapsiaikana.

Vierailija
14/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin miettinyt eroa, kun iloinen yllätysuutinen muutti suunnitelmia. Raskausaika ja vauvavuosi mennyt yllättävänkin hyvällä yhteistyöllä, mutta ei meillä romantiikkaa ole.

Oikeastaan en tiedä mitä tehdä 

Vierailija
15/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituiksi meni ja erottiin. Lapsi jäi isälleen. En vaan jaksanut.

Vierailija
16/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla menee nyt?

Vierailija
17/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Moni eroaa pikkulapsiaikana.

Onkohan ongelmat näkyneet jo vauvavuonna?

Vierailija
18/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla menee nyt?

Nyt menee ihan hyvin. Tein sen virheen. että lähdin parisuhteeseen, jossa mies halusi lapsen ja minä en. Hyvin kai heilläkin menee.

Vierailija
19/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töiden jälkeen toisinaan 2 h tietokoneella pelaamista, kerran viikossa erilliset pelisessiot 4-6 h + matkat.

Vierailija
20/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutti parisuhdetta paljon. Kummastakin löytyi uusia, yllättäviä puolia niin hyvässä kuin pahassa. Mies haluaisi harrastaa seksiä enemmän, kyllä minäkin toisinaan, mutta usein mieluummin lepään kuin harrastan seksiä. Kuitenkin joka viikko harrastamme sitä. Olemme työpäivän jälkeen aina poikki, ja jos mahdollista, niin kumpikin yrittää levätä ja minä ainakin olen väsynyt koko ajan, vaikken teekää täysiä työviikkoja. Kumpikin yrittää tehdä parhaansa lapsen eteen ja mies tekee paljon myös meidän parisuhteemme eteen ja minä koen tekeväni vähemmän (parisuhteen eteen), mutta mies saattaa viikossa olla harrastuksissaan jopa 10 h, mikä minua toisinaan ärsyttää. Itse harrastan omia juttuja ehkä 3 h/vko ja poden huonoa omaatuntoa, tuntuu että pitäisi olla enemmän kotona. Ja sen takia usein kuljen työmatkat pyörällä, ettei tarvitsisi erikseen

Töiden jälkeen toisinaan 2 h tietokoneella pelaamista, kerran viikossa erilliset pelisessiot 4-6 h + matkat.

Aika joustava olet! Osaako mies arvostaa?