Mitä sellaista evästä sairaalaan mikä säilyy huoneenlämmössä?
Pieni selvitymispakkaus kun ei se sairaalaruoka maistu itselle.
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa on ruoka 5 kertaa päivässä, vain joku 6000kcal/pv elävä mamma voi tarvita jotain lisäruokaa. Hyi hitto.
Aamupala-lounas-kahvi-päivällinen-iltatee. Hiton porsaat.
Joo. Olin just tulossa kysymään, että vatsalaukun ohitusleikkaukseenko ap on menossa?
Vierailija kirjoitti:
Sairaalassa ei saa syödä omia ruokia
Missäs niin sanotaan?
Sitä samaa, mitä otetaan työpaikoille, automatkoille ja muihin sellaisiin paikkoihin, joissa ei ole kylmäsäilytysmahdollisuutta.
Olen tilannut sairaalaan pizzan. Se tietenkin edellyttää sitä, että pääsee liikkeelle ja ottamaan sen vastaan johonkin aulaan, ja mielellään myös syömään siellä.
Olin novassa leikkauspotilaana joku aika sitten (nova on siis tuo jyväskylän uusi sairaala), niin siellä kyllä olisi voinut täysin vapaasti vaikka asioida alakerran ärrällä ja oli siellä erillinen ravintolakin, jossa siis potilaat sai käydä syömässä, kuten myös henkilökunta. Salaattibuffetkin siellä oli. Tiedä sitten mihin sairaalaan ap on menossa, mutta menet vain itse kauppaan ennen sairaalan menoa ja katselet sieltä sitten huoneenlämmössä säilyvää ruokaa, jos nyt haluat varmistaa, että varmasti jotain mielekästä syömistä on. Ei ne sairaalaruoat nykyisin niin hirveitä ole.
Satuin keskusteluun , jossa ikuisesti terveet ( keto, lisäravinteet, hoikkuus, ei rok) keskustelivat.
Ensin ihmettelin miten paljon nämä terveyden vaalijat ovat sairaaloissa. Useita kokemuksia monella. Ei lihaa tarjottu joka aterialla, leipää olisi pitänyt syödä, jälkiruuat makeita ja epäterveellisiä, hh-keittoja, kahvi pahaa, ei ollut mutteripannulla keitettyä.
Ei ollut tyydyttävää ei. Itse olen ollut kahdesti sairaalassa synnytyksin jälkeen. Leikkaus, yö sairaalassa ja kotiin. Ei siinä paljon ehtinyt ronklaamaan eikä nälkäkään
Kuinka kauan leikkauksissa nykyisinkin ollaan? Itse olen ollut yön, polvitähystys, munasarjijen poisto, napatyrä.
Tyttärelle tehtiin syöpäleikkaus, koko helahoidot pois, olisi kotiutettu seuraavana päivänä mutta kerjäsi saada olla toisen yön. Oli sitten kaksi yötä.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan aina suklaata (nopeaa energiaa kun mikään muu ei mene alas, sulaa suussa hitaasti..), babyporkkanoita, pähkinöitä/rusinoita, vissyä ja proteiinipatukoita (ne on kauheita, mut sairaalaruoka on suositusten vastaisesti kilpailutettu kaikkialla hiilarimössöksi joka ei edistä toipumista leikkauksista).
Mieluummin syön vähän mut vitamiini- ja proteiinipitoista, kuin yritän saada mautonta hiilaripitoista ruokaa alas oksentaen sen lopuksi. Kokemusta on.
p.s. joskus annokset osaavat yllättää positiivisesti!
Anteeksi ilkeyteni, ettekö te ketoilijat juuri kehu olevanne terveitä, miksi olet useasti sairaalassa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan leikkauksissa nykyisinkin ollaan? Itse olen ollut yön, polvitähystys, munasarjijen poisto, napatyrä.
Tyttärelle tehtiin syöpäleikkaus, koko helahoidot pois, olisi kotiutettu seuraavana päivänä mutta kerjäsi saada olla toisen yön. Oli sitten kaksi yötä.
Minulla on astma ja allergioita/yliherkkyyksiä, joten joudun aina olemaan sairaalassa hiukan ylimääräistä.
Minustakin sairaalaruoat on pahoja. Varsinkin kun on keliakia niin ne on outoja settejä. Mutta söin ainakin sen raaste/salaattipurkin tyhjäksi ja ruokia ainakin vähän yritin alas ( paitsi yhtä lounasta ei pystynyt). Ruokaa on niiin usein, että ihan tarpeeksi sain ravintoa sänkypotilaana. Ennemmin häiritsee se sokerin pakkosyöttäminen: kaikki jogurtit, mehukeitot ja jälkiruoat on niin sokerisia, että pahaa tekee. Lisäksi kahvin kanssa pullaa tai kakkua. Sanoin aina, etten ota tietysti. Hassua, että raha laitetaan gluteenittomaan kahvipullaan eikä hedelmiin tms.
Ihan sama mitä on, kunhan se on sinulla muovilaatikossa jossa on kansi, eikä ruokasi ole pitkin pöytiä ja lattioita. En tajua ihmisten halua saada sairaalabakteereja ja norovirusta ihan ehdontahdoin. Minua jopa ällöttää syödä taukohuoneessa kun tiedän missä kaikessa me kieritään koko päivä.
T: Laitoshuoltaja.
et kyllä ole kovin sairas, jos "sairaalaruoka ei maistu". sairaala ei ole mikään lepokoti, siellä tarjotaan hyvää ruokaa, jossa on riittävästi energiaa potilaille. tähän mennessä ollut joka päivä hyvä ruoka tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Olin Meilahdessa syöpäleikkauksen jälkeen lähes kaksi viikkoa. Vierustoverini oli noin viikon. Hänellä myös syöpäleikkaus.
Ehkä sairaana se elimistökin tarvitsee vähän hiilihydraattia. Ehkä joku vielä kuolinpäivänään vaatii kunnon liharuuat eikä mitään vihanneskeittoa tai mehukeittoa.
En ymmärrä ruuasta ronklaamista muutaman päivän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin Meilahdessa syöpäleikkauksen jälkeen lähes kaksi viikkoa. Vierustoverini oli noin viikon. Hänellä myös syöpäleikkaus.
Varmaan sitten erilainen juttu kun naisten elimet pois. Tyttäreni kyllä leikattiin 2020 kun korona oli tullut Suomeen. En tiedä paljonko se vaikutti nopeaan kotouttamiseen. Olin 2 viikkoa hänen luonaan kunnes vähän voimistui
Naapurin mummo oli kai rintasyöleikkauksessa enintään 2 yötä koska köpitteli pihalka hyvin pian.
Hedelmä mix purkkeja. Ei ole edes paljoa kaloreita. Tonnikalasäilykettä. Sitä voi vetää suoraan purkista.