Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijat: töissä ei kuulu olla kivaa ja tuntea itseään mukavaksi

Vierailija
08.08.2024 |

Ihmiset vaativat nykyään, että työssä on kivaa, mutta asiantuntija tyrmäävät tämän ajatuksen täysin. On itsestään selvää, että kaikkiin töihin liittyy elementtejä, jotka eivät aina ole mukavia ja saavat työntekijän kokemaan olonsa epämukavaksi ja jopa ahdistuneeksi.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/a4c3ffd8-4aec-42b5-bf2b-eb7c5752696c

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä,onko se että kohdellaan ihmistä ihmisenä liikaa vaadittu?Ei orjana,ei vain osana koneistoa.

Tuntuu siltä. Teet töitä hikihatussa ja kuitenkin toiset koittaa rollia ettet tee mitään. 

Vierailija
62/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo ulostulo. Onhan sitäkin tutkittu, kuinka työssäviihtyvyys nostaa tulosta ja työtehoa ja jos työssä voidaan huonosti, tulos laskee, työteho laskee, saikut lusääntyy jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikenlaista kökköä joku viestittääkin. Tottakai ihmisten pitää voida hyvin, saa kohottaa olotilaa ja tuntea olonsa paremmaksi. Osa sairastuu nopeastikin, jos kärsii tai ahdistuu.

Ihmisen kuuluisi voida hyvin, jaksaa työssä sekä vapaalla ja elää onnellista elämää mutta jokaisen täytyy myös kestää asioita eikä voida olettaa että työyhteisön tehtävä on kohottaa meitä, mielialaamme ja tehdä meitä onnellisemmaksi jos emme itse vain ole. Mukava työ ja työpaikka on iso plussa ihmiselle joka voi itsessään hyvin eikä vaadi keneltäkään mitään. Pitäkää huolta itsestänne jokainen ja jaksamme jokainen työssäkin paremmin.

Vierailija
64/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä,onko se että kohdellaan ihmistä ihmisenä liikaa vaadittu?Ei orjana,ei vain osana koneistoa.

Tuntuu siltä. Teet töitä hikihatussa ja kuitenkin toiset koittaa rollia ettet tee mitään. 

Onko tässä perää? Kuka puhuu ja miksi? Aikuisten tulisi osata sekä kyetä selvittämään asioita keskenänsä.

Vierailija
65/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä eikä se todellakaan ole mitään 'kivaa' puuhaa. Joinakin päivinä työnteko väsyttää ja v*tuttaa, mutta on vaan otettava päivä kerrallaan. Kyseessä on työ, eikä mitään hauskaa vapaa-ajan toimintaa. 

Mä RAKASTAN mun työtä,  eikä se tunnu lainkaan työltä, vaikka tottakai kun kyseessä fyysisesti raskas työ, niin aika ajoin kroppa ja mieli väsyneitä, mut ei mua koskaan ole vituttanut mun työ. Tai siis toki on, mutta silloin vihdoin työpaikkaa ja kerran vaihdoin alaakin. Nyt on hyvä olla, kun löytyi ns. Oma paikka työmaailmasta. Palkka on ihan surkea, top 10 huonoiten palkattu, mutta on se vaivan väärti. Ei yhtään sairaslomaa enää sen takia, kun ahdistaa työ tai työpaikka niin, että sydämeen sattuu ja yöunille nukahtaa itkien.

Kyllä työn pitää päivän jälkeen ainakin

Paljonkohan konsulttifirma tienasi tolla shaiballa ja mikähän niiden liksa on siellä? 

Vierailija
66/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika outo ulostulo. Onhan sitäkin tutkittu, kuinka työssäviihtyvyys nostaa tulosta ja työtehoa ja jos työssä voidaan huonosti, tulos laskee, työteho laskee, saikut lusääntyy jne.

Moni asia vaikuttaa moneen ja eri ihmisillä eri tavalla. 

Vierailija
67/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä eikä se todellakaan ole mitään 'kivaa' puuhaa. Joinakin päivinä työnteko väsyttää ja v*tuttaa, mutta on vaan otettava päivä kerrallaan. Kyseessä on työ, eikä mitään hauskaa vapaa-ajan toimintaa. 

Mä RAKASTAN mun työtä,  eikä se tunnu lainkaan työltä, vaikka tottakai kun kyseessä fyysisesti raskas työ, niin aika ajoin kroppa ja mieli väsyneitä, mut ei mua koskaan ole vituttanut mun työ. Tai siis toki on, mutta silloin vihdoin työpaikkaa ja kerran vaihdoin alaakin. Nyt on hyvä olla, kun löytyi ns. Oma paikka työmaailmasta. Palkka on ihan surkea, top 10 huonoiten palkattu, mutta on se vaivan väärti. Ei yhtään sairaslomaa enää sen takia, kun ahdistaa työ tai työpaikka niin, että sydämeen sattuu ja yöunille nukahtaa itkien.

Voisin tehdä konsultointia mutta palstankin perusteella menisi työpaikalta rahat hukkaan. Jokaisen aikuisen tulisi tietää miten työpaikalla ollaan ja eletään niin että kaikilla on mukavaa olla siellä.

Vierailija
68/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa, että on lukutaito heikko ap:lla. Eihän se asiantijana sanonut, että töissä ei saa olla hauskaa tai tarvitse olla hauskaa vaan että AINA ei töissä ole hauskaa ei tarvitsekaan AINA olla.

Paras työteho minulla on, kun olen pääosin mukavuusalueella, välillä haastetta ja usein mielenkiintoisia tehtäviä ja suorastaan kivaa työkavereiden ja välillä asiakkaidenkin kanssa. Minulle työnteon hauskuus on mielenkiintoiset ja vaihtelevat työtehtävät, palkitseva ja tärkeä työ, arvostus ja mukavat työkaverit.

Vierailija
69/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä perää? Kuka puhuu ja miksi? Aikuisten tulisi osata sekä kyetä selvittämään asioita keskenänsä.

Kyllähän työyhteisöissä on välillä työntekijöitä, jotka yrittävät uskotella, että muut eivät tee "mitään" tai muut tekevät työnsä väärin. Olen ollut isossa organisaatiossa, jossa oli jonkinlaista syyttelyä ja kissanhännänvetoa eri ryhmien välillä. Suunnilleen jokainen ryhmä väitti, että juuri meitä sorretaan ja juuri meidän ryhmälle halutaan kaataa kaikki random-ylimääräiset työt. Siinä sitten vaan pitää koettaa uskoa itseensä ja oman työnsä merkityksellisyyden, koska raha.

Vierailija
70/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noiden oma työ on puhelimen vieressä makaamista.

Vierailija
71/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tutkittu (ja ihan päivänselvä juttu) että tyytyväinen työntekijä on paljon ahdistunutta työntekijää tehokkaampi ja luotettavampi.

Varmasti, mutta kun jokaikisellä on omat kriteerit milloin on tyytyväinen ja milloin pitää ahdistua.  Sellaisen pitää perustaa oma yritys omilla säännöillä ja katsoa miten käy.  On korostettu yksilöllisyyttä ja ihmisoikeuksia,  johon nähtävästi kuuluu heittäytyä työelämästä kokonaan pois.  Palaammeko eliitti-orja-yhteiskuntaan?  Toiset tekee mitä mielii ja miltä tuntuu, toiset tekee ja kustantaa. 

Vierailija
72/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa, että on lukutaito heikko ap:lla. Eihän se asiantijana sanonut, että töissä ei saa olla hauskaa tai tarvitse olla hauskaa vaan että AINA ei töissä ole hauskaa ei tarvitsekaan AINA olla.

Paras työteho minulla on, kun olen pääosin mukavuusalueella, välillä haastetta ja usein mielenkiintoisia tehtäviä ja suorastaan kivaa työkavereiden ja välillä asiakkaidenkin kanssa. Minulle työnteon hauskuus on mielenkiintoiset ja vaihtelevat työtehtävät, palkitseva ja tärkeä työ, arvostus ja mukavat työkaverit.

Haasteissa on tärkeää tunne, että ne voi selvittää. Jos tuntuu siltä, ettei saa apua mistään eikä osaa yksinkään niitä ratkaista, niin tuntee vain olevansa kuusessa.

Vierailija
73/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hirveä työ vaan helposti vie kaiken energian kaikesta muustakin elämästä. Toki kaiken voi suorittaa mutta mitähän hyvinvointia sekin on? 

Vierailija
74/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika harva ihminen odottaa etta toissa olisi muka AINA kivaa. Artikkeli ja kunnioitettava tohtori vetaa vahan mutkat suoraksi. Mutta jos jokainen paiva tyossa on ahdistava ja voimien aarirajoille vieva niin onko ihme etta ihminen  vasyy ja ahdistuu? Se mita keskivertoihminen kestaa ihan kohtuullisen hyvin on ajoittaiset stressi- ja kiirepiikit tyossa jos on selvaa etta niita seuraa rauhallisempi suvantojakso. Silloin kiireesta ehtii palautua. Valitettavasti moni tyo on nykyaan sellaista jossa vaaditaan etta tyontekijat painavat jatkuvassa kiireessa alimiehityksella paivasta toiseen eika mitaan rauhallisempaa hetkea ole koskaan odotettavissa. Tyo ja pelko ettei ehka enaa selvia huomisesta tulee uniinkin. Se on se mika nykyaan vie ihmisista mehut.ja sairastuttaa.

Sanon taman jo vanhempana ihmisena joka on omakohtaisesti kokenut tyoelaman kehityksen ja vauhdin ja vaatimusten kiihtymisen. Se ei ole mikaan illuusio vaan totisinta totta. 

Vierailija
75/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhian paljon on netissä (linkkari) opentowork statuksella kirjoittelevia käsien (powerpoint) heiluttelijoita

Vierailija
76/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

HV koko valtiovalta! En tule riistotöihinne vaan kuppaan niin paljon kuin ikinä pystyn!!

Vierailija
77/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin luulisi. Mutta ei, aikuiset yli 50v mummelitkin käyttäytyy kuin pikkukakarat. Kiukutellaan, äkistään, puhutaan paskaa selän takana ja joka toinen sana on kirosana. Uskomattoman tökeröä.

Vierailija
78/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lammaslaumalle yritetään puputtaa manipulaatiota. En olis kyllä itse tätä 12 vuotta samassa työpaikassa ollut jos keskiverrosti enimmäkseen wituttas! Työelämä on jo sirpaloitunut, sitä pahentaa entisestään se ellei ihmiset viihdy töissään vaan vaihtelee paikkaa siksi. Pidän omaa työsuhdetta onnistuneena, eipä siellä revitäkään mun selkänahasta liikoja, ja vastalahjana minä joustan takaisin missä asioissa voin, NÄIN arvon mukamas asiantuntijat!

Vierailija
79/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se täytyy olla, jos uskoo kaikkiin "asiantuntijoihin" vai pitäisikö asiaa tarkistella kriittisisti, tämäkin  ostettua  palstatilaa (mainos) joka näyttäisi menevän joillekin kuin häkä päähän. 

Varma Oy edustaa elinkeinoelää/työnantajia

"Varma on keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö, sen omistavat Varman yritys- ja yrittäjäasiakkaat, vakuutetut työntekijät sekä takuupääoman omistajat. Varma huolehtii yksityisten yritysten työntekijöiden ja yrittäjien lakisääteisestä työeläketurvasta, vakuutettuna on tällä hetkellä noin 862 000 henkilöä"

Vierailija
80/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan takia suurin osa töissä on.