Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksoin laskut, tilille jäi 8,59€

Vierailija
08.08.2024 |

Eilen ostin ruokaa ja sillä pitää pärjätä monta päivää. Kurjaksi on mennyt eläminen kun kaikki on kallistunut. Onneksi on puoliso, joka ostaa tarvittaessa ruokaa. Muuten en pärjäisi. Miten yksineläjät oikein pärjäilee? 

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan vela ja sinkku, mutta näin työttömänä en pärjääkään ja joudun asumaan sukulaiseni luona. Tämä on kamalaa, koska todellisuudessa olen kotiorja, mutta jos en asuisi sukulaiseni luona olisin koditon.

Vierailija
2/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihan vela ja sinkku, mutta näin työttömänä en pärjääkään ja joudun asumaan sukulaiseni luona. Tämä on kamalaa, koska todellisuudessa olen kotiorja, mutta jos en asuisi sukulaiseni luona olisin koditon.

Kesäyöt on lämpimiä. Itse kun olin pari kesää sitten koditon ja työtön niin pakkasin rinkan ja asuin järven rannalla metsässä. Kalaa sai järvestä perunoiden kylkeen. 

Ei kannata talveksi muuttaa, mutta vinkki sulle jos haluat vaikka vähän lomaa kotiorjuudesta. Vielä pystyy kuukauden telttailemaan mukavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla niitä laskuja siten, että jää rahaa ruokaan. Ymmärtämällä elintasoni. En ostele osamaksulla puhelimia, televisioita, tietokoneita, enkä edes vaatteita osta osamaksulla. Joka kuukausi laitan 40 e sivuun (käteistä, koska ttttuki) ja näin olen kerryttänyt pienen puskurirahaston, millä voin ostaa teknologiaa, vaatteita tai mitä nyt tarvitsee, jos tarvitsee. Kaikki käytän kuitenkin loppuun. 

Vierailija
4/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kesäyöt on lämpimiä. Itse kun olin pari kesää sitten koditon ja työtön niin pakkasin rinkan ja asuin järven rannalla metsässä. Kalaa sai järvestä perunoiden kylkeen. 

Ei kannata talveksi muuttaa, mutta vinkki sulle jos haluat vaikka vähän lomaa kotiorjuudesta. Vielä pystyy kuukauden telttailemaan mukavasti.

Aika surkea vinkki kodittomalle ihmiselle. Kyllä jokainen ansaitsee katon päänsä päälle. Sitpaitsi vaatii melkoista rohkeutta asua metsässä. Minä naisihmisenä en moiseen rupeaisi.

Vierailija
5/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottamalla niitä laskuja siten, että jää rahaa ruokaan. Ymmärtämällä elintasoni. En ostele osamaksulla puhelimia, televisioita, tietokoneita, enkä edes vaatteita osta osamaksulla. Joka kuukausi laitan 40 e sivuun (käteistä, koska ttttuki) ja näin olen kerryttänyt pienen puskurirahaston, millä voin ostaa teknologiaa, vaatteita tai mitä nyt tarvitsee, jos tarvitsee. Kaikki käytän kuitenkin loppuun. 

En ole ostanut osamaksulla yhtään mitään. Ap.

Vierailija
6/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surkea vinkki kodittomalle ihmiselle. Kyllä jokainen ansaitsee katon päänsä päälle. Sitpaitsi vaatii melkoista rohkeutta asua metsässä. Minä naisihmisenä en moiseen rupeaisi.

No mikäs metsässä pelottaa? Vaatiihan se vähän luonnetta, mutta eräily on ihan mukavaa ja kyllä se kotiorjuuden voittaa. 

Itse en nähnyt koko 2.5kk aikana kun muutaman veneen järvellä, että ei siellä ainakaan ihmisiä tarvitse pelätä jos etsii hyvän paikan 

Vierailija
7/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin laskut, jäi 1500e.

Vierailija
8/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin isäni laskut jo tili 314 euroa miinuksella. Kyseessä ihan peruslaskut, lääkkeet veivät jo yli 200 euroa, kiinteistövero, sähkölaskut + siirto, jätelaskut, hoivalaskut, ruoka. Odotan kauhulla talvea kun sähkölasku kasvaa. Isän tulot 700 euroa kuussa. 

Vierailija
9/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kovin hyvin pätkääkään. Vanhempani auttaa minua. Edullisempi asunto pitäisi löytää. Laskuja on maksamatta. 

Vierailija
10/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin isäni laskut jo tili 314 euroa miinuksella. Kyseessä ihan peruslaskut, lääkkeet veivät jo yli 200 euroa, kiinteistövero, sähkölaskut + siirto, jätelaskut, hoivalaskut, ruoka. Odotan kauhulla talvea kun sähkölasku kasvaa. Isän tulot 700 euroa kuussa. 

Onko haettu kaikki tuet jo? Eikö sähkölaskua saa laitettua kelaan nykyään? 

Onko muita lämmitysvaihtoehtoja? Polttopuut? 

Vierailija
11/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sä oletkin toimeentulotukiasiakas, eli lääkkeetkin saat ilmaiseksi. Ap:lla ei ole sama tilanne kuten ei ole monella muullakaan. 

Vierailija
12/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kovin hyvin pätkääkään. Vanhempani auttaa minua. Edullisempi asunto pitäisi löytää. Laskuja on maksamatta. 

*Pärjääkään. Ja hilkulla on etten saa kuitenkaan toimeentulotukea. Se auttaisi paljon.

Vierailija
13/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi voi. Ei ne kulut vaan ne menot.

Vierailija
14/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskut voi maksaa karhuilla. Kestää 21 päivää ennen kuin karhu tulee ja siinä on vitonen lisämaksua. Näin mä ainakin tein kun elin liki vuoden kädestä suuhun.Oli pakko kun muuten olisi delannut nälkään.

Vierailija
15/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun sulla on surkeaa! Tsemppiä hei!

Maksoin myös laskut 320€ ja tilille jäi vielä 42 722,34€.

Ehdotan, että menet töihin.

Vierailija
16/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ettei tilisi mennyt tälläkään kertaa miinukselle. 

Yksin elävänä pärjään vallan mainiosti, kiitos kysymästä. Ei tarvitse ruokkia kuin itsensä joten voin syödä paljon paremmin. Minulla oli noin 6 kuukauden ajan yh nainen kolmen lapsensa kanssa ja jos minulle on tullut häntä hetkellisesti ikävä, niin se menee nopeasti ohitse kun katson valokuvaa tiliotteestani. On yllättävää miten paljon esimerkiksi vuosia nälässä pidetyt lapset syövät ja luonnollisesti heidät synnyttänyt nainen siinä sivussa. Voitko uskoa, että nainen voi muutamassa kuukaudessa lihota lähemmäs 15 kiloa? Yht'äkkiä vain havahduin eräänä.aamuna kun herätessäni vieressä olikin jäätävän kokoinen läski ja päätin siitä säikähdyksestä selvittyäni, että nyt tämä kotokutoinen pelkokerroin 2.0 mörkö saa luvan häipyä. Siitä eteenpäin olen ollut hyvin onnellinen mies.🙂 

Vierailija
17/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin pärjään keskipalkkaisena yksineläjänä, kun ei ole velkaa tai autoa. Juuri laitoin useamman tonnin sijoituksiin, kun rahaa oli viime kuukausien aikana lojumaan käyttötilille, vaikka yleensä laitan heti palkkapäivänä rahaa säästötilille tai sijoituksiin.

Vuokrani nousee ensi vuonna ja ensi kuussa tulee alv-korotus, joten jatkossa saan vähemmän rahaa säästöön. Ihan hyvin pärjään arjen kulujen kanssa, mutta edessä on isompi terveydenhuoltomeno jonka hintalappua ei voi etukäteen tietää.

Vierailija
18/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa ettei tilisi mennyt tälläkään kertaa miinukselle. 

Yksin elävänä pärjään vallan mainiosti, kiitos kysymästä. Ei tarvitse ruokkia kuin itsensä joten voin syödä paljon paremmin. Minulla oli noin 6 kuukauden ajan yh nainen kolmen lapsensa kanssa ja jos minulle on tullut häntä hetkellisesti ikävä, niin se menee nopeasti ohitse kun katson valokuvaa tiliotteestani. On yllättävää miten paljon esimerkiksi vuosia nälässä pidetyt lapset syövät ja luonnollisesti heidät synnyttänyt nainen siinä sivussa. Voitko uskoa, että nainen voi muutamassa kuukaudessa lihota lähemmäs 15 kiloa? Yht'äkkiä vain havahduin eräänä.aamuna kun herätessäni vieressä olikin jäätävän kokoinen läski ja päätin siitä säikähdyksestä selvittyäni, että nyt tämä kotokutoinen pelkokerroin 2.0 mörkö saa luvan häipyä. Siitä eteenpäin olen ollut hyvin onnellinen mies.🙂 

Etkö muka tiennyt, että yyhoon voi myös vuokrata? On typerää ottaa omaksi jos tarve on kuitenkin luokkaa 2-4 kertaa kuukaudessa.

Vierailija
19/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskut voi maksaa karhuilla. Kestää 21 päivää ennen kuin karhu tulee ja siinä on vitonen lisämaksua. Näin mä ainakin tein kun elin liki vuoden kädestä suuhun.Oli pakko kun muuten olisi delannut nälkään.

Tulee halvemmaksi kun maksat laskustasi vaikkapa vain euron niin laskuttajan täytyy lähettää sinulle korjaus lasku jonka maksuaika on joko 7 tai 14 päivää.

Tähän laskuun ei saa eikä voi laittaa laskutuslisää, eikä laskua myöskään voi laittaa perintään.

Näin voit saman laskun kohdalla tehdä monta kertaa. Tulee huomattavasti edullisemmaksi ja tällä voit varmistaa ettei sinulle tule luottotietoihin mitään merkintää.

Tuon mainitsemani maksuajan lisäksi kannattaa huomioida, että uusi lasku ei lähde välittömästi eräpäivänä vaan yleensä noin kahden viikon viiveellä joten näin saat kätevästi itsellesi noin kuukauden maksuaikaa tuolle laskulle jopa kuluitta.

Vierailija
20/21 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko haettu kaikki tuet jo? Eikö sähkölaskua saa laitettua kelaan nykyään? 

Onko muita lämmitysvaihtoehtoja? Polttopuut? 

Sinäkö ääliö kuvittelet polttopuiden olevan ilmaisia? Nekin maksavat 80- 100€ kuutio. 

Saadakseen 5450kWh sähköä vastaavan määrän tarvitaan polttopuuta noin 10,5 kuutiota. Siitä voit laskea kannattaako vaiko ei, mutta tuokin puu määrä maksaa jo noin 1000€ .jonka päälle luonnollisesti kuljetuskustannukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi