Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnistuuko 15 kilon painonpudotus ennen vuodenvaihdetta?

Vierailija
09.08.2024 |

10 kiloa onnistuu helposti mutta entä 15?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ehtiä, mutta tiukat ajat on sulla edessä. Tsemppiä vaan :)

Itselläni on tasan 20 kg pudotettavaa. Mulla on kalorilaskurisovellus ja sen mukaan olen tästä 10 kg kevyempi joulukuun tokalla viikolla painonpudotustahdin ollessa 500g viikossa. Se on jo siedettävä paino ja nipin napin normaalipainon ylärajalla. Tavoitepäivä on huhtikuussa. Painonpudotus tulee vaikeammaksi, kun lähestyy tavoitepainoa. Toisaalta silloin on mukavampi liikkua ja enemmän energiaa, niin ehkäpä se siitä. Aion jatkaa sovelluksen käyttöä ja käydä vaa-alla vaikka lopun ikääni, jotta paino pysyy sitten normaalina. Tämä nykyinen olo on kauhea ja ulkomuoto kuin barbapapalla. 

Vieläkö barbapapa esiintyy pikkukakkosessa?

Vierailija
22/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä sun mitat ja paino on? Entä ikä ja sukupuoli?

250-1000 g/viikko voit tiputtaa, jos olet normaalipainon ylärajoilta ylöspäin eli vaikka ylipainoinen tai lihava.

Laske viikkojen määrä ja tee kertolaskuja.

Suosittelen ruokapäiväkirjaa.

37v, 187 cm ja 79 kiloa. Mies. Haluan painon 65 kiloon.

Jos tämä on ap, niin miksi haluat normaalipainosta (BMI21,5) merkittävään alipainoon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 5 kuukautta aikaa. Pitäisi tiputtaa 0,75 - 1,0 kiloa viikossa. Kyllähän tuo on tehtävissä, mutta ei tule olemaan erityisen kivaa. 

Vierailija
24/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ehtiä, mutta tiukat ajat on sulla edessä. Tsemppiä vaan :)

Itselläni on tasan 20 kg pudotettavaa. Mulla on kalorilaskurisovellus ja sen mukaan olen tästä 10 kg kevyempi joulukuun tokalla viikolla painonpudotustahdin ollessa 500g viikossa. Se on jo siedettävä paino ja nipin napin normaalipainon ylärajalla. Tavoitepäivä on huhtikuussa. Painonpudotus tulee vaikeammaksi, kun lähestyy tavoitepainoa. Toisaalta silloin on mukavampi liikkua ja enemmän energiaa, niin ehkäpä se siitä. Aion jatkaa sovelluksen käyttöä ja käydä vaa-alla vaikka lopun ikääni, jotta paino pysyy sitten normaalina. Tämä nykyinen olo on kauhea ja ulkomuoto kuin barbapapalla. 

Ei painonpudotus kyllä käytännössä mene noi suunnitellusti kuin noi sovellukset antaa ymmärtää.

Vierailija
25/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduttelin ja lihoin aina takaisin ikävuodet 30-45, ja kokemuksesta sanon, että helposti onnistuu, mutta siinä on iso mutta. Nimittäin riski siihen, että lihot takaisin + korot päälle on noin nopeassa laihdutuksessa äärimmäisen iso. 

Mutta eihän sitä juuri kukaan usko, ennen kuin on hakannut päätä seinään monet kerrat. Minäkin kun luin jotain ravitsemustieteilijä Patrik Borgin varoituksia tästä aikanaan, niin ajattelin että höpö höpö, mulla on tahdonvoimaa, niin ei käy mulle! Ja olihan se tutkimusten mukaan niin, että 5% onnistuu pikadieetilläkin, ja olin varma että minä kuulun tähän joukkoon, koska olen niin sisukas ja tunnollinen. No en sitten kuulunut. Syömishäiriötyyppinen käytös (ahminta) alkoi jo ekan dieetin jälkeen. Lopputulos, painoin 85 kg kun aloitin, 15 vuotta laihduttelua ja painoin 130 kg. Aina tyyliin nyt hitto tehtävä jotain -> raju laihdutus -> ahmintakausi ja lihominen takaisin ja yli -> uuden laihdutusmenetelmän kokeilu, nyt kyllä lähtee!

Lopulta kävi niin, että jouduin nöyrtymään siihen hyvin hitaasti laihduttamiseen, eikä asiaa helpottanut että siinä vaiheessa esivaihdevuodet oli jo päällä. Mutta onnistui se lopulta, nyt painan 68 kg mikä on pituiselleni lievä ylipaino. 130 kilon jälkeen olen siihen varsin tyytyväinen.

Vierailija
26/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko kesti kerätä tuo ylmääräinen? Suhteuta siihen.

Roikkuläskit tulee liian nopeasta pudotuksesta. Nuori kiinteytyy nopeammin, mutta työtä ja itsekuria tarvitaan.

Vierailija
27/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kiire?

On, hautaan...

Vierailija
28/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Googlaa keto-omad jos et ole 1 tyypin diabeetikko ja jos haima ja munuaiset on muuten terveet. Haima säätelee ketoaineiden määrää veressä. Jos haima ei toimi, veri happamoituu ja tulee hengdnvaarallinen tila. Toimivan haiman kanssa ei mitään ongelmaa ko. ruokavaliossa. 2 tyypin diabeteksessa haima toimii ja ketoruokavalio on Ruotsissa 2 tyypin diabeteksen käypähoitosuositus terveydenhuollossa.

T -1,1kg/viikko (-16kg yhteensä tähän mennessä)

Vierailija
29/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän reilu kolme kiloa kuukaudessa, jos tänään aloittaa. Miksei onnistuisi? Painoa saa kyllä pois nopeastikin, se vaatii vain isoa kalorivajetta.

Oman kokemukseni mukaan nopea laihduttaminen onnistuu helpoiten syömällä pätkäpaasto-tyylisesti pari isompaa ateriaa päivässä ja liikkumalla vain kevyesti. Me ihmiset ollaan tietysti erilaisia, mutta itselle ainakin on ihan silkkaa kidutusta syödä monta pientä ateriaa päivässä. Olen keski-ikäinen, keskimittainen nainen ja jos haluan pudottaa painoa melkein kilon viikossa, joudun laskemaan kalorit n. 1000 päivässä. Omalle elimistölle sopii parhaiten syödä kunnon aamupala vähän myöhemmin ja päivällinen viimeistään klo 16 ja paastota loppuaika kuin jakaa kalorit neljään, viiteen pienempään ateriaan pidemmällä aikavälillä. 

Mulla on sama tavoite kuin aloittajalla, noin 15 kiloa pois vuoden loppuun mennessä. Kolme olen jo pudottanut tuolla em. metodilla, eli syön kahdesti päivässä ja liikun n. 1-1 1/2 tuntia kävelyä päivässä kaiken okt:n ja puutarhan hoitoon liittyvän hyötyliikunnan lisäksi. Juoksua ajattelin tähän vielä lisätä, vaikka sitten joutuukin syömään vähän enemmän.

Syön ihan normaalia kotiruokaa päivälliseksi ja aamulla jugurttia ja marjoja. En ole toistaiseksi laskenut kaloreita, mutta päivällisannoksen koostan suunnilleen lautasmallin mukaan ja jugurttia menee n. 200 g/päivä, marjoja saman verran tai enemmän. Yritän juoda 1,5-2 litraa vettä päivässä ja (maito)kahvia kuluu 3-4 mukillista. 

Vierailija
30/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vajaa 5 kuukautta aikaa. Pitäisi tiputtaa 0,75 - 1,0 kiloa viikossa. Kyllähän tuo on tehtävissä, mutta ei tule olemaan erityisen kivaa. 

Riippuu elämäntavoista. Olen lukenut, että keskiverto suomalaisen paino putoaa 14 kg, jos luopuu alkoholista. En tiedä, missä ajassa painonpudotus tapahtuu.

Vierailija
31/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa jos ylipainoa on reilusti niin kilo viikossa voi olla hyvä tahti, eli 4 kuukautta olisi jo yli 15 kiloa. Jos taas ylipainoa ei ole juurikaan niin painonpudotuskin on yleensä hitaampaa. Mutta tuo on yksilöllistä ja riippuu lähtötilanteesta.

Vierailija
32/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap ei ole feikki (jos siis 187cm/79kg on ap), niin en ymmärrä miksi normipainoinen mies haluaa laihduttaa itsensä alipainoiseksi? Hölmöläisen hommaa. 

Vierailija
33/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu elämäntavoista. Olen lukenut, että keskiverto suomalaisen paino putoaa 14 kg, jos luopuu alkoholista. En tiedä, missä ajassa painonpudotus tapahtuu.

Eli painaisin 14 kiloa enemmän jos joisin? Meh. Melkoinen kaljamaha. 

Vierailija
34/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko tätä. Suurin osa tuntemistani ihmisistä jotka juovat alkoholia, ovat nimenomaan niitä hoikkia. Toisin kuin ne perhe-elämää viettävät pullamahat. 

Vierailija
35/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kuukaudessa onnistuu koska minäkin laihduin 20 kg 4 kuukaudessa. Se pitää vaan treenata joka päivä ja syödä terveellisesti. Ei alkoholia yhtään eikä karkkia.

Vierailija
37/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodenvaihde se on kymmenenkin vuoden päästä

onnistuu kyllä!

Vierailija
38/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vuodenvaihde se on kymmenenkin vuoden päästä

onnistuu kyllä!

Voisitko antaa joitain konkreettisia neuvoja kun olet noin viisas? 

Vierailija
39/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduttelin ja lihoin aina takaisin ikävuodet 30-45, ja kokemuksesta sanon, että helposti onnistuu, mutta siinä on iso mutta. Nimittäin riski siihen, että lihot takaisin + korot päälle on noin nopeassa laihdutuksessa äärimmäisen iso. 

Mutta eihän sitä juuri kukaan usko, ennen kuin on hakannut päätä seinään monet kerrat. Minäkin kun luin jotain ravitsemustieteilijä Patrik Borgin varoituksia tästä aikanaan, niin ajattelin että höpö höpö, mulla on tahdonvoimaa, niin ei käy mulle! Ja olihan se tutkimusten mukaan niin, että 5% onnistuu pikadieetilläkin, ja olin varma että minä kuulun tähän joukkoon, koska olen niin sisukas ja tunnollinen. No en sitten kuulunut. Syömishäiriötyyppinen käytös (ahminta) alkoi jo ekan dieetin jälkeen. Lopputulos, painoin 85 kg kun aloitin, 15 vuotta laihduttelua ja painoin 130 kg. Aina tyyliin nyt hitto tehtävä jotain -> raju laihdutus -> ahmintakausi ja lihominen takaisin ja yli -> uuden l

Valtava urakka, onneksi olkoon! Kiinnostaisi kyllä kuulla, miten muutit ruokailutottumuksiasi, siis mitä söit ennen ja miten silloin kun onnistuit laihtumaan.

Vierailija
40/54 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin huhti-heinäkuu -välillä 70kg -> 59kg, olen 167cm. Eli 2,75kg/kk. Olen syönyt kaikkea mutta vähemmän kuin ennen, en jaksa ylläpitää mitään ruokavaliota tai laskea kaloreita. Liikuntaa olen lisännyt vasta viime viikkoina.

Eli luulisi olevan mahdollista👍