Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon yritysmenoista saa takaisin?

Vierailija
09.08.2024 |

Jos ostan esim läppärin, joka maksaa 1000 euroa, niin paljon saa siitä verotuksessa takaisin?

Olen y-tunnuksella toimiva kevytyrittäjä, joka on vasta aloittanut ja tällainen asia kiinnostaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALV:n saa yleensä kokonaan takaisin. Riippuu toki ALV-myyntien määrästä.

Loppuosasta saa takaisin oman tuloveroprosentin mukaisen osan, minun tapauksessani noin 300 euroa 1000 eurosta.

Vierailija
2/4 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritysmenot 200% takaisin veronmaksajilta, voitot toki pidetään 100% itsellä ja veroja ei makseta yhtään, verottaja kun sallii vero "suunnittelulla" keinottelun. Myöskään yhtään suomalaista ei työllistetä, kaikki työntekijät on kaukoidän ja afrikan savimajoista kotoisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ALV:n saa yleensä kokonaan takaisin. Riippuu toki ALV-myyntien määrästä.

Loppuosasta saa takaisin oman tuloveroprosentin mukaisen osan, minun tapauksessani noin 300 euroa 1000 eurosta.

Miten paljon alv-myyntejä pitää olla?

Vierailija
4/4 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvonlisäverosta tulevaan hyötyyn vaikuttaa myyntien ja ostojen alvit ja kumpi näistä on suurempi. Eli jos myyntien alvit ovat enemmän kuin ostojen, niin joudut maksamaan erotuksen. Mutta jos ostojen alvit ovat enemmän kuin myyntien, niin saat erotuksen takaisin. Tuon 1000 euron koneen tapauksessa sinun täytyisi myydä 1000 eurolla (veroton hinta), jotta et joutuisi maksamaan arvonlisäveroa. Jos myyt vähemmällä niin saat jonkin verran palautusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan