Kumpi teidän perheestä sterilisoitaisiin jos päättäisitte ehkäisyn hoidettavan niin ja miksi?
Kommentit (14)
vaikka tehtäis mulle, koska ikää on nyt jo 30.
koska minulle on tehty jo 2 sektiota ja 1-2 raskautta vielä kestänee.
koska tosiaan hänelle pienempi juttu ja sitten olen kuullut, että naiselle saattaa tulla erilaisia " sivuoireita" , parrankasvua, äänen madaltumista, tms. liittyiskö nää johonkin hormonaalisiin juttuihin.
En tiedä, nää on vaan kuulopuhetta.
se on miehille helpompi ja yksinkertaisempi toimenpide.
Lisäksi mies haluaa tehtävän niin.
Mies ei tahdo itselleen, en ole hänen motiivejaan sen kummemmin kysellyt.
tehtiin miehelle vasektomia, koska se on pienempi operaatio kuin naisen sterilisaatio.
koskaan ei tiedä mitä elämässä sattuu ja olen vielä niin nuori että voisin hyvinkin saada lapsia vielä useiden vuosien ajan jos olisi sellainen tilanne.
Toisaalta hän on minua nuorempi, joten sikäli luontevammin minä... Voisipa tehdä " määräaikaisen" sterilisaation, niin otettais heti jommalle kummalle ja päästäis tästä ehkäisyongelmakimpusta. Nyt tuntuu ihan liian lopulliselta, kun ollaan vielä nuoria ja ehkä halutaankin vielä se kolmas lapsi. Saati jos tulee ero tai toisen kuolema -> jompikumpi haluaa uuden puolison kanssa.
Vaikka meille tulisikin joskus ero (mitä en tietenkään toivo), niin raskaudet ja synnytykset saavat mulle riittää. En siis missään tapauksessa halua enää vauvoja, kenenkään kanssa.
elämästä kun ei tiedä minkäläistä on 10 vuoden kuluttua vaikka luulis tuntevasta elämänkumppanin. Kyllä sitten harmittais jos vaikka mies kuolis ja haluaisi lisää lapsia niin niitä ei sitten tehdäkkään niin vaan jos on streriloitu.
Nyt ollaan ihan liian nuoria edes miettimään, vaikka jatkuva ehkäisyrumba onkin rasittavaa. Luultavasti tehtäisiin miehelle, sen takia, että on pienempi operaatio, ja mies on muutenkin suoraviivaisempi näissä jutuissa. Vaikea sanoa, kun ei olla asiaa milloinkaan mietitty.
Ehkä meneekin, kunhan on toinen lapsi vielä tehty (hänelle kolmas ja siinä on ilmeisesti hänestä enemmän kuin tarpeeksi). Itse en menisi, koska jos vaikka nykyinen mieheni kuolisi tai meille tulisi ero ja löytäisin uuden kumppanin, haluaisin enemmänkin lapsia.
yli 10 v sitten. Olin nuori ja vaikeiden raskauksien jälkeen aivan varma etten enää ikinä halua tulla raskaaksi. Olen ollut tyytyväinen eikä se toimenpide naisellekaan kovin kummoinen ollut. Aamulla sairaalaan iltapäivällä pois ja kolme sairaslomapäivää.
Mulle ei sovi hormoonit ja mies inhoaa kondomeja.