Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijat: töissä ei kuulu olla kivaa ja tuntea itseään mukavaksi

Vierailija
08.08.2024 |

Ihmiset vaativat nykyään, että työssä on kivaa, mutta asiantuntija tyrmäävät tämän ajatuksen täysin. On itsestään selvää, että kaikkiin töihin liittyy elementtejä, jotka eivät aina ole mukavia ja saavat työntekijän kokemaan olonsa epämukavaksi ja jopa ahdistuneeksi.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/a4c3ffd8-4aec-42b5-bf2b-eb7c5752696c

Kommentit (106)

Vierailija
41/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan melkein joka päivä pelätä töissä milloin taas työkaveri suuttuu ja alkaa puhumaan musta kovaan ääneen kuinka paska mä oon työntekijänä. 

Ei ole mukaavaa ja pidemmän päälle mä tunnen, että mä sekoan. Kiitos, että sain avautua. 

Vierailija
42/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä eikä se todellakaan ole mitään 'kivaa' puuhaa. Joinakin päivinä työnteko väsyttää ja v*tuttaa, mutta on vaan otettava päivä kerrallaan. Kyseessä on työ, eikä mitään hauskaa vapaa-ajan toimintaa. 

Mä RAKASTAN mun työtä,  eikä se tunnu lainkaan työltä, vaikka tottakai kun kyseessä fyysisesti raskas työ, niin aika ajoin kroppa ja mieli väsyneitä, mut ei mua koskaan ole vituttanut mun työ. Tai siis toki on, mutta silloin vihdoin työpaikkaa ja kerran vaihdoin alaakin. Nyt on hyvä olla, kun löytyi ns. Oma paikka työmaailmasta. Palkka on ihan surkea, top 10 huonoiten palkattu, mutta on se vaivan väärti. Ei yhtään sairaslomaa enää sen takia, kun ahdistaa työ tai työpaikka niin, että sydämeen sattuu ja yöunille nukahtaa itkien.

Kyllä työn pitää päivän jälkeen ainakin vähän ketuttaa ja ottaa päähän. Meillä kävi joku konsulttifirma pitämässä tässä kurssin ja kertoi että se motivoi ja lisää tehokkuutta. Sen sijaan se ei kehitä jos omalta mukavuus alueeltaan ei poistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan samaa mieltä, mutta myös eri mieltä. Samaa mieltä siinä että aina työ ei ole hauskaa. Ei sen silti pitäisi olla ahdistavaa.. Minun työni on usein aika tylsää, mutta en sitä inhoakaan. Ei ahdista.Yhdessä toisessa taas itkin ennen töihin menoa kun se työpaikan ilmapiiri oli niin kamala, että voin fyysisesti pahoin. Kummassa pärjään paremmin, ja on tehokasta..

Vierailija
44/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aamulla töihin herääminen vituttaa, on väärässä työpaikassa. Jos työpaikassa oleminen aiheuttaa erilaisia ongelmia, on väärässä työpaikassa. Jos töissä ei ole mukavaa, motivaatio laskee kuin lehmänhäntä. Olen ollut paskoissa työpaikoissa, itse työt niissä oli hyviä. Paskan työpaikan tekee huono johtaminen, huono työilmapiiri ja surkea palkka vain pahentaa. Huonoa johtamista on nykyään paljon. Ei osata toimia erilaisten ihmisten kanssa. Huudetaan ja uhkaillaan, kun ammattitaito loppuu. Olen ollut ja olen nyt työpaikassa, jossa on hyvää johtamista, hyvä työilmapiiri ja palkkakin riittävä. Olen joka aamu motivoitunut ja hyvällä tuulella töissä. Ei ole kiire kotiin lähteä, voin sopivasti joustaa työajoissa myös. 

Tunnen olevani työssä, missä olen eläkeikään asti.

Vierailija
45/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töiden ei tarvitse aina olla mielekästä, mutta ilmapiirien täytyisi olla hyvät. Ei sitä jaksamista ole ahdistuneena.

Vierailija
46/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn töissä eikä se todellakaan ole mitään 'kivaa' puuhaa. Joinakin päivinä työnteko väsyttää ja v*tuttaa, mutta on vaan otettava päivä kerrallaan. Kyseessä on työ, eikä mitään hauskaa vapaa-ajan toimintaa. 

Mä RAKASTAN mun työtä,  eikä se tunnu lainkaan työltä, vaikka tottakai kun kyseessä fyysisesti raskas työ, niin aika ajoin kroppa ja mieli väsyneitä, mut ei mua koskaan ole vituttanut mun työ. Tai siis toki on, mutta silloin vihdoin työpaikkaa ja kerran vaihdoin alaakin. Nyt on hyvä olla, kun löytyi ns. Oma paikka työmaailmasta. Palkka on ihan surkea, top 10 huonoiten palkattu, mutta on se vaivan väärti. Ei yhtään sairaslomaa enää sen takia, kun ahdistaa työ tai työpaikka niin, että sydämeen sattuu ja yöunille nukahtaa itkien.

Kyllä työn pitää päivän jälkeen ainakin

No mutta eihän ne ole synonyymejä keskenään, että jos rakastaa työtä niin ei ole motivoitunut/kykene motivoitumaan/pysyy vain mukavuusalueellaan.. Mä itse ainakin olen todella motivoitunut ja tästä saan jatkuvasti kehuja, että haluan oikeasti osata tän oman alan ja se johtuu nimenomaan intohimosta alaa kohtaan. Olen kouluttautunut lisää, käynyt syventäviä opintoja ja kursseja, ja todellakin poistunut mukavuusalueeltani monet kerrat.

Vierailija
47/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töiden ei tarvitse aina olla mielekästä, mutta ilmapiirien täytyisi olla hyvät. Ei sitä jaksamista ole ahdistuneena.

Itse työtehtävissä ei ollut välttämättä vikaa, mutta se ilmapiiri ja se mikromanagerointi oli viedä järjen. Mitään tärkeää ei saa tietoon, mutta sen tuli kyllä näyttämään kädestä pitäen että banaanit tulee pinota tietyllä tavalla, ja huudot joka asiasta. Jos apua pyysi, sitä ei saanut kirveelläkään. Mutta jos sitä ei tarvinnut niin silloin sitä tultiin näyttämään kuin lapselle. Hehe..

Vierailija
48/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntea ITSEÄÄN mukavaksi???

Tarkoittanet, että tuntea olonsa mukavaksi?

Tulin kommentoimaan samaa. Tuskin ap meinasi, että töissä ollessaan pitäisi kokea olevansa ilkeä.

Vierailija
49/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työssä ei ole mitään mukavaa, niin vaihtuvuus on suurta ja työnantajalla kuluu jatkuvasti rahaa perehdytykseen.

Asiakkaat myös valittaa, kun kukaan ei osaa mitään. Jättää laskuja maksamatta siihen vedoten.

Vaihtuvuutta voi yrittää vähentää suuremmalla palkalla. Mutta palkkaan ei auta, jos työ(paikka) on ihan hanurista.

Vierailija
50/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä,onko se että kohdellaan ihmistä ihmisenä liikaa vaadittu?Ei orjana,ei vain osana koneistoa.

Resurssi 13 ei päässyt tavoitteeseen, täytyy käydä kovistelemassa.

Vierailija
51/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisilta asiantuntijoilta pitäisi repiä korvat ja silmät irti.

Juurineen ja syöttää.

Vierailija
52/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on planeetan suurin työttömyys ja länsimaiden pahin työvoimapula ja jotkut todella kehtaa erota ja irtisanoutua työstään tässä tilanteessa?

Vierailija
53/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat voivat "tuntea" jotain ikävää miettiessään mitä sanoisivat. Epämukavuus voi liittyä ihan huonoihin järjestelyihin ja johtamiseen tai riittämättömiin resursseihin.

Muuten totta että töissä ansaitaan palkkaa.

Vierailija
54/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse työtehtävissä ei ollut välttämättä vikaa, mutta se ilmapiiri ja se mikromanagerointi oli viedä järjen. Mitään tärkeää ei saa tietoon, mutta sen tuli kyllä näyttämään kädestä pitäen että banaanit tulee pinota tietyllä tavalla, ja huudot joka asiasta. Jos apua pyysi, sitä ei saanut kirveelläkään. Mutta jos sitä ei tarvinnut niin silloin sitä tultiin näyttämään kuin lapselle. Hehe..

Mä en edes kehtaisi purkaa olojani muille, mutta mäpäs oon työpaikkani roskakori. Mä oon vaikka kuinka monesti pyydellyt anteeksi, kun toiset käy kuumana, mutta mulle ei koskaan sanota anteeksi edes huonoa käytöstäkään, kun mulle huudetaan.

Mä tunnen olevani halveksuttu, vaikka parhaani teen töissä. Mä oon aika nöyrä työntekijä paskalla palkalla.

Vierailija
55/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on planeetan suurin työttömyys ja länsimaiden pahin työvoimapula ja jotkut todella kehtaa erota ja irtisanoutua työstään tässä tilanteessa?

Todellakin kehtasin ottaa loparit, kun sain paremman työpaikan paremmalla palkalla. Muutenkin asiat paremmin nykyisessä työpaikassa. Edellisessä vaihtuvuus suurta, jopa 25v siellä töissä olleita otti lopareita. Kertoo paljon huonosti toimivasta firmasta

Vierailija
56/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on itsestään selvää, että kaikissa töissä ei voi olla kivaa.

Mutta monissa töissä voisi olla kivaa, jos annettaisiin esim. työrauha, eikä pistettäisi avokonttoriin. Kai se on joillekin työnantajille liikaa, jos joku nauttii siitä mistä saa palkkaa.

Vierailija
57/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä joka päivä töissä ihan kivaa. On sitten tietenkin niitä ei niin kivoja hommia, mutta helposti yli puolet ajasta voi sanoa että on mukavaa. Toinen työpaikka itselle missä näin, muissa ollut sitten valtaosin ankeaa.

Vierailija
58/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että pitäisikö ihan tarkoituksella luoda työympäristöön painetta, ettei vaan ole kivaa ja rentoa? 

Vierailija
59/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae sinne vapautuneeseen paikkaan. Jos työpaikalla tuntee olevansa mitätön ihminen niin se ottaa psyykkeen päälle. Rikkinäinen ihminen ei tuota paljon mitään töissä, että onhan se samalla palvelus työnantajallekin.

Vierailija
60/106 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään työvoimapulaa ei ole :D Vuosisadan vitsi..jos olisi miksi niitä työttömiä on niin paljon, ja miksi työpaikkoja vähän? n. 230 000 työtöntä vs. n. 12000-14 000 avointa työpaikkaa. Hieno pula tosiaan.