Mitä sellaista evästä sairaalaan mikä säilyy huoneenlämmössä?
Pieni selvitymispakkaus kun ei se sairaalaruoka maistu itselle.
Kommentit (35)
Hedelmiä, säilykkeitä ja vauvaruokia.
Suolaa ja pippuria niin saa siihen sairaalaruokaan makua.
Sellaisia välipalakeksejä on erilaisia, hedelmiä, vauvan ruuat...
Hedelmät, pähkinät, suklaa, kivennäisvesi/mehu
Wolttaa pizzaa sairaalan ovelle ja hae sieltä.
Minimetukkaa ja babybel-minijuustoja, säilyvät huoneenlämmössä.
Minulla käy sairaalassa aina niin, että ruokahalu menee eikä sitten tee mieli juuri sitä mitä on tarjolla tai sitten ruoka on niin väärään aikaan ettei mikään mene alas (stressaan sen verran sairaalassa oloa ja keskityn täysillä aina toipumiseen, niin näläntunne katoaa ensimmäiseksi ja syöminen on todellakin siellä sitten aina työn ja tuskan takana). Tämä johtaa siihen, että minulta tullaan kysymään onko jotain ruokaa, jota voisit edes ajatella syöväsi. kerron sitten jotain, joka menee aina alas ja saan niitä.
Kuitenkin: menet kauppaan ja tietenkin katselet sitten sieltä kuivaruoka- ja huoneenlämpösektoreilta ruokia itsellesi. Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen vauvojen purkkisoseruoat (esim. sieltä saa hyviä hedelmäsoseita), huoneenlämössä säilyvät hedelmät (vaikka banaania, omenaa, sitrushedelmiä), näkkileivät, korput, rinkelit. Pussikeitotkin on hyviä (tarvitset vain sitten kuumaa vettä tai mikron ja usein sairaalassa osastoilla kuin osastoilla on sekä vedenkeitin, että se mikro).
Sairaalassa on ruoka 5 kertaa päivässä, vain joku 6000kcal/pv elävä mamma voi tarvita jotain lisäruokaa. Hyi hitto.
Aamupala-lounas-kahvi-päivällinen-iltatee. Hiton porsaat.
Mikä siinä ruuassa tökkii? Itse pari kertaa sairaalassa potilaana sain niin maistuvaa ja itselle uutta ruokaa, että maiskuttelin sitä mitä se sisältää ja mitenhän se on tehty. Kaksi uutta ruokaa keksin kotona tehtäväksi ja perheellekkin maistuu.
Kun oot ollu montapäivää letkuissa ja saanut vaan jotain teollisuusjugurttia, se jauhelihakeittolautanen ruisleivällä näyttää vadilliselta kultakolikkoja ja tuoksuu vieläkin paremmalle.
Minusta ainakin Meilahden sairaalassa oli hyvät ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla käy sairaalassa aina niin, että ruokahalu menee eikä sitten tee mieli juuri sitä mitä on tarjolla tai sitten ruoka on niin väärään aikaan ettei mikään mene alas (stressaan sen verran sairaalassa oloa ja keskityn täysillä aina toipumiseen, niin näläntunne katoaa ensimmäiseksi ja syöminen on todellakin siellä sitten aina työn ja tuskan takana). Tämä johtaa siihen, että minulta tullaan kysymään onko jotain ruokaa, jota voisit edes ajatella syöväsi. kerron sitten jotain, joka menee aina alas ja saan niitä.
Kuitenkin: menet kauppaan ja tietenkin katselet sitten sieltä kuivaruoka- ja huoneenlämpösektoreilta ruokia itsellesi. Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen vauvojen purkkisoseruoat (esim. sieltä saa hyviä hedelmäsoseita), huoneenlämössä säilyvät hedelmät (vaikka banaania, omenaa, sitrushedelmiä), näkkileivät, korput, rinkelit. Pussikeitotkin on hyviä (tarvitset vain sitten kuumaa vettä tai mikron ja usein
Aina sairaalassa? Ja oikein keskityt toipumiseen? Elimistö tarvitsee toipumiseen hoitoa ulkoisen (leikkaus tms?) lisäksi sisäisesti. Eli terveellinen ruoka. Et sä mihinkään toipumiseen keskity jos et syö. No, kuten jo kerroit, aina ollessasi sairaalassa. Ei ole mikään vakio oikein kenellekään muulle olla aina välillä sairaalassa. Tee niin kuin lystät itse, mutta älä jaa näitä pussikeitto-ohjeitasi muille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin: menet kauppaan ja tietenkin katselet sitten sieltä kuivaruoka- ja huoneenlämpösektoreilta ruokia itsellesi. Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen vauvojen purkkisoseruoat (esim. sieltä saa hyviä hedelmäsoseita), huoneenlämössä säilyvät hedelmät (vaikka banaania, omenaa, sitrushedelmiä), näkkileivät, korput, rinkelit. Pussikeitotkin on hyviä (tarv
kyllä niin on käynyt, että aina sairaalassa ollessani menetän ruokahaluni (minut on kolmesti leikattu ja siinä yhteydess olen viettänyt kunkin leikkauksen aikana (ennen ja jälkeen) muutamia päiviä sairaalassa. Ja toki tiedän, että elimistö tarvitsee ravintoa toipuakseen ja niin sairaalassakin se tiedetään (siksi minulta aina kyselevät, että onko mitään mitä voisin ajatella syöväni). Mutta näin me ihmiset vain olemme erilaisia. Minulla menee se ruokahalu, koska keskityn toipumiseen, siitäkin huolimatta ruokahalu menee, vaikka tiedän, että ruokailu olisi etenkin silloin tärkeää. . Pussikeittoja en itse harrasta - siitäkin huolimatta, että niistä mainitsin.
Tuli tunne tekstiäsi lukiessani, että kuvittelet minun nyt olevan joku muu. Voisit tuon vihamielisyytesi ottaa käsittelyyn ja koittaa päästä siitä pois. Turha negatiivisuus myrkyttää myös ympäristön :)
Vierailija kirjoitti:
Minimetukkaa ja babybel-minijuustoja, säilyvät huoneenlämmössä.
Babybel on pehmeää juustoa. Kovat, kypsytetyt juustot säilyvät huoneenlämmössä, esim. Mustaleima emmental. Kova juusto voi "itkeä" lämmössä, se ei pilaa juustoa.
Sairaalassa ei saa syödä omia ruokia
Näkkileivällä ja rusina-pähkinäsekoituksella pärjää vaikka 48h siperiassa. Vettä lisäksi. Muuta ei tarvita.
Vauvaruuat on oikeasti aika hyviä etenkin kun toipuu leikkauksesta. Annos on niin pieni, että sen jaksaa syödä uupuneenakin ja siitä saa kuitenkin energiaa toipumiseen.
Itse pidän Semperin tuorepuuroista, etenkin mangokookospuurosta, aina toipilaana. Ne on hyviä huoneenlämpöisenä ja säilyvät.
Itse otan aina suklaata (nopeaa energiaa kun mikään muu ei mene alas, sulaa suussa hitaasti..), babyporkkanoita, pähkinöitä/rusinoita, vissyä ja proteiinipatukoita (ne on kauheita, mut sairaalaruoka on suositusten vastaisesti kilpailutettu kaikkialla hiilarimössöksi joka ei edistä toipumista leikkauksista).
Mieluummin syön vähän mut vitamiini- ja proteiinipitoista, kuin yritän saada mautonta hiilaripitoista ruokaa alas oksentaen sen lopuksi. Kokemusta on.
p.s. joskus annokset osaavat yllättää positiivisesti!
Viinaa ja röökiä