~~~ LOKAlutuiset viikolla 6 ~~~
Tässä uusi viestiketju, kun en löytänyt kuin tuon yli sata viestiä sisältäneen ketjun...
Hirmu pakkanen ulkona! Palelu on lisääntynyt, mutta voi johtua myös pakkasesta.
Eilen ja tänään on jotenkin konkretisoitunut tämä raskaus, tänään on ollut selvää huonovointisuutta ja yltiöväsymystä. Ja jotenkin tuo kohtu tuntuu kauhean isolta.
Mukavaa viikonjatkoa ja hyviä vointeja!
Ykä 5+jotain
Kommentit (55)
PALJON onnea uusille tulokkaille! :) Tervetuloa mukaan. On tää vaan niin jännää ja pelottavaa samaan aikaan =) Lokalutuisia onkin jo melkoinen rimpsu!
Tänne suuntaan ei mitään kummosia; vatsassa tuntuu välillä nippailuja ja joskus kovempiakin repäsyjä mutta se varmaan kuuluu asiaan. Väsymys on melko iso ja jano edelleenkin kiittävä. Muuten menee melko kohtuullisesti. Yksi yllättävä piirre on ollu hengästyminen ylämäessä. Ennen en ole moista huomannut mutta nyt puuskuttaa kovasti...kuulemma se sykkeen/verenpaineen nousu on jo tällä hetkellä ajankohtainen?!
Nyt vaan sitten odotellaan sitä neuvolaan pääsyä..joka vasta ensi kuussa...
Katarina+ " riitta" 4+6
Laitetaas vähän gallupia: Miten pian ootte neuvolaan menossa? Ja onko monella miehet tulossa mukaan?
Täällä vasta maaliskuun puolessa välissä - en jaksa odottaa- hih. Ja mies sanoi, että mitäs hän siellä tekee???Eli en jaksa pakottaakaan, ehtiihän sitä, jos mieli muuttuu.
Oireita ei oikein mielestäni ole. Ehkä vähän suu kuivaa ja alamasussa nipistelee...mut saatan kuvitellakin ;) Siis ensimmäistä odottelen.
Mukavaa tosiaan, kun paljon porukkaa mukana tässä pinossa!
myyrä rv4+5(ehkä)
No täällä sitä sitten taas ollaan, mutta vähän jännittää että miten tämän raskauden kanssa jää vaikka eka raskaus sujui hyvin. Nyt tyttö on jo 2 v ja synttärit huomenna :). Kirjoitellaan ahkerasti ja tullaan tutus. Mitään oireita ei minulla ainakaan nyt ole..
Juuri tuli kaksi viivaa testiin, lokalutuisissa ollaan :)
Lisää juttua sitten kun tästä tokenen!
Tirlittan 4+1
Täällä näytti ainakin yksi tuttu olevan *vilkutukset Ä3:lle*
Eli sulle mulla olis sitten asiaa: laitoin Coppolalle viestiä tuonne Vauvakuume-puolelle... siellä sattumalta seikkailin ja bongasin tutun nimimerkin. Ajattelin sitten tulla vielä täältäkin urkkimaan josko hänet löytäisin :)
Joten jos viitsit vaivautua ja kertoa, että laittelin sinne viestiä! *kiittää*
Ja onnea odotukseen myös sulle, en enää muista ehdinkö onnitella silloin viimeisen jälkeen.. ;)
Terkkuja kaikille!!!
Emppu ja Piitu
Kivaa, kun täällä on näin paljon porukkaa! :)
Jokohan oikeesti tässä vaiheessa voi tulla raskauoireita? Mulla nyt siis vasta rv 4+jotain. Kun eilen ja tänään on tupannu etomaan aikast voimakkaastikin aina syömisen jälkeen. Esikoisesta en muista enää, koska etomiset alko, mutta koskaan ei menny pahoinvoinniksi asti. Kuinkahan tällä kertaa, kun nyt jo etoo... Mut en varmana valita yhtää, ihanaa, kun oirehtii!!! :D Lisäks mulla on lämmöt selvästi koholla, palelta ja väsyttää. Muuten olo on kyllä aika tavallinen.
Tuolla oli aikasemmin liikunnasta juttua: mie harrastan kuntosalilla / jumpassa / spinningissä käyntiä, tällä hetkellä tuo pyöräilypuoli on ihan ykkösjuttu, ja toivottavasti saan harrastaa mahdollisimman pitkään.
Esikoisen odotuksen aikaan kuntosali oli se ykkösjuttu ja silloin jouduin heti alussa pitämään 2 kk tauon väsymyksen takia ja lopulta luovuin koko touhusta rv 20, kun treeni tuntu täysin tyhjänpäiväseltä kilon puntin heiluttelulta. Isommat painot sai aikaan supistuksia heti, käytännössä ei siis pystyny tekemään oikein mitään.
Neuvolaan ajattelin soittaa varmaankin ensi viikolla. Jotenki on edelleen niin epäuskoinen olo, että tuntuu se neuvola-ajan varaaminenki vielä niin kaukaiselta ajatukselta.
Esikoisen aikana sain ekan nla-ajan rv 9+ joten niille main se varmaan tälläkin kertaa ajoittuu. Voi olla, ettei mies tule mukaan, en ole kyllä vielä kysynytkään. Oletan vaan, kun hää on kuitenki päivät töissä. ;)
Kukaan muu ei tästä alkavasta odotuksesta vielä tiedä, meidän perheen ulkopuolelta siis, paitsi yksi ystäväni. Ja tietysti te täällä!
Kerrotaan taas varmaan sitten lähempänä rv 12, kun ollaan vähän varmemmilla vesillä.
En tiedä, onko tästä jo gallupoitu, mutta
**G teille, jotka käytte töissä, koska ajattelitte siellä kertoa?
Mie oon vähän kahden vaiheilla, kertoako jo sitten, kun pitäisi ekaan neuvolaan mennä vaiko vasta sitten ekan ultran jälkeen. Pomo tietysti toivoisi mahdollisimman nopeaa informointia, mutta minust tuntuu, että tässäkin haluaisin odottaa niille vähän varmemmille viikoille pääsyä.
Phuuh, kamala määrä juttua!
Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!
-S-
Hienoa, onneks olkoon!!! Eli se sun freesi olemukses oli siis sittenkin raskausoire?!? Jännä juttu! :D
Paljon onnea myös muille plussaa testanneille!
-S-
Onnea m@mm@ ja meillä näyttää olevan sama LA 21.10
Sanna kyseli että milloin ilmoittaa töihin, minun pomo tietää että ollaan yritetty kauan koska joudun aina välillä pyytämään lyhyelläkin varoitusajalla vapaan kun lähdetään lapsettomuusklinikalle parinsadan km päähän. Luulen että kerron muutaman viikon päästä kun ollaan käyty ultrassa koska teemme työtä nenät vastakkain noin 8h päivässä ja sen on minusta hyvä tietää että esim okse voi tulla milloin vain:)
Neuvolaa en ajatellut varata kyllä ihan heti. Kerran olen joutunut soittamaan että repikää paperit kun meni kesken ja nyt odotan 1-2 kk ennenkuin soitan ja varaan ajan.
Mies on niin innoissaan kun vaan voi olla, suunnittelee jo kummeja ja kertoi esikoisellekin mikä ei ollut minusta hyvä ajatus. Ei 3v ymmärrä että joutuu odottamaan syksyyn asti pikkusisarusta tai mitä jos käykin huonosti, kuinka se selitetään? Ja kertoo tietty maanantaina päiväkodissa kaikille.....
Miulla nippailee ja vihloo alavatsaa, kurkku on kipeä ja nenä tukossa, lämmöt 37 molemmin puolin ja eilen aamulla ja nyt myös hieman etova olo:)
Hyvää sunnuntai päivää kaikille
Pepsi rv 4+1 luulisin
Tänään aamulla sain kaksi viivaa testitikkuun jee taitaa olla jotain 4+3 ja la 19.10 eli alussa mennään niinkuin muutkin. Ei mitään muuta oiretta kuin ailahteleva pahaolo jota ei aiemmissa raskauksissa ole ollut. Mutta nyt siivoomaan ennen kuin mies palailee lasten kanssa kotiin.
Nette
Tervvee tuloaa, paljon tuttuja nimiä sieltä lokalutusten o-puolelta- Mielttömästi meitä on jo!!
Me varatiin neuvola rv 9 tai se on normaali käytäntö täällä Lahessa. Sitten me varattiin alkuraskauden ultran rv 10 yksityiselle. Tämä siksi, että kaikissa neuvoloissa täälä ei ole ultraa. En tiedä sitten onko se kuinka järkevää mutta ei jakseta odottaa sitä np ultraa rv 12.
Mies on tulossa mukaan molempiin. Sitlä ei tarvinut edes kysellä vaan piti sitä ihan itsestään selvyytenä. Luulen, että se tulee käymään aika monessa neuvolassa, ekaa kun tässä odotellaan niin kaikki tieto pitää imeä ;)
Muuten oireiden suhteen jano alkaa helpottamaan mutta väsymys on tääläkin valtava ja hengästyminen. Ylämäen nouseminen saa tykyttämään ja puuskuttamaan! MItä se on sitten kesällä!!
Mukavaa viikkoa taasen kohtalosisarille ;)
Katarina 4+7 +riitta
Uusia on taasen tullut, onnittelut ja tervetuloa!
).( Pahoinvointi iski eilen oikein voimalla. Juuri samoin oirein kuin esikoista odottaessa, kaikki hajut etoo ja rinnan alla tuntuu polttelua. Oksentaa ei ole (vielä) tarvinnut, eikä tarvinnut esikoisestakaan (muutakuin pari kertaa kun näin jotain matoja). Mies paistoi tänään lohta päivälliseksi, kumma kyllä pystyin sitä syömään mutta nyt tuntuu että koko kämppä haisee paistetulta kalalta :-P
Alkuraskauden ultra on 21.2. eli viikkoja on silloin 7+4, eiköhän siellä silloin jo jotain näy... Eli sitäpä odotellessa
Mukavaa alkavaa viikkoa ja hyvää vointia!
Ykä 6+1
Olinpas hätänen äsken...
Täällä on väki lisääntynyt. Meitä alkaa olla ihan mukavasti. Ehkä tulevaisuudessa voisi alkaa tehdä päiväpinoja.
Olen ollut taustalla viime päivät, koska olen sairastanut sängyn pohjalla viimeiset neljä päivää. Olisikohan ollut influenssaa? En ole ollut pitkään aikaan näin kipeä etten ole jaksanut tehdä mitään muuta kuin nukkua. Vieläkin on yskää ja flunssaa, mutta tänään olen ensimmäistä päivää jaksanut olla jalkeilla.
Raskausoireista ainut tällä hetkellä taitaa olla kipeät rinnat. Tosin ehkä flunssa on peittänyt muut oireet alleen...
Kovasti odottelen ensimmäistä neuvolaa, joka on 27.2. Mieheni lupasi tulla mukaan.
- Nelli rv 6+4
Esikoinen nukahti juuri ja nyt on aikaa istua koneella ennen kahdenkeskistä laatuaikaa mieheni kanssa - iltapalan syömistä ja kenties tv:n katselua ;) Tervetuloa taas kaikille uusille! Muutama tuttu nimimerkki kuumeilupuoleltakin sattui silmääni.
Minullakin on ollut lievää kuvostusta, jota esikoista odottaessa ei ollut lainkaan. Kyse ei ole varsinaisesta pahasta olosta, vaan ikään kuin matkapahoinvointia enteilevästä olosta. Hieman pyörryttää yleensä aamupäivisin.
Mimm.u kyselit, onko täällä ollut tapana tehdä viikkopinoja... Lokalutuiset ovat ymmärrettävästi vielä niin tuore ryhmä, ettei mitään käytäntöä ole muodostunut. Luulisin, että ajan kanssa ja porukan edelleen lisääntyessä (melkein freudilainen lipsahdus) päiväpinot tulevat kyllä tarpeeseen :)
Myyrä06 (muistaakseni) kyselit, ovatko miehet tulossa mukaan neuvolaan. Meillä mieheni luultavasti tulee silloin, jos aika on ihan aamulla tai myöhään iltapäivällä. Me asumme Vantaalla ja mieheni työpaikka on Helsingissä, joten ihan kesken päivää hän ehkä neuvolaan pääse. Esikoista odottaessani mies oli välillä mukana ja välillä ei. Se oli mielestäni hyvä ratkaisu, koska joskus on kiva käydä neuvolassa yksin. Ehkä ensimmäisellä kerralla on hyvä, jos molemmat vanhemmat ovat paikalla. Omalla kohdallani mieheni ei päässyt esikoisen odotusajan ekaan neuvolaan, koska oli työn vuoksi ulkomailla. Se oli harmi, kannattaa siis houkutella puoliso mukaan neuvolaan aina joskus!
Ghigi (rv 6+4 ??)
Ghigi vinkistä eli yritän houkutella miehen jossain matkan varrella mukaan neuvolaan. On vaan sellainen hitaasti lämpenevä malli...;)
myyrä
Olen tänään ravannut monesti vessassa tarkistamassa ettei ole verta pöksyissä... On koko päivän jomottanut alavatsaa niin inhottavasti. Kyllähän menkkamaiset kivut kuuluvat asiaan, mutta pakko silti tarkistella.
Alkuraskauden ultran varasin, menen rv 7+3 Koskiklinikalle Tampereelle. Kyllä ovat hinnat nousseet viime aikoina, sillä edellisillä kerroilla hintaa on tullut noin 60 euroa, nyt puhelimessa sanoi että 80-100 euroa! Aika kova hinta... Silti haluaisin todella kovasti mennä rakenneultraan 4D-ultraan, nyt kun Tampereellakin on siihen mahdollisuus. Mies on sitä mieltä että se on ihan liian kallista lystiä, mutta ehkä minä säästelen tässä kotihoidontuestani muutaman kuukauden että pääsen sinne.
Nykyään itken kuin vesiputous kun katselen telkkaria, tänäänkin Amyn lailla sai hanat aukeamaan moneen kertaan. Lapset ihmettelevät miksi äiti itkee :o)
Mukavaa että meitä on jo näin iso porukka, ja lisää ehtii vielä tulla. Tietääkö muuten joku onko lokakuisille perustettu Yahooseen mitään ryhmää?
Herkkupupu ja napero 5+1
Tervetuloa kaikki uudet plussanneet!! Onnea. Varmaan olisi kivempi päivittäjälle, että laitatte tietonne myös siihen varsinaiseen listaan. Tulee ainakin sit huomioitua kaikki.
Viime viikon pidin hiljaiseloa mut nyt pitää tulla purkamaan. Alkaa ilmaantua voimakastakin etomista jo, ja lähes kaikki hajut ällöttää ja saa pahan maun nousemaan kurkkuun. Mulla on edellisissäkin raskauksissa laatta lentänyt joten en jaksa uskoa sitä ilman selviäväni tälläkään kertaa. Väsymys on ikävää! Onneks mies on tänään ollut kotosalla. Meillä on tulossa keskimmäisen synttärit pian, joten voimia keräilen loppuviikon niiden järjestämiseen.
Kaikille hyvää (ei yhtään ajoissa..) tulevaa viikonloppua, kurkistelen kyllä täällä :) terveisin Ä +pojat 5v, kohta 3v ja 1v4kk
Änkesin tänne teidän pinoon fiilistelemään, sori että häiriköin =)
On vielä niin tuoreessa muistissa, kun itse plussasin viime vuoden tammikuussa ja nyt sylissä tuhisee kohta 4kk( s.11.10) vanha käärö.
Nyt huomaa kuinka nopeesti aika kuluu!
Paljon onnea kaikille äideille ja turvallista matkaa pienille matkustajille aina lokakuuhun-07 saakka ! Nyt poistun takavasemmalle ;)
Levila+lapset...
Eilen aamulla tuli oksennus. Juuri olin edellisenä iltana sanonut miehelle, että kaikki raskausoireet ovat hävinneet. Joku varmaan kuuli ja päätti lähettää oireita;) Nyt nimittäin viluttaa myös kamalasti (kuten joku aiempi sanoi, johtuu ehkä myös pakkasista..) ja olo on etova!
Hirmuisesti tekisi mieli jo kertoa siskoilleni raskaudesta, mutta mies ei anna. Ehkä ihan hyvä niin.
Huomenna ajattelin varata neuvolan.
Juu, mutta täytyy lähteä nukkumaan. Mukavaa viikkoa kaikille!
-Nyyti
Aamulla touhuttua...Joo ulkona on tosissaa pakkanen ja saa pukee ihan kunnolla päälle...Saan vaatetuksen itselleni ja lapsille ni pissihätä yllättää lapsilla...Siinä sitte selitän pienimmälle et odotetaan nyt vaan iha rauhassa hi hi hi.Ja toine ku ei oikein ymmärrä vielä miksi pitää odottaa.
Omaa napaa:pahoinvointi aamulla,pissittää yöl 1-3 kertaa,hajuaistini toimii paljon paremmin,himo grandi mehujäähä joo vaikka onki kylmä/pakkasta:)väsyttää,paleltaa,itku herkässä...
Eilen kattelin vauvan vaatteeita.Voih et en muistanu et nuo 3 ovat joskus olleet niinkin pieniä.Ihania vaatteita ja niin pieniä.Vauva kirjojakin lue nykyää iltasin.On tää vaan niin ihanaa olla raskaana ja lopputuloksena saada se pieni nyytti<3
mewe ja toukka 6+1
torstaina tuli haamu ja eilen vahva plussa, jee. eli raskaus on todella elussa. LA 21.10. tissit vähän arat ja alavatsalla nippailee mut ei muita oireita.