Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ottaa aikuisen lapsen ongelmat puheeksi

Vierailija
08.08.2024 |

Muita samassa tilanteessa olevia? Aikuinen lapseni muutti omilleen muutama vuosi sitten. Kotona ollessaan ei suostunut käymään koulua eikä tehnyt oikeastaan mitään muuta kuin makasi puhelin kourassa sängyssä ja söi, nyt ilmeisesti jatkaa samaa asunnollaan. Nyt sain äidiltäni kuulla, että tyttärellä on mennyt ulosottoon laskut jo hyvin pitkän aikaa ja laskuja on kymmenien tuhansien eurojen edestä. On shoppaillut vaatteita ja ottanut osamaksulle erilaisia liittymiä ja tilaillut woltteja klarnalle. Vuokravelkojakin hänellä on kuulemma 3kk ajalta. 

Tyttö ei itse ole minulle kertonut mitään näistä raha-asioistaan, vaikka välit meillä on olleet aina hyvät. Kotona asuessaan yritin kyllä patistella kouluun ja töihin mutta aikuista naista en voinut pakottaakaan, joten ehdotin että hän muuttaisi omaan asuntoon. Oli selkeästi hirveä virhearvio josta hän nyt maksaa kovaa hintaa.

Tyttärellä monia muitakin ongelmia, on paisunut kuin pullataikina muuton jälkeen, ei ole vieläkään hankkinut itselleen minkäänlaista koulutusta eikä ole kiinnostunut myöskään työnteosta. Työkokeilussa kävi muutaman kuukauden mutta siinäpä se työkokemus sitten onkin. Viikonloppuisin ja lomilla käy kotona eikä ole näyttänyt mitään merkkejä näistä talousvaikeuksistaan. Muutenkin juttelee iloisesti ja vaikuttaa mielestäni ihan hyväntuuliselta, mutta toki en tiedä miten hänellä oikeasti menee. Ilmeisesti aika huonosti.

Mistä voisin järjestää apua hänelle? Miten ottaa puheeksi, että tiedän hänen veloista? Valitettavasti en pysty häntä taloudellisesti tukemaan koska itsekin olen heikossa jamassa taloudellisesti ja teen työtä vain osa-aikaisena. 

Nyt olisi kaikki vinkit tarpeen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittakaa yhdessä velkaneuvontaan heti huomenna.

Vierailija
22/24 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on voinut tehdä noin paljon velkaa pelkällä woltilla ja vaatteilla??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle on hommattava äijä.

Vierailija
24/24 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo