Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pienen vauvan vanhemmille kysymys!

Vierailija
09.08.2024 |

Mitä teidän parisuhteelle kävi vauvavuonna? Mikä oli tilanne ennen vauvaa? Miten ratkoitte ongelmia?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutti parisuhdetta paljon. Kummastakin löytyi uusia, yllättäviä puolia niin hyvässä kuin pahassa. Mies haluaisi harrastaa seksiä enemmän, kyllä minäkin toisinaan, mutta usein mieluummin lepään kuin harrastan seksiä. Kuitenkin joka viikko harrastamme sitä. Olemme työpäivän jälkeen aina poikki, ja jos mahdollista, niin kumpikin yrittää levätä ja minä ainakin olen väsynyt koko ajan, vaikken teekää täysiä työviikkoja. Kumpikin yrittää tehdä parhaansa lapsen eteen ja mies tekee paljon myös meidän parisuhteemme eteen ja minä koen tekeväni vähemmän (parisuhteen eteen), mutta mies saattaa viikossa olla harrastuksissaan jopa 10 h, mikä minua toisinaan ärsyttää. Itse harrastan omia juttuja ehkä 3 h/vko ja poden huonoa omaatuntoa, tuntuu että pitäisi olla enemmän kotona. Ja sen takia usein kulj

Jaa-a. Toisinaan tuntuu, että mies osaa ehkä manipuloida ja puhua itselleen omaa aikaa, jos sanon, että mielestäni hän viettää liikaa aikaa harrastuksissaan.

Vierailija
22/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla vauvavuosi oli melkeinpä parisuhteen kulta-aikaa. Ikinä ei olla vietetty niin paljon yhteistä aikaa. Parisuhde voi hyvin ennen vauvaakin, oltiin menty juuri pari vuotta aiemmin naimisiin ja etsittiin omaa asuntoa. 

Toisen lapsen kohdalla vauvavuosi ei ole vielä puolivälissä mutta on tämä paljon kuormittavampaa kuin esikoisen kanssa. Yhteistä aikaa ei jaksa samalla tavalla kuin esikoisen kohdalla, koska iltaisin sitä on niin väsynyt ja haluaa jopa olla vain yksin. Molemmilla on myös suurempi tarve siihen omaan aikaan, koska päivällä jompikumpi lapsista vaatii huomiota. Vaatii vain enemmän järjestelyitä. Seksi ei kummallakaan ole päällimmäisenä mielessä mutta koitetaan muuten pitää yllä sitä kipinää parisuhteessa. Käytännön syistä mies on päätynyt usein sohvalle nukkumaan, koska aikuisille ei päiväunia enää tässä perheessä suoda. Esikoisen ollessa vauva saatettiin kaikki mennä päiväunille yhdessä mutta nyt se on mahdollista vain toiselle, eikä välttämättä silloinkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up