Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesin yhteenmuuttaessa että puolisolla on ADHD mutta en tiennyt että arjen hallinta on näin leväperäistä

Vierailija
09.08.2024 |

Kun pesee pyykit jää pyykit haisemaan koneeseen. Imurointi on ettå pari minuuttia sohii imurilla keskeltä lattiaa ja sanoo että valmis. Kaupasta tuo tupakkaa ja herkkuja muttei juuri muuta ruokaa kuin jotain mikropitsoja. Rahat on aina loppu ja laskut. kierrättää perintätoimiston kautta.

En TODELLAKAAN tiennyt tätä sillä skarppasi seurustelumme aikana.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että kaikista rajoittuneempia ihmisiä ovat neurotyypilliset. Ei millään pahalla.

Vierailija
42/51 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sä et ap sovi ADHD:n kumppaniksi tai et ole rakastanut tähän kumppaniin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin joskus ADHD-miehen kanssa ja se oli kyllä aivan kaoottista. Hänellä toki saattoi olla muutakin ongelmaa liitännäisenä kuin ADHD. Tunsin olevani hänen huoltajansa ja köyhänä opiskelijana omakin talous kärsi hänen rahaongelmistaan. Ei ollut minkäänlaista elämänhallintaa hänellä.

Yleensä onkin. Itse sain ADD-diagnoosista niin paljon helpotusta elämään, että ei lähdetty asiaa tutkimaan sen enempää.

Vierailija
44/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa erilleen asumaan. Älä tee lapsia tuohon kaaokseen!

Vierailija
45/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko myös niin, ettei ole oppinut kunnolla ottamaan vastuuta noista asioista? Adhd ei ihan kaikkea taida selittää.

Vierailija
46/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että kaikista rajoittuneempia ihmisiä ovat neurotyypilliset. Ei millään pahalla.

Minä voin sanoa olevani rajoittunut silloin, kun on parisuhteen muodostamisesta kyse. Parisuhde ei ole hyväntekeväisyys- tai tukihenkilösuhde vaan siinä ollaan sen takia, että elämä toisen kanssa on ihanampaa ja antoisampaa kuin ilman häntä. Koska olen tasainen, järjestelmällinen ja keskusteleva luonne, haluan myös kumppanini olevan samantyyppinen. Ystävä- ja tuttavapiirissäni on ollut useampia ADHD-henkilöitä enkä sopisi kenekään heistä kanssa parisuhdemielessä yhteen. Ovat lahjakkaita ihmisiä ja parhaimmillaan hauskaa seuraa mutta parisuhde heidän kanssaan näivettäisi minut. Tuskinpa kukaan heistäkään näkisi minua potentiaalisena kumppanina. Kumppanin valinnassa kannattaa olla hieman rajoittunut neurotyypistä riippumatta, koska aina vastakohdat eivät täydennä toisiaan. Pahimmillaan yhteisymmärrystä ei koskaan saavuteta mikä heijastuu suhteen kaikkiin osa-alueisiin tai toinen ajautuu ottamaan ylenpalttisesti vastuuta siitä, että suhde jotenkin toimisi. Ylivastuullinen marttyyri ei ole mikään miellyttävä puoliso.

Vierailija
47/51 |
10.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyötyisi varmaan lääkityksestä ja neuropsykologisesta kuntoutuksesta. Kantsii kokeilla. Ennen kuin eroatte.

Vierailija
48/51 |
28.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on hyvä ettei koskaan mene järki nepsypuolisoon joka keksii kaikkea muuta  olla läsnä puolison kanssa ja ehkä rakastella rutosti hetken kuten suhteen alussakin. elämä on välillä yhtä pakenemista/suorittamista ja taas väsähtämistä. eihän maratoniakaan noin repien mennä.

Vierailija
49/51 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

. . .  Olen miettinyt eroa tämän takia, mutta hieman epäreilulta vaikuttaa, kun ei kuitenkaan toimi tahallaan huonosti. Mutta ei minusta ole näköjään siihenkään, että siloittelisin jatkuvasti tietä ja tekisin hänen puolestaan.

Puhut sekava: Mies ei muka toimi tahallaan huonosti - MUTTA on muka sinun vikasi jos hän jättää laskunsa maksamatta!

Hyvä Ap: JOKO TAI.

En jaksaisi. 

Vierailija
50/51 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus ADHD meininkiä. Lääkitys kuntoon, siitä hyötyy 80% diagnoosin saaneista.

Molemmat tutut jotka on hankkineet aikuisiällä diagnoosin ja aloittaneet lääkityksen, on muuttuneet huomattavasti vähemmän sähläävään suuntaan.

Vierailija
51/51 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan v*tun sietämätöntä pidemmän päälle ja mä sanon että lähde jo. Itse monen nepsyoireisen ystävänä ja (huom!!) exänä sanon että lähde koska tuollaiseen menoon palaa hermo ja suhde on pohjimmiltaan mahdoton koska luottamusta ei voi syntyä. Nepsyoireista pahin on ITSEKESKEISYYS ja on turha selittää että voi kun kyllä mä haluaisin ottaa sinut huomioon mutta mutta mutta. Teot puhuu enemmän kuin sanat, niin elämä vaan toimii, ja kun pettymykset kasaantuu ja yksinäisyys kasvaa, kuolee rakkauskin.

Nepsyn kanssa elämä on pelkkää sekoilua ja sä jäät vaille kaikkea sitä tukea ja huomiota, minkä suhteessa tarvitset ja ennen kaikkea ansaitset! Elämä on aluksi noiden sekopäiden kanssa hauskaa ja romanttista mutta kun hyperfokus siirtyy sinusta ja seksistä seuraavaa Mihin Tahansa Asiaan, sä olet pelkkä rasite. 

Ja sit vielä sellainen juttu, että kaikki nepsyoireiset, jotka v

Vaatii eka diagnoosin et saa apua. Ja se voi olla vaikeeta kun terveysasemat on mitä on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi