Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et harrasta mitään liikuntaa?

Vierailija
08.08.2024 |

Mikä on syy?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa.

Vierailija
22/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumopainia harrastan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta samalla tavalla kuin vaikkapa nälkä. Enkä ole ylipainoinen. Joskus tekee mieli venytellä, mitä pieni lämmittely auttaa

Lihavuus tarkoittaa myös lihasten ylipainoa. Niillä ei ole funktiota, jos ei tee fyysistä työtä. Ovat ylensyöntiä ja pidän sitä kaikissa muodoissaan luotaantyöntävänä ja epämiellyttävänä

"Lihavuus tarkoittaa myös lihasten ylipainoa. Niillä ei ole funktiota, jos ei tee fyysistä työtä"  ei tarvitse tähdätä raksan superstaraksi jos on lihaksikas, pahvi. Hyvä kunto parantaa ja pidentää elämää. Myös jos et haluaisi olla riippakivi yhteiskunnassa ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja laittautuisit kuntoon. Arvaan samantien että löytyy lääkkeitä ja monenlaista töiden tekemättömyyttä elämäntilassasi=yhteiskunnan riippakivi. Tuli paha olo miten oksettava ja luovuttanut asenne. 

Vierailija
24/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kun en oo ikinä harrastanut niin ei tälleen aikuisena oo tullu alotettua kun ei pienenäkään liikkunut lisäksi vihaan hikoilua+makoilu paljon kivempaa kun liikkuminen

Vierailija
25/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat jalat onnettomuuksissa vaurioituneet.kävelen autoon ja takaisin.siinä kaikki liikunta.

Vierailija
26/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan liikunnaksi? Pyöräilen töihin 8km, kaadan ja pilkon puita, kaivan ojaa ja kävelen viikossa 50000 askelta. En käy salilla.

Harrastat paljon liikuntaa.

Vierailija
27/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen mutta se ei ole varsinaista harrastamista.

Aikaisemmin harrastin kamppailulajeja, mutta lopetin loukkaantumisten ja muiden terveyshaittojen takia. Jaloissa on pahoja suonikohjuja potkutreenin seurauksena. Mihinkään ohjattuun liikuntaan ei pysty menemään kun siellä aina teetetään jotain mistä selkä kipeytyy useammaksi kuukaudeksi. Selkä rajoittaa paljon muutenkin.

Vierailija
28/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin onnettomuuden aiheuttama mahdottomuus -jalat ja kädet niin huonot.

Vierailija
29/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin aktiivisesti liikuntaa ennen kuin pandemian takia kaikki liikuntapaikat laitettiin kiinni. Enpä ole sitten päässyt enää takaisin rytmiin kiinni ja viihdyn nykyään kotona sohvalla hyvin.

Vierailija
30/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lihava, laiska ja saamaton. Hylkiön prototyyppi. Arvatkaa kuinka monta (sataa) kertaa olen mielessäni päättänyt. Pari kertaa toimeenkin käynyt, mutta palannut parin viikon päästä sohvan pohjalle

Vierailija
31/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vain tulee priorisoitua muita asioita arkena.Oon aamu-uninen,joten en halua liikkua aamuisin.Töistä kotiudun noin klo 17 ja nukkumaan menen noin klo 23. Viimeisen tunnin rauhoitan,koska olen luonnostani iltavirkky enkä saa unta,jos seuraan luontaista virettäni .Eli 5 tuntia ois aktiivista aikaa.Siinä tulee luettua,katsottua dokumentteja,siivottua, pyykättyä,kokattia,piirrettyä, maalattua.Jotenkin vain illat hurahtaa.Lomilla ja viikonloppuisin liikun jonkin verran .

Vierailija
32/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä lasketaan liikunnaksi? Pyöräilen töihin 8km, kaadan ja pilkon puita, kaivan ojaa ja kävelen viikossa 50000 askelta. En käy salilla.

No onhan tossa paljon liikuntaa.

Vierailija
33/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen kysellyt, niin valtaosa niistä jotka eivät harrasta liikuntaa, ovat joko liikuntarajoitteisia, koululiikunnasta traumatisoituneita tai eivät ole löytäneet lajiaan/liikunnan iloa. Moni liikuntaa harrastavakin ajattelee, että liikunnan kuuluu olla kurjaa pakkopullaa

Itse olen traumatisoitunut koululiikunnasta. :D En kyllä vieläkään ole löytänyt liikunnan iloa. Kävely on kivaa silloin kun tulee se fiilis tai kun on joku jonka kanssa kävellä ja rupatella. Pyöräily saattaisi kiinnostaa, mutta en ole saanut aikaiseksi hankittua pyörää... Tosin tässä on juuri meneillä uudistus, ensin pistin ruokailutottumukset parempaan kuosiin, nyt on vuorossa kämpän sisustus ja turhien tavaroiden siivous. Ehkä sen pyöränkin saan vielä hankittua.

Vierailija
34/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin rivitanssia, mutta kausimaksu nostettiin sen verran isoksi että tuli raja vastaan. Kaikenlainen hölkkääminen ja kävely ei kiinnosta. Ei kiinnosta yksin laahustaa pyörätiellä ja metsissä. Tulee vielä joku hullu puukottamaan. 

Vierailija
35/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikenlainen liikunta on minusta henkisesti ja fyysisesti epämukavaa. En ole niitä ihmisiä, jotka saavat pakotettua itsensä tekemään epämiellyttäviä asioita, varsinkaan useita kertoja viikossa loppuelämän ajan.

Vierailija
36/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En 'harrasta' liikuntaa. Liikun kyllä eri muodoissa paljonkin, mutta ei näitä harrastuksiksi voi laskea. Olen vain perusliikkuja. 

Vierailija
37/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita ja polven nivelrikon takia en voi kävellä pitempiä matkoja.

Vierailija
38/38 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy I on se, ettei ole ylipainoa enkä saa liikunnasta mitään iloa. Nyt olen kyllä ajatellut taas alkaa liikkumaan mutta vielä en ole saanut itsestäni irti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän