Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1867)

Vierailija
1461/1867 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuusta asti oltu mounjarolla. Eka kynä se 2,5mg sitten 5mg annoksella 10mg kynällä. Nyt aloitin uuden 10mg, josta laskin annoksen n.4mg. Tämä siksi, että paino tippuu koko ajan hyvin joten näen, että nyt voi säästää ja kokeilla pienentää annosta. Reilu 50kg takana ja ehkä noin 40kg edessä. Selkä- ja olkapäävaivat yrittäneet lannistaa, mutta ovat onneksi aika nopeasti menneet ohi. Nämä vanhoja vaivoja ajalta jolloin tein raksahommia. Tämän hetken intohimo taitaa olla ulkoilemaan lähtö kelillä kuin kelillä. Iso syy se, että löytynyt sopivia sään kestäviä vaatteita helposti. Paleluoireen olen minäkin huomannut tällä matkalla. Siihen on auttaneet kylmäallashoidot kypylässä ja pienet pyrähdykset t-paidassa kirpsakassa kelissä esim. roskien vienti tms. Kuuntelen aamuisin meneväö musiikkia, jolla psyykkaan itseni tulevaan päivään. Tämä on osa kokonaisvaltaista henkistä kasvua ja polkujen muuttamista, johon liittyy muitakin uusia tapoja. Olen taustaltani koulukiusattu ylipainon takia. Olen alkanut lihomaan ehkä noin 4 vuotiaana. Olen miettinyt kuinka erilainen elämä olisi voinut olla, jos tällainen lääke olisi ollut saatavila jo aikaa sitten... Mutta turhahan se on jossitella. Toivottavasti tämä lääke pian laskee hintaansa ja tulee kelakorvattavaksi ja oma versio myös lapsille. Tämä siksi, että tässä ei toimikkaan vanhat liike on lääke ja liiku vähemmän ja syö enemmän- vaikka joku fossiili niin väittäisi. Eräälle painonpudotustani ihmetelleele sanoinkin, että kuulin nyt lääkäriltä sen syö vähemmän ja liiku enemmän, tähän asti 37v olin luullut sen olevan toisin päin. 

S1988

Vierailija
1462/1867 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että menneen suhteen ei voi muuttaa mitään muuta kuin omaa asennettaan. Minä katson mieluummin sinne tulevaisuuteen, koska siihen voin itse vaikuttaa. Lueskelin pitkään matalamman painonsa säilyttäneiden salaisuuksia ja säännöllisen ruokarytmin, levon ja stressinhallinnan lisäksi mainittiin tunti liikuntaa joka päivä.

Ei mitään otsasuoni pullollaan riuhtomista vaan ihan tavallista kävelyä tunti päivässä. Television ja netin laihdutusohjelmissa on aina melkoinen bootcamp kun liikunnasta on puhe. Sen vuoksi minä olen aikaisemmin vierastanut liikuntaa.

Toki kouluaikojen huono liikuntaitsetunto ja käsitys itsestäni huonona liikkujana ovat sellaisia asioita, joita joudun työstämään jatkossakin. Mutta kyllä ainakin minulla kevyt ketutus lähtee ihan reippaalla kävelyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1463/1867 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole lapsena/nuorena kärsinyt painosta, vaikka oikeasti olin hiukan pyöreä aina. Parikymppisenä BMI oli joku 25-26 eli nuoreksi tosiaan orastava painoa. Silti tämä paino on ärsyttänyt ja vaivannut teini-iästä asti siellä taustalla ja viimeiset 10-15 vuotta aktiivisesti. Tämä lääke on todellakin ollut pelastus, mutta uskon sen psykologisiin vaikutuksiin niiden fyysisten vaikutusten lisäksi. 

Vaatteissa ostin juuri M-kokoa ja kiskoin housut väkisin päälle ja sain väännettyä jopa vetskarin kiinni, mutta toki siihen päälle tuli hurja makkara ja eihän niin tiukkoja voi käyttää mukavasti plus se mahtimakkara siinä päällä pistää jo paidankin läpi silmään. Mutta päälle meni ja kiinni. Yleensä tämmöiset tavoitehousut menee 5-8kg myöhemmin sitten hyvin päälle. Saa nähdä. Vatsanahkaa on aika paljon ja se on alkanut hieman rypistyä. Ruumiinrakenne on mielestäni alkanut muuttua. Voi olla tätä keski-iän keskivartalon pönäköitymistä. Jalat on tulleet jo yllättävän sutjakoiksi, mutta keskivartalo ja yläkroppa on komeassa kunnossa. Kuvaavaa on, että yläreisi on ohentunut 10cm tänä aikana ja se on prosentteina enemmän kuin mistään muualta on lähtenyt. Yläreisi on nyt 59cm, lähtö oli 69. Vyötärökin on nyt selvästi alle 100, mutta edelleen jossain 96-97. 

Ja kokonaispudotus 7kk on nyt 32,6kg. Reilut 16kg jäljellä ja BMI on 25. 

Satakeiju

Vierailija
1464/1867 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 viikkoa takana, ja paino laskenut vähän punnitushetkestä riippuen noin 10 kg. Olen edelleen pysynyt niissä 2,5 mg annoksissa. Painoindeksi on nyt 23,9, ja merkkejä lihaksista alkaa näkyä ylävatsassa :)

Painon ei enää tarvitsisi laskea. Ostin kuitenkin uuden kynän, josta riittää tällä annostuksella kahdeksaksi viikoksi. Näillä mennään jouluun.

Minkäänlaisia sivuoireita en ole huomannut. Tälläkin palstalla joidenkin mainitsema palelu on kyllä vähän ongelma; entinen 20 asteen sisälämpötila on liian alhainen esimerkiksi toimistotöille.

Olo on kyllä selvästi kevyempi. Liikkuminen vaikkapa tenniskentällä on selvästi parantunut. Slim fit-paidat eivät enää kiristä mahasta. Uusien housujen koko oli pari tuumaa entistä pienempi.

Kukaan ei ole edelleenkään kommentoinut laihtumistani millään tavoin. Ihmettelen millä työpaikoilla tai harrastusporukoissa sitä tapahtuisi.

Ruokavaliokin on aika lailla vakiintunut. Työpaikkalounaat jätän väliin. Huolehdin proteiinin saannista kananmunien, tonnikalan ja proteiinirahkojen avulla. En ole varma, tarvitsisinko vitamiini- ja rautalisää purkista, mutta niitäkin otan varmuuden vuoksi. Eipä niistä tunnu haittaakaan olevan.

Herkuttelu keskittyy viikonloppuihin, eikä siinäkään ole muutosta. Annoskoot vain ovat noin puolet entisestä.

Oman kokemukseni perusteella olisin kyllä valmis suosittelemaan lääkettä muillekin. Mutta ymmärrän toki, että olemme kaikki yksilöitä, eikä se mikä minulla toimii sovi kaikille.

a&a

Vierailija
1465/1867 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että ketjussa on erilaisilla taustoilla, kehoilla, sukupuolilla ja persoonilla olevia kirjoittajia! 

Vierailija
1466/1867 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikki ihanat kanssa laihduttajat! Eksyin pitkästä aikaa ketjua lukemaan.

Aloitin Mounjaron maalis-huhtikuun vaihteessa 2025. Alussa paino putosi nopeasti. Kesällä alkoi hidastumaan. Lähtöpaino oli 88,8kg ja nyt painoa on pudonnut 14,1kg. Tavoitteeni oli tiputtaa heinäkuuhun mennessä painoa 80 kiloon ja syksyllä 75kg. Paino on nyt 74,7kg. Molemmat välitavoitteet saavutettu tavoiteajassa. 

Seuraava tavoite tiputtaa ensi kesään mennessä vielä niin, etttä paino olisi 68-69kg. 

Näytän jo suhteellisen hyvältä ja olen tyytyväinen painonpudotukseen niin kiirettä ei ole.

En kuulu suoranaisesti niihin, jotka orjallisesti seuraavat kaloreita. Ensimmåiset 2-3kk tein niin. Annokseni on nyt 12,5mg. Hieman tuo hinta kirpaisee, mutta kohta toivon mukaan pääsen tiputtamaan annosta pienemmäksi kun tavoitepaino lähestyy. Nälkää tunnen ja siihen vastaan. Annoskoot ovat kuitenkin maltillisia. En myöskään ole kieltäytynyt m

Vierailija
1467/1867 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen selvästi kohtalotoverisi painon pudotuksen suhteen. Pitkään junnataan paikallaan ja sitten paino humpsahtaa kilon. Samoin oikea käsivarsi pistiskohtana toimii minulle parhaiten. Erikoista, mutta tuntuu toimivan minulla parhaiten. 

t. Minninen

Vierailija
1468/1867 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Taas jonkinlaisen kirjoitustauon jälkeen tulin hakemaan teiltä motivaatiobuustia. Sellaisen sain, kiitos kaikille kirjoittajille 😊 

Olen kärsinyt motivaatio-ongelmasta tässä muutaman viikon ja se näkyy vaa'assa painonlaskun pysähtymisenä. Tilanne on siis sikäli hallinnassa, että paino ei ole lähtenyt nousuun. Liikunta ei ole kiinnostanut ja jääkaappi tuntuu huutelevan liiaksi. Koitan nyt ensimmäisenä konstina saada itseni liikkeelle ja laitoin lenkkeilysuunnitelman aktiivisuusrannekkeeseeni parin viikon ajalle. Liikunnan harrastaminen saa syömäänkin järkevämmin, joten nyt vaan kohti niitä oikeita uria taas... 

Mietin tuota käsivarteen pistämistä, minkä moni kehuu antavan paremman vasteen. Mihin kohtaan olkavartta pistätte? Ylös, alas, eteen, taaemmas? Pystyykö sen tekemään itse ihan ok?

Syksyterkuin, hieman antimotivoitunut Männynkäpy

Vierailija
1469/1867 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän olkapäästä vähän alaspäin . Sellaisen kohtaan mihin järkevästi yltää. Youtubessa joku näytti mallia ja nosti käden pystyyn ja pisti käden "takapuolelle", näytti järkyttävän vaikealta. Ekoja kertoja pistin niin, että käsi lepää pöydällä. Nyt menee jo rutiininomaisesti seisaaltaan. 

S1988

Vierailija
1470/1867 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Männynkäpy, en muista, kuinka kauan olet ollut tällä lääkkeellä, mutta samoja fiiliksiä. Paino sahailee, tulee pieniä sortumisia jne. Jonkinlaista jumitusta painossa ja osittain ainakin itse aiheutettua. Välillä on parempi päivä, mutta linja on rikkoutunut monesti kuukauden aikana. Matkan jälkeen sain vain viikoksi itseni ryhtiin ja vihdoin viime perjantaina tuli kunnon notkahdus. Paino oli sen 2,6kg alempana kuin 5 viikkoa aiemmin. No, tiesin, että viikonlopusta tulee hankala. Söin sitä ja tätä. En isoja annoksia, mutta sipsejä tuli kiskottua ohimennen ihan liikaa. Join alkoholia, söin paahtoleipiä, söin mokkapalojakin 2-3kpl. Huomasi, että suolaisemmat ruuat keräsi nestettä ja vessassa tuli käytyä yllättävän vähän. Eilen sitten iltapäivällä palasin ruotuun ja kiristelin loppuillan tehden pitkän lenkin lopuksi. Ajattelin, että jos nyt maanantaina ei kauhean isoja lukemia vaaka näyttäisi. No, näyttihän se. +1,8kg perjantaista. Varmaan paljon sipsien tuomaa nestettä mukana ja perjantaina olin viikon kiristelyn jälkeen tosi kuivakka. Mutta silti. En loppujen lopuksi syönyt kuin lauantaina vapaasti kaikkia herkkuja ja sunnuntaina vielä aamupäivällä napostelin jotain ylimääräistä perusruuan lisäksi, mutta klo 15 lähtien olin jo syömättä. Silti lähes 2kg lisää. Kävelylenkistäkin huolimatta. 

Ottaa kyllä päähän, vaikka luotto on kova, että eiköhän tämä perjantaiksi lähde ja toivottavasti on hiukan jopa viime perjantain alapuolella. Sitten pääseekin juhlimaan isäinpäivää buffetissa ja kakkukahveilla. Tuntuu vaan, että koko ajan on jotain ylimääräistä. Ei ne olisi ongelma, jos olisi tarkoitus tasailla painoa, mutta kun pitäisi saada se laskemaan taas tasaisesti. 

Tästä kiukustuneena otin tänään 7,5mg ekan kerran ja ajattelin, että ruokahalu pitää saada alas. Nyt alkaa tuntua. Ei tee mitään mieli. Olen kyllä syönyt jo tänään, mutta enemmän normaalin ruokavalion mukaisesti ja yrittänyt juoda vettä runsaasti. 

Tiedän, että kyse on maratonista ja takana yli 7kk, mutta joku pelko on nyt tullut, että alan jumitella tässä vaiheessa, vaikka jäljellä on se noin 16kg normipainoon. 

Satakeiju

Vierailija
1471/1867 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapakit ja jumitukset ovat ihan normaaleja asioita painonhallinnassa. Ihmisen biologia on vieläkin entistä tekoa ja aivot ovat todella monta vuotta sitä mieltä, että lähtöpaino oli se melkein paras paino ja jos vielä lähtöpainon päälle saisi muutaman lisäkilon bonukseksi, olisi se vielä parempi. Siksi aivot tekevät kaikkensa jarruttaakseen painonlaskua. Ihminen ei huomaakaan sitä, kuinka esimerkiksi liikehdintä vähenee ja tulee istuttua tavallista kauemmin ja sohva houkuttelee puoleensa enemmän kuin aikaisemmin, jotta energiaa ei kuluisi niin paljoa. 

Siispä kannattaa todellakin arvostaa jokaista pudottamaansa kiloa ja vaikka huijata syömällä paljon kevyttä, kuitu- ja proteiinipitoista ruokaa. Laitoin pari päivää sitten ChatGPT:n laskemaan Ylen intialaisen Saag Paneerin energiasisällön ja se taitaa olla kevyin proteiinia sisältävä lukemani resepti. Itse tuunaisin sitä lisäämällä siihen enemmän härkäpapuja (tai kiireinen käyttää härkäpapurouhetta). Ajattelin, että siinäpä olisi vatsalle täytettä, josta lähtee aivoille viesti kunnon kylläisyydestä. On kevyttä, muttei mitään ohutta sosekeittoa. Resepti löytyy: https://yle.fi/a/20-10009040 .

Mitä lähemmäksi paino laskee sitä omaa normaalin painon BMI-rajaa, sitä hitaammin paino laskee johtuen ensinnäkin aivojen raivokkaasta painoprotestista ja toiseksi siitä, että loputtomiin ei voi kaloreita vähentää kun haluaa terveenä pysyä. Mitään oikotietä pitkäikäiseen painonhallintaan laihdutusurakan jälkeen ei ole. Viisi vuotta osapuilleen saman painon/vaatekoon säilyttäneillä korostuu kyselytutkimuksissa kolme asiaa: säännöllinen ruokailurytmi, päivittäinen mutta kohtuullinen liikunta ja uni sekä unihygienia. 

Vierailija
1472/1867 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Satakeiju kokemustesi jakamisesta. Kuulostaa niin tutulta ja samaistuttavalta- ei se muutama sipsi tms herkku mitään haittaa omalla kohdalla se muutama saattaa ihan vaivihkaa muuttuakin ihan liian suureksi määräksi kaloreita ja kierre on valmis.

Tsemppiä painon pudotukseen. Suurempi lääkitysnnos todennäköisesti auttaa hillitsemään ruokahaluja.

Itse pudotin kaikki ylimääräiset todella nopealla tahdilla pois. Kiloja lähti 50 reilussa  7 kuukaudessa. Nyt olen ollut normaalipainossa noin 2 kuukautta. Olen edelleen MJ lääkityksellä, mutta olen saanut annoskokoa tiputettua kahdella. Ei tämä painon ylläpitokaan helppoa ole. Pelkään juurikin sitä, koska rupean repsahtelemaan, pysyykö paino alhaalla ja mitä sitten lääkkeen lopettamisen jälkeen Jatkan lääkitystä ainakin vuoden ja lasken annosta vasta sitten, kun olen varma, että pienempi määrä riittää. Olen saanut siis pidettyä painon samassa lukemassa, mutta arki on edelleen yhtä harjoittelua ja pelkoa.

Vierailija
1473/1867 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 viikkoa täynnä, paino tippunut 10,2 kg.Matka on puolessa välissä! 

Tiukka ruokavalio ja 5mg annos on ollut onnistumisen salaisuus ja samalla kaavalla jatkan niin kauan kuin paino tippuu.

Olo on ollut todella hyvä viimeiset kaksi viikkoa. Lihaskivut on taakse jäänyttä, olo energinen!

-MM-

Vierailija
1474/1867 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihuomenna on viikko täynnä pienennetyllä annoksella 5mg -> 4mg. Tuntuu toimivan, eli tällä mennään. 10mg kynällä kustannukset menee hyvin kohtuulliseksi. Tämän kynän jälkeen taidan pudottaa kolmeen milligrammaan. Elämäntapani onkin muuttunut niin paljon, että johtuu osittain siitä. Ostin muutamia viikkoja sitten älykellon. Normipäivän 6000 askelta ja lenkkeilyjen kera 10000. Miniminä pidän tuon 6000 ja tarvittaessa täytän paikallaan marssilla illan lopuksi, koska ruuhkavuodet. Seksuaaliset halut ovat nousseet kovasti, jopa välillä häiritsevästi teini/nuoruusvuosien tasolle.

S1988

Vierailija
1475/1867 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuttuja tuntemuksia Männynkäpy ja Satakeiju

Itsellä oli ainakin kolme viikkoa vaa'assa sama lukema, välillä "ei-punnituspäivinä" lukema nousi kilon korkeammallekin. Muistiin laitoin kuitenkin aina keskiviikon luvun. Nyt sitten, vihdoin, eilisen jo näyttäessä kahta kiloa pudotusta, on paino tippunut kilon tuosta "jumivaiheesta". Paino oli 100,4 kg, eli 500 grammaa jäljellä siihen että painon voisi ilmoittaa kahdella numerolla! Toki, eilen se jo oli 99,5 kg mutta sitä ei lasketa, koska ei ollut keskiviikko 😅

4,5 kiloa olisi enää matkaa siihen, että olisin painoindeksin mukaan "vain" ylipainoinen, enkä lihava. Omalla kohdallani lähdettiin vaikeasta lihavuudesta, eli matkaa on jo takana. 

Ostin itselleni käytettynä vähän parempiin juhliin kietaisumekon suomalaista designia. Katselin nettisivuilta mallien mittoja ja esimerkkivaatteiden kokoja ja totesin, että tuohan on hyvä koko itsellekin ja menee pitkään vaikka vielä onnistuisin laihtumaan. Mekko tuli tällä viikolla sehän on ennemminkin reilu kuin jämpti. Olipa hassua huomata, onneksi menee varmasti juhlissa oikein hyvin. 

Toisen huvittavan muutoksen olen huomannut laittaessa toppimallisia rintaliivejä päälleni. En ole mitenkään suuririntainen ollut lihavanakaan, ylimääräinen rasva on ollut pääasiassa reisissä ja takapuolessa. Siksikin olen aina kerännyt rintakehän kohdalta ylimääräisen rasvan sinne kuppien kohdalle. Rintaliivejä käyttävät saattavat tunnistaa sen tavan kun rintaa "kaapataan" lisää kuppiin. No, nyt kouraistessa ei tule mitään ylimääräistä 😅 Kupit vielä toistaiseksi täyttyvät, mutta kyljistä ei saa enää mitään ekstraa.

En muista mitä kaikkea olen edellisellä kerralla päivittänyt, mutta tulkoon sitten kertauksena. Olen nyt laittanut tekoälyn ruokapäiväkirjan tauolle, koska tuntui että siitä tuli vain ylimääräistä stressiä. Ja sen jälkeen alkoikin se pidempi painon jumitus (vaikka ruokailutavoissa ei tapahtunut mitään ihmeellistä). Ehkä otan ruokapäiväkirjan jossain kohtaa uudelleen käyttöön, mutta nyt yritän olla itselleni armollinen. Se oli kyllä useamman kuukauden erittäin hyvä tapa, eli stressistä huolimatta suosittelen sitä edelleen.

-Pehmis

pilke
1476/1867 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen kynä menossa ja oikein hirvitti katsoa sitä ensimmäiseen kynään jäänyttä lääkkeen määrää. Moni on täällä kirjoittanut, että kaivaa insuliinineulalla kynästä nuo loput lääkkeet, mutta minkälainen insuliinineula siihen pitäisi hankkia? Itselläni ei ole diabetestä eikä myöskään mitään käsitystä noista neuloista saati siitä, millä tavalla niillä saa itselle sopivan annoksen mitattua...

Vierailija
1477/1867 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä24753 kirjoitti:

Toinen kynä menossa ja oikein hirvitti katsoa sitä ensimmäiseen kynään jäänyttä lääkkeen määrää. Moni on täällä kirjoittanut, että kaivaa insuliinineulalla kynästä nuo loput lääkkeet, mutta minkälainen insuliinineula siihen pitäisi hankkia? Itselläni ei ole diabetestä eikä myöskään mitään käsitystä noista neuloista saati siitä, millä tavalla niillä saa itselle sopivan annoksen mitattua...

https://www.orimattilanapteekki.fi/Avanti-Medical-ruisku-2-ml-neula-23G…;

Tuossa vaikka tuollainen, käsittääkseni saa ostaa yksittäinkin ja myös sieltä omasta lähimmästä apteekista.

https://laakeinfo.fi/documents/126743473

Tuolta löytyy annoskoot millilitroina. Esim. 2,5 mg:n kynässä on 2,4 ml ainetta, joten yksi annos olisi 2,4 ml / 4 = 0,6 ml. 

Vierailija
1478/1867 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen viides annos on saman kokoinen kuin annokset 1-4, eli 0,6 ml. Jos naksuttelee, pitää vastaavasti vetää ruiskulla pienempi määrä. Ei sen niin väliä vaikka annos vähän heittää. Minä tilasin Amazonista, hakusana Mounjaro. Kaksi suurta apteekkia ei suostunut myymään minulle ruiskuja, vissiin epäilivät huumehörhön vanhemmaksi.

Kiitos tuossa aiemmin raportoiduista humpsahtelutarinoista, että ensin tasaista, sitten humpsahtaa. Tämä auttaa. Luulisin, että motivaatio-ongelmat johtuvat luottamuspulasta, mitä jos lääke ei toimikaan enää jne. Mutta jos useammalla lääke toimii noin, ja sama minulla nyttemmin (tänään alkaa 19. viikko), niin sehän selittää. Eli ei huolta jos jumittaa.

Tsempit kaikille!

mm

Vierailija
1479/1867 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin lähiapteekissa katsoi omituisesti, kun kyselin ruiskujen perään ja sanoi, ettei heillä ole niitä. Tilasin sitten netistä 10 kpl paketin 1ml, 8mm:n neulalla ja ne kyllä riittää pitkään. Kustannusta per ruisku tuli reilun Euron, mutta onhan se halpa hinta siitä, että saa ne lisäannokset. 

En kyllä oikein ymmärrä, miksi eivät myisi "huumehörhölle". Eihän se ole heidän vastuulla, mihin toinen niitä käyttää ja narkkien terveyden kannalta puhtaat ruiskuthan on etu. Apteekki ei toimi mitenkään väärin myydessään huumeveikkosille ruiskuja ja itseasiassa se on yleinen etu, että ostaisivat sitten ruiskunsa sieltä ennen kuin kierrättävät niitä porukassa. 

Lääkkeen toimivuus on edelleen hyvä. Se on oma pää, joka laittaa välillä syömään ohi ruokavalion. Toisaalta tämä nosto maanantaina tuntuu kyllä selvästi ja nälkä on vähentynyt. Huomenna on punnituspäivä, mutta otin välipunnituksen (jota en kirjaa ja ei tosiaan ole ns. virallinen) ja siinä oli -0,2kg viime perjantaista eli se viikonlopun masentava pöhötys on lähtenyt. Toisaalta olen kyllä syönyt TODELLA vähän ma-ke, joten pakkohan viikonlopun nousu on olla tasaantunut. Siis kalorimäärä eilenkin oli aivan järjettömän pieni. Liian pieni. Söin arviolta 600kcal koko päivänä. Isompi lääkeannos auttoi, mutta oli se silti tarkoituksellista, kun haluan perjantaiksi edes pikkuisen alle edellisen perjantain. Pitkän päälle tämmöisessä ei tietenkään ole järkeä ja pitää lisätä se syöminen sille normaalille tasolle eli 900-1300 riippuen päivästä. Valitettavasti pitkä "kuuri" tarkoittaa sitä, että laihtuminen on vaan hitaampaa, paino sahaa ja nopeuttaminen vaatisi käytännössä näännyttämistä. Silti edelleen yritän saada sen BMI alle 30 ennen joulua. Tänään oli siis 81,6kg ja BMI alle 30 tulisi, kun paino on se 78,6kg. Eli 3kg pitäisi saada pois. Se tuntuu pieneltä, kun aiemmin se lähti kahdessa viikossa, mutta tällä tahdilla saa kyllä olla tiukkana, kun aikaa on enää se vajaat 7 viikkoa. 

Satakeiju 

Vierailija
1480/1867 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin lähiapteekissa katsoi omituisesti, kun kyselin ruiskujen perään ja sanoi, ettei heillä ole niitä. Tilasin sitten netistä 10 kpl paketin 1ml, 8mm:n neulalla ja ne kyllä riittää pitkään. Kustannusta per ruisku tuli reilun Euron, mutta onhan se halpa hinta siitä, että saa ne lisäannokset. 

En kyllä oikein ymmärrä, miksi eivät myisi "huumehörhölle". Eihän se ole heidän vastuulla, mihin toinen niitä käyttää ja narkkien terveyden kannalta puhtaat ruiskuthan on etu. Apteekki ei toimi mitenkään väärin myydessään huumeveikkosille ruiskuja ja itseasiassa se on yleinen etu, että ostaisivat sitten ruiskunsa sieltä ennen kuin kierrättävät niitä porukassa. 

Lääkkeen toimivuus on edelleen hyvä. Se on oma pää, joka laittaa välillä syömään ohi ruokavalion. Toisaalta tämä nosto maanantaina tuntuu kyllä selvästi ja nälkä on vähentynyt. Huomenna on punnituspäivä, mutta otin välipunnituksen (jota en kirjaa ja

Hui, syötkö normaalisti siis 900-1300 kcal per päivä?