Miten korona-aika muutti teitä ja/tai elämäänne?
Koronaepidemiasta on jo aikaa, mutta kyllähän se jälkensä jätti. Me olemme jo 60+ ja miehellä sairaus, jonka takia piti tosissaan välttää altistumista.
Muutettiin kakkoskotiimme, vetäydyttiin ihan erakoiksi. Aiemmin matkailimme paljon, pitkiä reissuja aasiassa, keväällä joku kaupunkiloma ym. Ne loppui tuohon koronaan, eikä olla vieläkään saatu aikaiseksi lähteä mihinkään. Taisi loppua reissaaminen kokonaan. 
Itse olin 3 kuukautta palkattomalla, kun työ oli sellaista että sitä oli melkein mahdotonta saada tehtyä pahimpien rajoitusten aikaan. Jäin vapaaehtoisesti kotiin, eli mökille. 
Siinä vaiheessa meinasi viininlipittäminen olla jokapäiväistä. Sen  sain käännettyä toiseen suuntaan kun löysin youtubesta ihania jooga- ja pilatesharjoituksia. Tulee parempi olo, kuin viinipullollisesta, ainakin pidemmällä tähtäyksellä.
Kuinkahan monella muuttui elämä ja miten paljon? Kertokaa kokemuksianne.
Yksi hyvä ystäväni kärsii vieläkin long covidista: aivan ihmeellisiä ja lamauttavia oireita, hermostollisia ja elämä ei tod ole enää ennallaan hänellä, sillä longcovid rajoittaa sitä paljon.
Kommentit (57)
Ihmispaljouden sietokykyni ei ole palautunut. Vältän suuria tapahtumia. En tautien takia vaan ihmisten.
Kaikki ulkomaan matkustelu loppui siihen ja ei alkanut uudelleen. Olin Espanjassa kun korona alkoi. Rupesin kiinnittämään enemmän huomiota virusten torjuntaan, pesemällä käsiä aina kaupassa käynnin jälkeen ja vaihtamalla vaatteet puhtaisiin kun olen liikkunut ihmisten parissa. Tuuletin ja tuuletan edelleenkin usein kotona, että ilma pysyy raikkaana. Poistan pölyn pinnoilta useammin ja pyyhin ovenkahvat kerran viikossa sekä katkaisimet.
Olen ollut pulassa panttivankien ylläpidon kohonneiden kustannusten vuoksi.
Etätyöskentely on suurin muutos. Nykyään käyn toimistolla enää 2 kertaa kuukaudessa.
Pukeutuminen on nyt vähän sitä ja tätä. Ei ole kun parit kamppeet millä kehtaa mennä ihmisten ilmoille. Kymmenen kiloa tuli eikä ole vielä lähtenyt. En meikkaa enää, ehkä kulmakarvat viitsin piirtää.
Välitän entistä vähemmän siitä mitä muut minusta ajattelee.
N50+
Jäin lomautetuksi. Tuli leipäjonot ja tölkkien haut tutuiksi. Ystävät taas päinvastoin, paljon töitä ja ei voinut rahaa käyttää mihinkään. Oli tosi ikävää, kunnyritettiin vuokraa mökki, hinnat oli tapissa. Tutun mökki saatiin edullisesti, mieletön valitus kun ei ole sitä eikä tätä, jos otettaisiin se, joka maksaa vain tuhat euroa enemmän.
Siinä piti laittaa pari krt huutomerkkejä viestiin ymmärrätkö, että mä olen lomautettu. Mulle jää pakollisten kulujen jälkeen rahaa köteen 200 e kk, mulla on varaa vain töhän, eikä mihinkään muuhun. Joku sitten toi laatikollisen mansikoita ja sanoi ostin nämä, se on 12 euroa per hlö. Vastasin mä jätän väliin, oltiin sitä ennen jo sovittu ruokailut.
Mökillä käsiteltiin raha-asiat heti. Kerroin uudestaan olen lomautettu. Jos oot ostanut mansikota ja kuohuviiniä ajatuksella pyydetään muilta rahat, olet väärässä ja kaikki muut olivat ostaneet näitä, paitsi minä. 

En tule ikinä unohtamaan tota viikon lomaa. Joku keksi lähdetään Mikkeliin syömään ylikallis buffa, vaikka meillä oli jääkaappi täynnä ruokaa ja oltiin sovittu ollaan vain siellä. Viikosta 2 päivää olin yksin koko päivän, kun ei ollut varaa maksaa lisäbensoja ja päivän kuluja.
Ei olla liikaa tekemisissä enää
Asuin Espanjassa korona aikaan. Siellä tuli voimaan täysi ulkonaliikkumiskielto pitkäksi ajaksi. Se oli ehkä parasta aikaa elämässäni pitkään aikaan! Oli ihanaa, kun sain vain maata tekemättä mitään.
Minusta tuntui, ettei silti päivässä tunnit riittäneet. Opettelin soittelemaan kitaraa, katsoin kaikkia sarjoja, joita olin halunnut nähdä jo kauan aikaa, perustin oman yrityksen, pidin Whatsapp yhteyttä ystäviin, onnistuin laihduttamaan 15kg jne.
Ironista kyllä.. olen itse juuri tällä hetkellä ensimmäistä kertaa koronassa! Nyt se monen vuoden jälkeen lopulta iski Suomessa. Ehdin jo epäillä, onkohan sitä oikeasti edes olemassa vai pelkkä rahastuskikka
Jäin työttömäksi kivasta työpaikasta, olin työttömänä jonkin aikaa, sain uuden työn, joka ei ollut kovinkaan kiva, jäin sieltäkin sitten yt-neuvotteluissa työttömäksi. Nyt työttömyyttä taas muutama kuukausi takana.
En ottanut rokotetta ja koin järkyttävää syrjintää tästä johtuen. En ole sairastanut koronaa, en myöskään käyttänyt maskia enkä desinfioi käsiä. Normaali hygienia eli kädet pestään vessakäyntien jälkeen jne.
Perheen ja ystävien tapaamiset harvenivat lähes viikoittaisista parin kk väkein tapahtuviksi.
Todettiin että pitää elää ja nauttia elämästä heti kun ei tiedä mitä tapahtuu joten käytettiin säästöt ja ostettiin 2. koti etelästä koronakauden loppuvaiheessa.
Työelämä ei muuttunut koska olimme jo vuosia tehneet etätöitä eikä eristys tuntunut missään
Luottamukseni mediaan, päättäjiin, suuryrityksiin ja kannsakansalaisiin raketoi ja sementoitui tasolle 100 pros.
Iski pysyvä tinnitus vasempaan korvaan oireettomasta koronasta kolme päivää ennen ensimmäistä rokotusta. Sen kanssa taistellaan nyt sitten loppuelämä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmispaljouden sietokykyni ei ole palautunut. Vältän suuria tapahtumia. En tautien takia vaan ihmisten.
Sama. Ja samaa olen kuullut monelta muultakin. Itse olen aina ollut syrjäänvetäytyvä, mutta korona teki myös monesta ihan sosiaalisesta ihmisestä sellaisen. Omalla kohdalla koronan sairastaminen lisäsi myös jo valmiiksi olevaa aistiyliherkkyyttä. Olen yrittänyt siedättää itseäni, mutta ei auta. Ihmisjoukot ja kaupungin keskustat ahdistavat.
Ei niin mitenkään. Olin jo ennen koronaa (jota en vieläkään ole sairastanut) erakko ja yhteiskunnasta syrjäytetty. Kotona kaiket päivät lemmikkien kanssa.
Olimme yli kolme vuotta lähinnä kotona, käytimme tehokkaita maskeja ja olemme välttäneet kaikki taudit. Nykyään käytämme maskeja enää suuren riskin tilanteissa, sekin tuntuu vaikuttavan. Emme ole tarvinneet vielä yhtäkään sairauslomaa alkuvuoden 2020 jälkeen. Matkustaminen on entisellään. Isoin nykyhetkeen vaikuttava muutos oli, että tuona aikana tuli sisustettua ja järjestettyä koti perinpohjaisesti, kaikelle on oma paikkansa eikä turhaa roinaa ole eli siivous on helppoa ja kaikki tarpeellinen löytyy heti, lisäksi koti miellyttää silmää.
Ei mitenkään. Toki siirryttiin etätöihin vuodeksi mutta se oli vain mukavaa. Ulkoilin, kävin mökillä ja hyödynsin ystävien saunoja kun kerrostalomme saunat ja yleiset saunat laitettiin kiinni. Heti kun rajoituksia purettiin lähdin liikkeelle eri tapahtumiin.
Vierailija kirjoitti:
Jäin työttömäksi kivasta työpaikasta, olin työttömänä jonkin aikaa, sain uuden työn, joka ei ollut kovinkaan kiva, jäin sieltäkin sitten yt-neuvotteluissa työttömäksi. Nyt työttömyyttä taas muutama kuukausi takana.
En ottanut rokotetta ja koin järkyttävää syrjintää tästä johtuen. En ole sairastanut koronaa, en myöskään käyttänyt maskia enkä desinfioi käsiä. Normaali hygienia eli kädet pestään vessakäyntien jälkeen jne.
No miksi vouhotit muille, että olet rokottamaton? Kävikö mielessäsi, että ehkä muut eivät halua altistaa itseään koronalle sinun seurassasi. Vaikka sinua ei pelottanut eikä haitannut että kuolet, jotkut muut saattoivat arvostaa omaa henkeään. Älä ole itsekäs vaan opettele asettumaan muiden asemaan.
PS. Itse en palkkaisi rokottamatonta tartuttamaan koronaa työpaikalleni.
Vierailija kirjoitti:
Minun elämääni ei muuttanut eikä oikeastaan vaikuttanutkaan mitenkään. Töissä toki "pakolliset kuviot" ja vähän aikaa oltiin etätöissä, mikä oli ihan mukavaa. Muuten ei vaikuttanut tekemisiini eikä menemisiini mitenkään, koska en kaipaa mihinkään massatapahtumiin muutenkaan.
Sen toki teki, että sellainen yleinen tympääntyminen päättäjiin ja heidän tyhmyyteensä kyllä vahvistui. Näki, että he ovat ihan ulkoaohjailtavia ja pelokkaita, asioita kyseenalaistamattomia ihmisiä. Ja moni ihminen on sisimmässään todella musta, ei tarvitse paljon raaputtaa.
Joo. Tuo ajanjakso sai mut näkemään millainen paska Marin on. Mä niin vihaan sitä valehtelevat, aamupaloja muistuttavaa muijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi vouhotit muille, että olet rokottamaton? Kävikö mielessäsi, että ehkä muut eivät halua altistaa itseään koronalle sinun seurassasi. Vaikka sinua ei pelottanut eikä haitannut että kuolet, jotkut muut saattoivat arvostaa omaa henkeään. Älä ole itsekäs vaan opettele asettumaan muiden asemaan.
PS. Itse en palkkaisi rokottamatonta tartuttamaan koronaa työpaikalleni.
Olet vieläkin harhassa, vau!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ulkomaan matkustelu loppui siihen ja ei alkanut uudelleen. Olin Espanjassa kun korona alkoi. Rupesin kiinnittämään enemmän huomiota virusten torjuntaan, pesemällä käsiä aina kaupassa käynnin jälkeen ja vaihtamalla vaatteet puhtaisiin kun olen liikkunut ihmisten parissa. Tuuletin ja tuuletan edelleenkin usein kotona, että ilma pysyy raikkaana. Poistan pölyn pinnoilta useammin ja pyyhin ovenkahvat kerran viikossa sekä katkaisimet.
Mäkin olin Espanjassa. Oli ahdistavaa käydä Suomessa kun ei huolehdittu hygieniasta ollenkaan ja kaikkeen reagoitiin kuukausien viiveellä muuhun Eurooppaan verrattuna
Tämä samaninen putinistiporukka jaksaa jatkaa koronaöyhöttämistä
Panu Huuhtanen
2 elo klo 15:20
.
Vesa Huttunen
1 elo 2024 klo 1:12
Redacted haastattelee USA:n armeijan Eversti Douglas Mac Gregoria aiheesta, kuka teki drone iskun Venäläiseen sotilastukikohtaan ja mistä? Mac Gregorin ja asiantuntijoiden mukaan drone lennätettiin Suomesta. Suomi on siis hyökännyt Venäjälle tai ainakin luovuttanut maaperänsä iskun tekemiseen. Vajaa kuukausi siitä, kun eduskunta ratifioi DCA sopimuksen ja tällaista tapahtuu. Haluaako Suomi tuhoutua suurvaltojen välisten kiistojen välikappaleena?
tube.kansanvalta.org
Haluaako Suomi sotaa?
4 henkilöä reagoi
Näytä kertauksien lista
67
Eero Tillanen
Kun sotatila tulee, niin tähän rikokseen syylliset poliitikot, virkamiehet ja armeijan päällystö on TELOITETTAVA!
https://vk.com/id361180568
Panu ja Eero siis eduskuntavaaliehdokkaita, joten poliisille vaan ilmoitusta menemään kirjoituksisat.