Ifolorin käyttäjät
Aikeina olisi tilata ensimmäistä kertaa Ifolorilta kuvia koossa 10x15, mutta ensin en meinannut saada mattakuvaa ja olin asiasta aspaan yhteydessä. Sain siis ensin valittua matan, mutta tilaus hetkellä matta olikin muuttunut kiiltäväksi.
Nyt sain ohjeistuksen miten tämän vian voi korjata. Olen saanut toisilta kuvia Ifolorilta, mutta ne ovat joko neliön mallisia (n. 10x13) tai sitten kuvissa on valkoiset viivat ylhäällä ja alhaalla / reunoissa.
Eli mikä sen kuvasuhde tulee olla, jotta saisin 10x15 kuvia ilman, että kuvista leikataan mitään pois tai tulee näitä valkoisia viivoja? Tietoa yritin etsiä niiden kotisivuilta, mutta en saanut konkreettista vastausta kysymykseeni. Auttakaa tyhmää kun en oikeasti tiedä näistä kuvasuhteista yhtään mitään?
Kiitos etukäteen.
Kommentit (2)
Vierailija kirjoitti:
Se tulostuuko kuviin valkoisia täyttöpalkkeja tai leikkautuuko osa kuvasta silloin, kun kuva sovitetaan tulostusalueeseen, riippuu siitä mikä on kuvan alkuperäinen kuvasuhde.
Eli, jos tahdot kuvan tulostaan alkuperäisen kaltaisena, täytyy kuvasuhteen olla 2:3, joka on sama, kuin 10x15 cm tulostusalueen kuvasuhde.
Silloin, kun on kyse esim kännykällä kuvatuista kuvista, eivät mitat välttämättä vastaa standardi printtikokoja. Kannattaa siis rajata kuvat itse toivomaansa rajauksen ennen tilausohjelmistoon lataamista tai käydä tulostamassa liikkeessä, jossa henkilökunta auttaa tulostamaan kuvat toivotunlaisina.
En ole ollut Ifolorilla, mutta nämä periaatteet toiminevat heidänkin softassaan.
Eli toimiiko niin, että 2:3 olisi pystykuvissa ja 3:2 vaakakuvissa?
Alkuperäisestä kuvasta leikataan sivuista jonkun verran pois (ei radikaalisti), kuva olisi 10x15 ja valkoisia raitoja ei tällöin ole?
Se tulostuuko kuviin valkoisia täyttöpalkkeja tai leikkautuuko osa kuvasta silloin, kun kuva sovitetaan tulostusalueeseen, riippuu siitä mikä on kuvan alkuperäinen kuvasuhde.
Eli, jos tahdot kuvan tulostaan alkuperäisen kaltaisena, täytyy kuvasuhteen olla 2:3, joka on sama, kuin 10x15 cm tulostusalueen kuvasuhde.
Silloin, kun on kyse esim kännykällä kuvatuista kuvista, eivät mitat välttämättä vastaa standardi printtikokoja. Kannattaa siis rajata kuvat itse toivomaansa rajauksen ennen tilausohjelmistoon lataamista tai käydä tulostamassa liikkeessä, jossa henkilökunta auttaa tulostamaan kuvat toivotunlaisina.
En ole ollut Ifolorilla, mutta nämä periaatteet toiminevat heidänkin softassaan.