Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anni Sirviö: Aurinkorasvat ja -lasit aiheuttavat masennusta, riippuvuuksia ja syöpää!

Vierailija
08.08.2024 |

Hyvinvointivalmentaja Anni Sirviön mukaan aurinkorasvat ja aurinkolasit aiheuttavat masennusta, ahdistusta, syöpiä ja riippuvuuksia. Anni tunnetaan myös rullalautailija Heili Sirviön äitinä. Hän vannoo "Valodieetin" ja ketoosin nimiin. Valodieetti maksaa valmennettaville 120 e kuukaudessa. Illalla koko perhe käyttää sinivalolaseja ja pitkiä vaatteita kännykän sinivalolta suojautumiseen. Anni vastustaa myös koronarokotteita. Lisäinfoa: 

https://annisirvio.substack.com/p/kuinka-aurinkolasit-ja-aurinkorasvat

Kommentit (172)

Vierailija
141/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anni on melkein täysin oikeassa. Tosin Australiassa aurinko on eri juttu kuin Suomessa. Siltä kannattaa todellakin aktiivisesti suojautua. Rasvat kannattaa unohtaa, mutta kunnon myös niskan peittävä päähine ja aurinkolasit ovat tarpeen. Ei lähi-idässäkään huvikseen laiteta rättiä päähän.

Onkohan mieleesi tullut että täällä pohjoisessa väestöllä erillinen iho. Vaalea iho palaa herkästi, ja jokainen ihon palaminen lisää ihosyövän riskiä.

Vierailija
142/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää folioaivo ei ymmärrä että hänen seuraajakunta koostuu pääosin epätoivoisista ja medialukutaidottomista (eivät osaa arvioida tutkimuksia) ja nyt passiivisaggressiivisesti naureskellaan kuinka vihakommentit eivät häntä alas saa! No vau mikä teräsmuija olevinaan.

En usko hetkeäkään, että hänen asiakkaina olisi esim. Lääkäreitä, ravitsemustieteen- tai liikuntatieteiden maistereita, tai muuten oikeasti ihmisen fysiologiasta tietäviä ihmisiä. 

Se että sulla on paljon seuraajia ei tarkoita, että tekisit jotain oikein vaan seuraajia voi saada myös väärällä tavalla. Näiden hölmöjen valmennettavien pönkittämänä luulee olevansa tietävämpi ja pätevämpi kuin professorit ja yleiset suositukset. Oikeesti.. Sä olet kampaaja, et tieteilijä. 

Nykyään riittää, että osaat esittää asiasi vakuuttavasti ja tunteisiin vetoavasti. Sisältö voi

Ja tämä vaikuttaja ei voi olla niin urpo, ettei tätä tajua, vaan hyväksikäyttää häikäilemättömästi tyhmiä ihmisiä uskomaan täysin hömppätieteeseen perustuvaan soopaan ja kyseenalaistamalla yleiset suositukset ja tutkitun tieteen - kampaajakoulutuksesta on moneksi.... Harmi, ettei siellä käydä opetussuunnitelmassa läpi tutkimusten luotettavuusarviointia, koska tässä on arvioinnit mennyt aivan metsään tällä naisella jos uskoo itsekkin nuo hölynpöly. HUOM siis osa hänen jutuista hölynpölyä, osa ihan tiedettä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.integrativenutrition.com/

Tuostapa sitten kouluun. 1 vuosi ja olet 

humpuukiguru, hippi, foliohattu turhake

Jos käynyt tämän koulutuksen niin en ihmettele yhtään. Aivopesty. Raukka, ettei itse tajua. Lääkeyhtiöt ja käypä hoito tämän hipin mukaan arkkivihollisia. Apua 😂 No sinä päivänä kun melanooma ja osteoporoosi vaivaa voi keittää itselleen vaikka kupin yrttiteetä. 

Vierailija
144/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta hauska ollut välillä seurata kun puhuu kehontoiminnan lakeja vastaan: esim. Tiedoksi A:lle että melatoniini ei erity keski-iän ylittäneillä luonnollisin keinoin riittävästi. Mutta kun heittereiden kommenteista kuin fenix-lintu selvinneenä jatkaa näitä humpuukineuvojaan samalla itse haukkuen muita, jotka eivät omaa samoja "tietoja" kuin hän, eikä kestä eri mieltä olemista. Narsistinen vaikutelma. Nauttii kun tyhmät kyselevät terveysvinkkejä kuin parantajalta. 

Vierailija
145/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hauska ollut välillä seurata kun puhuu kehontoiminnan lakeja vastaan: esim. Tiedoksi A:lle että melatoniini ei erity keski-iän ylittäneillä luonnollisin keinoin riittävästi. Mutta kun heittereiden kommenteista kuin fenix-lintu selvinneenä jatkaa näitä humpuukineuvojaan samalla itse haukkuen muita, jotka eivät omaa samoja "tietoja" kuin hän, eikä kestä eri mieltä olemista. Narsistinen vaikutelma. Nauttii kun tyhmät kyselevät terveysvinkkejä kuin parantajalta. 

Sen siitä saa kun terveydenhuollosta ei saa kunnon hoitoa niin ihmiset kääntyy puoskareiden puoleen.

Vierailija
146/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ensin tälle jutulle. Kunnes olin kaihileikkauksessa alle nelikymppisenä. (Harvinaista). Leikkauksessa paljastui hyvin löysät värikalvot. Vanhoilla miehillä on joskus noin löysät. 

Tämä on erikoista. Erikoista on myös se, että olen nuoresta asti sairastanut selittämätöntä masennusta. 

Nyt siis ihan mututuntumalla mietin, että voiko olla yhteys silmillä masennuksen (ja muidenkin mt-ongelmien) kanssa. Toki tämä voi olla harvinainen poikkeus. Yleensä vasta vanhoilla ihmisillä tutkitaan silmän sisältä. Nuorilla tehdään laserleikkauksia silmän päältä. 

En siis väitä mitään, kun ei ole tietoa asiasta. Mutta esim. voiko valo tuottaa jotain hormonia ja sen hormonin määrä vaikuttaa mielialaan. Toki D-vitamiinia. Mutta jotain muuta. 

Olisi kiinnostavaa tutkia kaihin ja mt-ongelmien suhdetta. Vanhat ihmiset usein syövät masennuslääkkeitä, toisaalta heillä on usein kaihikin. 

Miksi masennus on Suomessa niin yleistä? Me olemme sinisilmäisiä nyt ainakin. 

Heitän ihan hatusta. 

Vierailija
147/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mahdotonta, että esim. masennukseen löytyy uusi tulokulma esim. silmistä. Luteiini on yksi harvoja silmän rakennusaineita. Mitä jos on esim. Luteiinin imeytymishäiriö? Joka aiheuttaa kaihia? Ihmiskeho on monimutkainen ja erillaiset ravintoaineet ohjaa terveyttämme. Kaikkeen löytyy syy. Ikävä vain niiden tutkimiseen kuluu usein liikaa aikaa ja rahaa. 

Vierailija
148/172 |
13.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauroin ensin tälle jutulle. Kunnes olin kaihileikkauksessa alle nelikymppisenä. (Harvinaista). Leikkauksessa paljastui hyvin löysät värikalvot. Vanhoilla miehillä on joskus noin löysät. 

Tämä on erikoista. Erikoista on myös se, että olen nuoresta asti sairastanut selittämätöntä masennusta. 

Nyt siis ihan mututuntumalla mietin, että voiko olla yhteys silmillä masennuksen (ja muidenkin mt-ongelmien) kanssa. Toki tämä voi olla harvinainen poikkeus. Yleensä vasta vanhoilla ihmisillä tutkitaan silmän sisältä. Nuorilla tehdään laserleikkauksia silmän päältä. 

En siis väitä mitään, kun ei ole tietoa asiasta. Mutta esim. voiko valo tuottaa jotain hormonia ja sen hormonin määrä vaikuttaa mielialaan. Toki D-vitamiinia. Mutta jotain muuta. 

Olisi kiinnostavaa tutkia kaihin ja mt-ongelmien suhdetta. Vanhat ihmiset usein syövät masennuslääkkeitä, toisaalta heillä on usein kaihikin. 

Miksi

Me ollaan kokonaisuuksia, psyyke, hormonit, metabolia, fyysinen kunto, solujen toiminta (tarvitsemme myös valoa). Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eihän tämä olekkaan hömppää, vaan ihan puhdasta tiedettä, joka tunnistetaan ihan lääketieteessäkin. Esim. Hypermobiliteetti, masennus ja sidekudossairaudet, miksei vaikuttaisi myös silmiin, löytyy mielenkiintoisia lääketieteellisiäkin tutkimuksia. 

Mutta tämä hörhö saattaa väittää, että masennuksen ja silmien hoitoon riittää vain esim. Valo. Se ei pidä paikkaansa. Oireita voidaan lievittää ehkä korkeintaan. 

Vierailija
149/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyshaasteet näillä hänen metodeillaan tulevat ennemmin tai myöhemmin. Huomaa ulkonäöstäänkin, että kropassa ei kaikki ole hyvin. Varmasti paljon erilaisia puutoksia, näkyy naamastakin. Ei kuulemma mittauta arvojaan koska sekin varmaan huuhaata. 

Vierailija
150/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pitkät vaatteetkin? 

Kyllä, vielä huppu oli yhdessä kuvassa päässä. Annin mukaan sinivalo vaikuttaa ihoonkin ja imeytyy. 

Mutta auringolta ei saa suojautua. Ihon pitää vain antaa palaa.

Vierailija
151/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te ette vaan ymmärrä mistä se nainen tulee juttujensa kanssa ja mitä se ddes meinaa niillä vaan oiotte mutkat suoriksi ja väännätte sen sanoja. Sipsien mättäminen, pillereiden imeminen, poke, auringottomuus ja sisällä piiloiluhan tunnetusti parantaa kaiken 👍 hui aurinko, pelkään 🤣😅

Vierailija
152/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette vaan ymmärrä mistä se nainen tulee juttujensa kanssa ja mitä se ddes meinaa niillä vaan oiotte mutkat suoriksi ja väännätte sen sanoja. Sipsien mättäminen, pillereiden imeminen, poke, auringottomuus ja sisällä piiloiluhan tunnetusti parantaa kaiken 👍 hui aurinko, pelkään 🤣😅

Olet selkeästi joko itse päätähti tai hänen juttuihin hullaantunut fanaattinen lahkolainen. Miksi käännät asiat päälaelleen? Jos ei noudata hänen metodeita, ei tarkoita, ettei voisi elää terveellisesti ja olla auringon valossa. Ihmeellistä vastakkainasettelua ja sitähän tämä stara haluaakin aiheuttaa.

Vierailija
153/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut hyvin valoherkkä lapsuudesta saakka ja aloin käyttämään aurinkolaseja nuorena. Joitakin vuosia sitten oli käynti yliopiston silmäpoliklikalla ja lääkäri totesi, että minulla on synnyinöahjana erityisen ohuet sidekalvot. Kaihista pienen pieni merkki löytyi jostain, mutta näkö on hyvä, mutta on tietysti iän tuomaa, eli lukiessa joudun käyttämään lukulaseja. Kiitos aurinkolasien joita olen käyttänyt paljon vuosikymmenten aikana, että olen säästynyt kaihilta. Kysyin lääkäriltä onko aurinkolasien käyttö ehkäissyt kaihia? On, selvästi on totesi lääkäri. Liikun paljon ulkona, kun lenkkeilen paljon. Kun mietin ikäluokkani tuttuja ihmisiä, niin miltei kaikilla on kaihia ja suurelta osalta leikkattu molemmista silmistä. Nainen olen,täytän 80v ensi vuonna. 

Vierailija
154/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat nöyriä Volgan mutkalaisia.

Hykerryttää nähdä joka kerta miten kuka tahansa massasta poikkeava aiheuttaa suurta paheksuntaa ja järkytystä :D

Yhdenvertaisuus ja tasapäisyys on nössön volganmutkalaisen ihanne.

Vrt. Suomettuminen, taistolaisuus, Itä - Saksan peruskoulu Suomessa.

Laumasieluisuus 

Repäiskää tekin jos uskallatte.

Arvaan, ettei kukaan teistä uskalla repäistä.

Rohkeinta mitä tää jengi uskaltaa tehdä, on ihmisten haukkuminen somessa.

Noloa.

Vierailija
155/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi

Kyllä pupillien kautta auringonvalo vaikuttaa hormoneihin. Ainakin olen lukenut että esimerkiksi pigmenttiläiskiltä voi täysin suojautua rasvan lisäksi käyttämällä myös aurinkolaseja. 

Vierailija
156/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut hyvin valoherkkä lapsuudesta saakka ja aloin käyttämään aurinkolaseja nuorena. Joitakin vuosia sitten oli käynti yliopiston silmäpoliklikalla ja lääkäri totesi, että minulla on synnyinöahjana erityisen ohuet sidekalvot. Kaihista pienen pieni merkki löytyi jostain, mutta näkö on hyvä, mutta on tietysti iän tuomaa, eli lukiessa joudun käyttämään lukulaseja. Kiitos aurinkolasien joita olen käyttänyt paljon vuosikymmenten aikana, että olen säästynyt kaihilta. Kysyin lääkäriltä onko aurinkolasien käyttö ehkäissyt kaihia? On, selvästi on totesi lääkäri. Liikun paljon ulkona, kun lenkkeilen paljon. Kun mietin ikäluokkani tuttuja ihmisiä, niin miltei kaikilla on kaihia ja suurelta osalta leikkattu molemmista silmistä. Nainen olen,täytän 80v ensi vuonna. 

Olet oikeassa. Aurinkolasit suojaavat UV - valolta, joka edesauttaa harmaakaihin muodostumista. Käytetään siis aurinkolaseja niin vältytään kaihilta pitkään.

Vierailija
157/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anni on entinen kampaaja. Käynyt jonkun vuoden mittaisen "hyvinvointikurssin" Yhdysvalloissa etänä. 

Amerikkalaista hörhöilyä. Se kertookin kaiken. 🙄

Vierailija
158/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat nöyriä Volgan mutkalaisia.

Hykerryttää nähdä joka kerta miten kuka tahansa massasta poikkeava aiheuttaa suurta paheksuntaa ja järkytystä :D

Yhdenvertaisuus ja tasapäisyys on nössön volganmutkalaisen ihanne.

Vrt. Suomettuminen, taistolaisuus, Itä - Saksan peruskoulu Suomessa.

Laumasieluisuus 

Repäiskää tekin jos uskallatte.

Arvaan, ettei kukaan teistä uskalla repäistä.

Rohkeinta mitä tää jengi uskaltaa tehdä, on ihmisten haukkuminen somessa.

Noloa.

Saat olla juuri niin "hereillä" kuin haluat, mutta älä niputa kaikkia muita samaan mappiin lampaiksi.

A itse ei kestä eriäviä mielipiteitä ja gaslightaa muita tyhmiksi vaik itellään ei pääkoppa kestä muita näkökulmia kuin omia. Onneksi suuri osa noudattaa varovaista suhtautumista kaikkeen terveyteen liittyvään missä mennään ääripäähän ja kuin kapinallisen rooliin "Me erityiset massasta poikkeavat rohkeat omilla aivoilla ajattelevat" ja muut tyhmät lampaat. Kertoo lähinnä oman älyn köyhyydestä nähdä asiat noin mustavalkoisina. 

Vierailija
159/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Aurinkolasit suojaavat UV - valolta, joka edesauttaa harmaakaihin muodostumista. Käytetä

Näyttää siltä että aika hyvin pienten lasten silmiä suojataan nykyisin UV - säteilyltä ja taaperoilla on rattaissa istuessaan aurinkolasit.

Vierailija
160/172 |
14.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyshaasteet näillä hänen metodeillaan tulevat ennemmin tai myöhemmin. Huomaa ulkonäöstäänkin, että kropassa ei kaikki ole hyvin. Varmasti paljon erilaisia puutoksia, näkyy naamastakin. Ei kuulemma mittauta arvojaan koska sekin varmaan huuhaata. 

Miten huomaa? Mielestäni ihan ikäisensä näköinen nainen. Ilmeikäs ja on vahvassa auringossa ilman suojaa. Ne näkyy ihosta. Mutta muuten nuorekas ja hyvinvoivan näköinen tällä hetkellä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi