Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan Teams-kokousten kamerapakko ahdistaa

Vierailija
08.08.2024 |

Meillä siis pakko pitää kamera koko ajan auki. Koen tämän todella ahdistavana, kun tuntuu, että ne naamat siinä ruudulla kiinnittää koko ajan ihmisten katseet ja muutenkin tuollaisessa kamerassa kun näkyy vain pää niin siinä useimmat näyttävät entistä typerimmiltä. Lisäksi jokainen pään liike, käsien liike pitää miettiä, kun levähtää heti siihen ruudulle.

Onko muilla samoja ajatuksia?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lain mukaan tuollaista ei voi vaatia, jos siis kotona pitää kuvata

Näytäs se laki. Ja huom. Teamsissa on taustakuvia. 

Vierailija
42/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisiko näitä kirjoittelee? Saako poliisi jonkun bonuksen kun työllistää valtiolle?

Heti tuli alapeukku. Kalikka kalahti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tuossa ärsyttää se, että en voi pitää asunnossani haluamaani järjestystä, koska muuten taustalla näkyy asioita, jotka eivät kuulu kellekään. Sumennukset ja taustat ovat naurettavia. 

No se on kyllä sitten sun täysin oma asia ja valinta näyttää sitä asuntoasi siellä koska tosiaan erilaisia taustakuvia (voit laittaa vaikka itse ottamasi kuvan) on vaikka kuinka paljon. 

Vierailija
44/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen teitä kaikkia veetuttaa kun pitäisi keskittyä työn tekemiseen sen sijaan, että puolella korvalla kuuntelee ja toisella selailee somea

Se ei todellakaan ole näin. Itse olen superahkera tekemään töitä mutta nuo palaverit nyt ei siihen "tehokkaaseen työhön" edes kuulu. Ne on pakollinen paha ja se kamera ei tuo mitään lisäarvoa mihinkään.

Jos tämö on ongelma, niin ei harmitus kameraan sitten liity.

Rohkeasti kissa pöydälle, että miksi pidämme tämän palaverin, mikä on tavoite ja mitä varten. Riittäisikö pelkkä sähköposti palaverin sijaan esimerkiksi. Työnjohdollinen asia.

(Vielä parempi on miettiä, miten itse vetäisit saman palaverin/asian paremmin, ja ehdottaa voinko hoitaa ensi kerralla.)

Vierailija
45/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tuossa ärsyttää se, että en voi pitää asunnossani haluamaani järjestystä, koska muuten taustalla näkyy asioita, jotka eivät kuulu kellekään. Sumennukset ja taustat ovat naurettavia. 

No se on kyllä sitten sun täysin oma asia ja valinta näyttää sitä asuntoasi siellä koska tosiaan erilaisia taustakuvia (voit laittaa vaikka itse ottamasi kuvan) on vaikka kuinka paljon. 

Poliisiko se savustaa työstä ulos jotta saisi valtiolle työllistettyä kortistosta työttömän? Ja sitten huudellaan, että työttömyys on oma vika.

Vierailija
46/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla "sattuu olemaan" kirkaslamppuinen jalkalamppu tuolin vieressä hiukan taaempana. Siinä on sellainen kohdennettava lukulampun varsi jonka olen huolellisesti kohdistanut läppärin kameraan, lisäksi olen siihen näitä kokouksia varten hankkinut tehokkaan polttimon jotta pomoilla on hyvä valaistus tarkistaa että paikalla ollaan. Se kuulemma aiheuttaa sellaisen halo-efektin että hahmon ääriviivat hohtavat ja muutoin on tummaa. Audiota varten on kotistereoihin kytketty mikrofoni joka kivasti alkaa kiertämään kun laitan läppäristäkin mikrofonin päälle. Pitkään aikaan ei ole tarvinnut kuunnella urputusta "mutella" olemisesta. 

Vierailija
47/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lain mukaan nimenomaan henkilön oikeudeton kuvaaminen on laitonta, ei taustalla näkyvien tavaroiden.

Vierailija
48/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin naurettavaa pas.... kaikki teams haastattelut, kokoukset jne.

Vierailija
49/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kameroiden edessä valoa läpäisemätön musta teippi. Laitan pyydettäessä kameran päälle, mutta eihän siitä mitään siltä näy, "taitaa olla joku häiriö koneessa tai kamera on jotenkin rikki". Ei siihen sen kummempaa tarvitse.

Vierailija
50/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vi..... uskomatonta .iten tyhmiä ihmiset nykymaailmassa ovat. Miksi suostutte kaikkeen? Jyrkkä ei teams palavereille, haastatteluille jne.

Vierailija
51/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hyvä ihminen vaatteet päälle Teams kokouksiin.

Vierailija
52/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vi..... uskomatonta .iten tyhmiä ihmiset nykymaailmassa ovat. Miksi suostutte kaikkeen? Jyrkkä ei teams palavereille, haastatteluille jne.

Et taida olla ihan hirveän sisällä työelämässä tällä hetkellä?

Vierailija
53/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinitarraa vaan siihen kameran päälle ja ihmettelet ääneen, missä mahtaa olla vika. 

Vierailija
54/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko työelämästä pitkäkin kokemus?

Vierailija
55/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita hyvä ihminen vaatteet päälle Teams kokouksiin.

Eikun ehkä ilmestynkin paikalle joskus alasti niin jos sitten loppuu tuo pakottaminen 

Vierailija
56/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kamera ja ne pärstät siinä ruudulla on niin häiritseviä. Voi apua. En kestä niitä ja välttelen itsekin mahd paljon. 

Se on hyvä keino että alussa pitää hetken sitä päällä ja sitten sulkee sen. Sitä tekee todella moni.

Vierailija
57/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kamera ja ne pärstät siinä ruudulla on niin häiritseviä. Voi apua. En kestä niitä ja välttelen itsekin mahd paljon. 

Se on hyvä keino että alussa pitää hetken sitä päällä ja sitten sulkee sen. Sitä tekee todella moni.

Eikä oikeasti tarvitse edes selitellä miksi sen sulkee, senkin suljette vaan. Ei kukaan sitä kysele perään.

Vierailija
58/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytäntönä että on omakuva, tosin kaikilla ei sitäkään vaan pelkkä nimi.

Vierailija
59/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on käytäntönä että on omakuva, tosin kaikilla ei sitäkään vaan pelkkä nimi.

Itse otin sen kuvankin pois. Ärsytti itseä jopa se.

Pakollinen se kai muka on mutta tulkoot pakottamaan....

Vierailija
60/80 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin pärstät ruudulla, oikeesti?

Miten kenenkään naama oikeesti liittyy yhtään mihinkään työhön?

Ellei nyt joku mallinäytös teams ole käynnissä. En todellakaan ymmärrä tuota vaadetta esitellä itseään siellä. Miksi?