Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~~~ LOKAlutuiset viikolla 6 ~~~

06.02.2007 |

Tässä uusi viestiketju, kun en löytänyt kuin tuon yli sata viestiä sisältäneen ketjun...

Hirmu pakkanen ulkona! Palelu on lisääntynyt, mutta voi johtua myös pakkasesta.

Eilen ja tänään on jotenkin konkretisoitunut tämä raskaus, tänään on ollut selvää huonovointisuutta ja yltiöväsymystä. Ja jotenkin tuo kohtu tuntuu kauhean isolta.

Mukavaa viikonjatkoa ja hyviä vointeja!

Ykä 5+jotain

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn joukkoonne tänään plussanneena. En voi uskoa tätä todeksi kun 11 kiertoa piti yrittää ja 3vko sitten sain luget jotka sitten auttoi heti:)

Clomeja söin 3kk. Tässä kuussa oli 3 munasolua mutta toisessa munasarjassa oli kysta ja lapsettomuuslääkäri epäili ettei ovulaatiota edes tässä kuussa tule mutta tulipa hyvinkin ja plussan kera. Menen 1.3 lapsettomuusklinikalle ultraan, kiva tietää onko asukki oikeassa osoitteessa ja kuinka monta siellä on 1 vai 3?

Ihanaa päästä tänne puolelle palstaa sitä on odotettu

Vierailija
42/55 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä hiljaa tosiaan hipsin teidän perässä mukaan joukkoon. Vielä vähän uskomaton olo ja tuntuu voiko tämä olla tottakaan! Yritystä takana toista vuotta ja vihdoin ne maagiset viivat ilmestyivät tikkuun. Aktivoidun,kunhan laskeudun maan pinnalle :)

myyrä rv 4+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

WAU! tervetuloa ja huuurjaasti onnea. Olet todella plussan ansainnut!!

Tänne päin ei kovin kummosia, JANO on edelleen aika hurja; huulia kuivaa...ja pissattaa tiestysti. Itkeä tihrustanutkin olen parista aika pienestä asiasta..heh..herra parka täälä on hieman ihmeissään kun vasta on toipumassa tästä " Riitan" tulosta.

Muuten olo suht ok, välillä vatsaa nipistelee ikävästi ja väsyttää mutta ei pahaa oloa.

Neuvola mulla on maaliskuun alussa ja varattiin yksityiselle ultra RV 10. Se maksaa jotain 60e kulmilla. Haluttiin mennä jo sitten niin ei tarvi pohtia eikä miettiä asiaa. Ultran tekee joko kätilö tai lääkäri.

Liikunnasta on puhuttu ja mäkin käyn kuntosalilla ja spinningissä ja olen meinannu jatkaa niin kauan ku jaksan ja ehkä sitten mammahydrobickiin täytyy mennä. Kaveri kävi pumpissa 3 vrk ennen synnytystä ja sanoi ainakin omasta kokemuksesta, että jos on harrastanut liikuntaa ennen raskautta sitä ei missään nimessä kannata lopettaa, lopussa vaan syke ei saisi nousta yli 140.

Viikko muuten on sujunut totutellessa ajatukseen äitiydestä ja lapsesta. Vaikka asiaa kovasti toivottiin niin yllätys se silti kuitnekin sitten lopulta oli.. :) Ehkä tämä tästä

Mukavaa pakkasellista viikonloppua Lutusille!

ps. YRJÖLUNNI mullakin maha on sika turvonnu, se o ihan ku pallo!!

Katarina rv 4+4

Vierailija
44/55 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testailin jo tuossa muutama päivä sitten haamun ja äsken sitten ihan selvän plussan, joten kai se olis uskottava, että kyllä sitä raskaana ollaan. :)

Vähän on epätodellinen olo, toista lasta on yritetty saada alulle 8 kuukautta. Esikoinen on jo huhtikuussa 2 vuotta täyttävä pieni miehen alku.

No, täytyy palata asiaan, kunhan tästä ensi " sokista" toipuu... Onpa ihanaa kirjotella tällä puolella oikein " luvan kanssa" pitkästä aikaa! :)

-S- (rv kai 4+0)

Vierailija
45/55 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei nyt ihmeitä kuulu. Sain työjuttuja hyvin valmiiksi mm. yhden abstraktin helmikuun lopussa olevaan seminaariin. Olo on yhä aika väsynyt ja ruisleipä (lähinnä Vaasan ruispalat) etovat, mistä taisin kirjoittaa jo eilen?

Aikaisemmin täällä taisi olla puhetta, että kenelle - jos kenellekään - itse kukin on plussaamisestaan kertonut. Meillä mieheni lisäksi asiasta tietää vain paras ystäväni. Alkuraskauden ultra Tikkurilan Mehiläisessä on 19.2. ja jos siellä kaikki on hyvin, kerron luultavasti jo muutamille muillekin läheisille.

Nyt nukkumaan,

Ghigi (rv 6+1)

Vierailija
46/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaan minäkin varovasti tänne puolelle. Eilen plussattu ja laskettuaika ilmeisesti 20.10 eli viikkoja ei vielä nimeksikään.

Vierailija
47/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupirteys on kummallista, yleensä hapannaamana kapuan sängystä ylös ;) ja tietysti heti koneelle...addiktio taitaa tästä kehittyä. Olen taustaillut odotuspuolellakin, mutta en rohjennut kirjoitella. Teillä monella on jo viikot vähän pidemmällä, joten kertoilkaahan edelleen ahkerasti kuulumisianne.

Ja Ghigi: Tiedätkö jo tuon alkuraskauden ultran hinnan? Aika monessa paikassa näyttää olevan 60-70¿...vai olenko väärässä?

ON: ei oikein mitään oireita, ehkä alavatsalla vähän painetta.

Vielä tyhmä kysymys, josta ehkä ollutkin puhetta, mutta en ole huomannut. Eli koska kannattaa neuvolaan soitella?

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
48/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taustaillut tietenkin vauvakuume-puolella. Jooh, jospa menisin kahvin keittoon:)

Vierailija
49/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan,

ja nyt on olo aika surkea. Verinen vuoto alkoi tiistaina ja jatkuu edelleen, niukempaa kuin kuukautiset, tulee aina kun käy vessassa, mutta tulee selkeästi pitkin päivää. Alavatsa on hieman kipeä, mutta kivut eivät ole kovia. Kävin eilen lääkärissä ja ultrattiin ja otettiin verikokeet. Raskaushormoni on tosi matala (alle 300) ja kohtu näyttää tyhjältä.

Vaihtoehtoja on edelleen kolme 1) keskenmeno 2) selittämätön alkuraskauden verenvuoto, raskaus niin alussa ettei näy vielä ultrassa 3) kohdun ulkopuolinen raskaus. Yksi kolmesta vaihtoehdosta voisi olla vielä hyvä, mutta jotenkin oma olo ja pahat aavistukset kertovat ettei näin tule käymään. Viikon päästä uusi verikoe.

Oliko tämä nyt tässä, se selviää ajan kanssa.

Vierailija
50/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, Hipheihui: Toivottavasti kaikki olisi hyvin! Kaikki kolme vaihtoehtoa ovat toki mahdollisia, mutta toivon todellakin, että raskaus olisi niin alussa, ettei näy ultrassa. Verenvuotoahan voi tulla pitkin alkuraskautta. Yhdellä ystävälläni oli taannoin samanlainen tilanne ja hän varautui pahimpaan, mutta pikkuisen sydämensyke löytyi lopulta ja nyt hänellä on puolitoistavuotias ihana poika. Voimia ja lämmin halaus sinulle!

Myyrä06: En tiedä, paljonko ultra Mehiläisessä maksaa. En aikaa varatessani muistanut kysyä. Hintahaitari voi olla melkoinen... Kävin joulukuussa Mehiläisessä ultrauttamassa kohtuni kunnon; Esikoiseni syntyi sektiolla ja halusin varmistaa, että leikkaushaava on parantunut hyvin. Kaikki olikin onneksi ok. Ultra ja lääkärintarkastus maksoivat noin 90e. Esikoista odottaessani taas asuin vielä Itä-Suomessa, jossa ultra maksoi noin 60e. Ajattelin joka tapauksessa käydä ultrassa, maksoi mitä maksoi, koska mielenrauha on hyvä saada.

Me vietimme tänään esikoisen kanssa kaupunkipäivää. Tapasimme tuttuja äitejä ja lapsia, mikä oli ihanan piristävää.

Ghigi

Vierailija
51/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ikävään tilanteeseen! Toivottavasti kaikki kääntyisi vielä parhain päin.

Vierailija
52/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli kans vuotoa esikoisen odotuksen aikaan alkuraskaudessa. Siltikin raskaus jatkui normaalisti.. Toivotaan että sinullakin käy niin!

Vierailija
53/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omien laskujeni mukaan LA olis noin 2.10, odotan toista lastani, ensimmäinen on nyt 8 kuukautta, eli aika pieni ikäero lapsille tulee, mutta itse olen niin toivonutkin miehen kanssa ja lokakuusta alkaen jo toisesta lapsesta haaveillut. Toivon vaan kaiken menevän hyvin, sillä ennen ensimmäistä lastani mulla on ollut km.

Niin nimimerkkiä en muista, mutta kenellä vuotoa nyt alkuraskaudesta, mulla oli tyttöäni odottaessa viikolla 6 yli viikon kestävää vuotoa ultrassa ei näkynyt mitään jorvissa, pyysivät uuteen ultraan kahden viikon kuluttua siitä ja silloin löytyi sykkeet jne ja terve tyttö on tällä hetkellä, eli aina ei tarvitse merkitä km, toki mulla oli jo yksi takana joten olin itse aivan varma jo toisesta km:sta. Toivotaan, että kaikki on hyvin.

Neuvolaan mulla on aika vasta parin viikon kuluttua, aikaisemmin ei käynyt joko mulle tai neuvolaan ajat. Sitten tietää paremmin kaiken. Mulla ei ole juurikaan minkäänlaisia oireita kuoleman väsyneisyyttä lukuunottamatta torkahtelen jatkuvasti istuessa ja unta on saatava mieletön määrä mutta siitä huolimatta väsyttää koko ajan. Vatsa on todella turvoksissa, siinä ne oireet sitten olikin. Tytöstä mulla oli valtavaa pahoinvointia alussa, mutta sitä ei nyt tunnu olevan luojan kiitos.

Katuska ja viikot kai noin 7

Vierailija
54/55 |
09.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitynpä joukkoon, vaikka olo melkoisen epätodelliselta tuntuukin. Onnellinen, mutta hämmästynyt olotila. Olimme varautuneet pidempään tärpin odottamiseen, mutta kiitollisena saadaan todeta, että raskaana ollaan.

Toista lasta odotetaan, mitään varsinaisia oireita ei ole. Ei kyllä ollut ensimmäisessäkään raskaudessa vielä näin alussa. Välillä vähän vatsassa nipistelee. On jotenkin semmoinen olo, että voikohan kaikki olla kunnossa? Pitänee varata aika yksityiseltä alkuraskauden ultraan, kävimme semmoisessa edelliselläkin kerralla ja antoi jonkinlaisen varmuuden tunteen. Tietty mitä tahansa voi vielä käydä, mutta toivotaan, että vauvat pysyvät kyydissä meillä kaikilla ja lokakuussa on kääröt sylissä :-)

Terkuin,

E-L, 5+

Vierailija
55/55 |
10.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sairasta olla lauantai aamuna tähän aikaan koneella kun pitäisi nukkua, mutta.... Nyt oli jo kolmas yö peräkkäin että näin unta siitä että raskaustesti onkin nega enkä saanut klo 06 jälkeen enää unta. Kuulostaa tooosi hölmölle mutta oli VIELÄKIN pakko testata ja plussahan se oli vielä, huh huh kun helpotti. Miulla on varmaan kauheasti stressihormonia veressä kun panikoin näin. 4km jälkeen kai ihan normia. Esikoista odottaessa pelkäsin niin paljon km että kävin kerran viikossa ultrassa yksityisellä, oli melko kallista. Alavatsaa nippailee ja vihloo mutta muuten olo on hyvä, sitä vaan toivoisi jotain " konkreettista" oiretta että joku siellä kasvaa kuten rintojen aristusta ja yrjöilemmistä, oikein odotan sitä kuvottavaa tunnetta. No joo taidampa lopettaa sillä tää viesti saa miut kuulostamaan ihan oudolta

Pepsi rv 4+?