Miksi et harrasta mitään liikuntaa?
Kommentit (38)
Mikä lasketaan liikunnaksi? Pyöräilen töihin 8km, kaadan ja pilkon puita, kaivan ojaa ja kävelen viikossa 50000 askelta. En käy salilla.
Ei vaan ole tullut harrastettua. En muillakaan elämän osa-alueilla välitä hirveästi jostain terveydestä ja pitkäikäisyyden tavoittelusta
Talvella ei ollut teitä hoidettu taas kevätpuoliskolla, liukkaalla osa aikuisista kaatuu samantien (paitsi jos on tosi nuori), sitten oli sateita ja hyttysiä, pari kuumaa kautta. Muuten moni varmaan liikkuu sopivassa kolossa. Myös ilmansaasteet vaikuttavat, ruuhkat ja tuuleeko, että miten kaupungissa voi mennä. Ja myös muut tehtävät mitä pitää hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Talvella ei ollut teitä hoidettu taas kevätpuoliskolla, liukkaalla osa aikuisista kaatuu samantien (paitsi jos on tosi nuori), sitten oli sateita ja hyttysiä, pari kuumaa kautta. Muuten moni varmaan liikkuu sopivassa kolossa. Myös ilmansaasteet vaikuttavat, ruuhkat ja tuuleeko, että miten kaupungissa voi mennä. Ja myös muut tehtävät mitä pitää hoitaa.
Ihailtavaa tekosyiden kaivamista.
Harrastaj kalastusta ja kalaan menen polkupyörällä 20 km edes takas kotoa, onko kysyttävää.
Koska en pidä siitä. Liikunta on ajan haaskausta.
En jaksa,mielummin makaan sohvalla ja katselen telkkaria 🤔
Olen masentunut ja lihava. Liikunta, kuten mikään muukaan ei nyt kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lasketaan liikunnaksi? Pyöräilen töihin 8km, kaadan ja pilkon puita, kaivan ojaa ja kävelen viikossa 50000 askelta. En käy salilla.
Omituinen kysymys.
Mitä olen kysellyt, niin valtaosa niistä jotka eivät harrasta liikuntaa, ovat joko liikuntarajoitteisia, koululiikunnasta traumatisoituneita tai eivät ole löytäneet lajiaan/liikunnan iloa. Moni liikuntaa harrastavakin ajattelee, että liikunnan kuuluu olla kurjaa pakkopullaa
Liikun hyvinkin paljon joka päivä mutta en harrasta liikuntaa.
Ei ole tarvetta samalla tavalla kuin vaikkapa nälkä. Enkä ole ylipainoinen. Joskus tekee mieli venytellä, mitä pieni lämmittely auttaa
Lihavuus tarkoittaa myös lihasten ylipainoa. Niillä ei ole funktiota, jos ei tee fyysistä työtä. Ovat ylensyöntiä ja pidän sitä kaikissa muodoissaan luotaantyöntävänä ja epämiellyttävänä
Vierailija kirjoitti:
Kuntosalit keksittiinkin alunperin simuloimaan maatöitä. Kun ihmiset muutti kaupunkeihin.
En pidä muutenkaan terveydestäni huolta, poltan tupakkaa ja juon alkoholiakin 3 iltana viikossa. Ei vaan kiinnosta. En näe syytä miksi minun pitäisi elää vanhaksi, varsinkaan kun ei ole lapsia, eikä mulla ole ketään läheistäkään muuta kuin avomieheni.
Itseasiassa harrastan. Varmaan yksi harvoista palstalla. Kävelen melkein kaikkialle perus päiväni aikana niitaten keskiarvolla 12km ihan Helsingissä asuessani. Ja monipuolinen sali 3-4 viikossa. Koska v i t t u nautin siitä. Pullukat voivat jatkaa mussutusta miten ei ole rahaa tai aikaa niitä näitä kaikki tekosyyt.
Mun pää ei kestä. Hyppimisestä, pomppimisesta ja kaikenlaisesta ponnistelusta iskee migreeni päälle. Köpöttelykävely ja uinti on ok.
Vierailija kirjoitti:
Olen masentunut ja lihava. Liikunta, kuten mikään muukaan ei nyt kiinnosta.
Kokeile ruokavalion parannusta ja vähemmän vauvapalstaa. Käy kävelyllä päivittäin ja varmasti parempi olo
Ei ole naista, mutta kai se käteenvetokin jonkin sortin liikuntaa on?