En ymmärrä vapaaehtoista lapsettomuutta
Mikä on ihmisessä pielessä, kun ei ole biologista tarvetta lisääntyä? Eikä näe sitä vertaa tulevaisuuteen, että esimerkiksi joskus saattaisi kaduttaa, että elämä pyörii vain oman navan ympärillä. Näen velat äärimmäisen itsekeskeisinä ihmisinä, enkä välttämättä halua olla tekemisissä tällaisten kanssa. Minä, minä, minä.
Kommentit (363)
Aika moni kuvittelee lapsen itsensä jatkeeksi ja se vasta on itsekästä.
Ap päätti sitten herätellä palstan päivystävän velaköörin :) Reippaasti nuo kävikin selittelemään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä näet, sinun mielipide, sinä, sinä, sinä.
En minäkään haluaisi olla kanssasi tekemisissä, vaikutat itsekeskeiseltä.
Elämä on valintoja ja niitä valintoja tehdään tietämättä, tuleeko niitä tulevaisuudessa katumaan vai ei.
Minussa ei ole mikään pielessä, on rakastava perhe, aviomies, lemmikkejä, ystäviä. Teen uraa. Olen onnellinen.
Sinussa sensijaqn on, kun tuomitset muita.Muiden valinnat ei kuulu sulle.
T. Vela 31
Miksi sinun täytyy puolustaa valintaasi noin hyökkäävästi jopa anonyymille av-trollille?
Tämä. Itse olen täysin sinut oman vapaaehtoisen lapsettomuuteni kanssa enkä koe mitään tarvetta vakuutella mitään rakastavasta perheestä, miehestä sun muista jollekin trollille.
Vela on lisääntymishaluton. Jos sinullas on lokin este lisääntymiselle, niin et ole silloin vela.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja ja niitä valintoja tehdään tietämättä, tuleeko niitä tulevaisuudessa katumaan vai ei.
Minussa ei ole mikään pielessä, on rakastava perhe, aviomies, lemmikkejä, ystäviä. Teen uraa. Olen onnellinen.
T. Vela 31
Miksi sinun täytyy puolustaa valintaasi noin hyökkäävästi jopa anonyymille av-trollille?
Miksi anonyymi minäminäminä en ymmärrä yhtään mitään minäminäminän ainoista oikeista totuuksista poikkeavaa saisi yksipuolisesti räksyttää kenenkään kysymättä ja pyytämättä tuomitsemaan keitään muita? Ei muka ymmärrä käsitettä "vapaaehtoisuus" eli "ymmärtää vain pakolla pakottamisen ja väkisin vääntämisen = joko aidosti imbesilli tai "tekeytyy" siksi.
En pidä lapsista, ja tiesin jo pikku tyttönä etten lasta halua.
Vierailija kirjoitti:
Ap päätti sitten herätellä palstan päivystävän velaköörin :) Reippaasti nuo kävikin selittelemään :)
Mikäs trolli sinä sitten olet?
älä jaksa lässyttää..ihmiset tekevät omalla elämällään mitä haluavat, keskity sinä omiin asioihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Vela 31
Miksi anonyymi minäminäminä en ymmärrä yhtään mitään minäminäminän ainoista oikeista totuuksista poikkeavaa saisi yksipuolisesti räksyttää kenenkään kysymättä ja pyytämättä tuomitsemaan keitään m
Rauhoitu.
Vierailija kirjoitti:
Pyyhi tusinatollukka vain tusinatolloliukuhihnatuotantosi sinappilävet. :)
Sinähän täällä itsekeskeisimpänä itseäsi ylistät ja lapsettomia kohtaan olet rasistinen.
Mitenkä muiden valinnat ovat pois sinulta ja haittaavat mitenkään.
Vaikutat katkeralta ja sisimmissäsi omat valintasi ei olekkaan ollut napakymppi ja nyt pitää vihaa purkaa syyttömiin.
Vierailija
Pyyhi tusinatollukka vain tusinatolloliukuhihnatuotantosi sinappilävet. :)
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kuvittelee lapsen itsensä jatkeeksi ja se vasta on itsekästä.
Lapsi on vanhempiensa geneettinen jatke.
Enemmän minä pidän itsekkäänä heitä, joiden mielestä olisi jokin erityinen velvollsiuus meistä itse kunkin synnyttää ja saada lapsi(a) ellei olsii jotain pakottavaa syytä, miksi emme voisi saada.
Ja eikö se ole myös hyvin itsekästä, että haluaa saada ehdottomasti lapsia? - Ei tätä asiaa -haluaako synnyttää vai ei, voi, ainakaan lähtökohtaisesti minusta tehdä kukaan muu kuin hän, jolnka on määrä päättää haluaako hän synnyttää lapsen vai olla synnyttämättä.
Kyse on paitsi itsekkäästä mutta myös täysin oikeutetusta ja perusetllsuta omasta päätöksestä. - Olsi esimerkiksi aika tylsä ajatus, että synnyttämällä lapsia täyttäisi ja toteuttaisi ensi-sijaisesti aina, jonkun toisen odotuksia ja vaatimuksia; ainakin jos synnyttämiseen liittyy smanaiakinen odotus ja vaatimus, että synnyttänyt myös vastaisi ja kantaisi ensi-sijaisesti huolta ja vastuustakin synnyttämsätään lapsesta.
Vastuuta, joka kestää pääsääntöisesti useita vuosia, Ei ole oikein houkuttelevan ajatus, jos yhtä vahvana tuolloin kokisi, että nojoo voinhan sitä luovuttaa ja antaa lapsn sitten sijaishuoltoon tai vaikka adoptoitavaksi, jos lapsen hoito olekaan kivaa.
Hienoa ja erinomaista tietysti on, jos lapsen hoidon voi jakaa yhdessä jonkun tai joidenkin toisen kanssa. Ja niin toivottavasti useimmiten onkin.
Mutta jollei halua saada lasta, ei ensimmäsitäkään lasta, niin on ikävää ja hyvin röyhkeää ja kiusallista, jos joku toinen odottaa, että hänestä lapsettomuutta vielä pitäisi perustellakin. - Sen sijaan, että hänelle riittäsi vastaukseksi, että ei halua saada lasta. - Mutta toisaalta on myös yhtä ikävää on, jos joutuisi perustelemaan, että miksi haluaa saada lapsen, vaikka joku toinen olisi sitä mieltä, että n.n ei saisi milloinkaan tai vaikka määrätyn ikäisenä haluta saada lasta lainkaan.
Uskovainen mies
Kyllä ne on ne porsijat jotka on minä, minä ja minulle lapsi. Itsekkyys huipussaan.
Ja ota huomioon että isoa osaa naista ei se mlkku voisi vähempää kiinnostaa, saati jonkun äijän mammana oleminen.
Lapsettomillakin on vapaus valita ettei ole kaltaisesi kanssa missään tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuten peukuista huomataan, vauva-palsta on täynnä katkeria velavanhapiikoja.
Tottakai koska asia on heille vaitavan kipeä, kerääntyvät tänne heittämään lokaa ja itkemään tyhjää elämäänsä.Sinä se tässä katkera olet ja harhaisesti kuvittelet, että muutkin ovat...
Eipä käy kyllä edes sääliksi.
Ei sun tarvikaan sitä ymmärtää. Elä sinä vaan omalla tavallasi ja anna meidän muiden elää itse valitsemallamme tavalla. Itse olen 50 v nainen, joka olen tyytyväinen päätökseeni olla pariutumatta ja tekemättä lapsia.
Minä taas en ymmärrä akkoja jotka tekevät lapsia vaikka ovat täysiä piripäitä ja juoppoja. Eivät itseään osaa hoitaa, mutta lapsia on tehtävä. Kasvatusvastuu jätetään päiväkotiin ja kouluun. Näistä penikoista tulee sitten yhteiskunnan ongelma. Joskus olisi eugeniikka ja strelisiointi tarpeen.
Sinähän et ole vela silloin.