Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1462)

Vierailija
1461/1462 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuusta asti oltu mounjarolla. Eka kynä se 2,5mg sitten 5mg annoksella 10mg kynällä. Nyt aloitin uuden 10mg, josta laskin annoksen n.4mg. Tämä siksi, että paino tippuu koko ajan hyvin joten näen, että nyt voi säästää ja kokeilla pienentää annosta. Reilu 50kg takana ja ehkä noin 40kg edessä. Selkä- ja olkapäävaivat yrittäneet lannistaa, mutta ovat onneksi aika nopeasti menneet ohi. Nämä vanhoja vaivoja ajalta jolloin tein raksahommia. Tämän hetken intohimo taitaa olla ulkoilemaan lähtö kelillä kuin kelillä. Iso syy se, että löytynyt sopivia sään kestäviä vaatteita helposti. Paleluoireen olen minäkin huomannut tällä matkalla. Siihen on auttaneet kylmäallashoidot kypylässä ja pienet pyrähdykset t-paidassa kirpsakassa kelissä esim. roskien vienti tms. Kuuntelen aamuisin meneväö musiikkia, jolla psyykkaan itseni tulevaan päivään. Tämä on osa kokonaisvaltaista henkistä kasvua ja polkujen muuttamista, johon liittyy muitakin uusia tapoja. Olen taustaltani koulukiusattu ylipainon takia. Olen alkanut lihomaan ehkä noin 4 vuotiaana. Olen miettinyt kuinka erilainen elämä olisi voinut olla, jos tällainen lääke olisi ollut saatavila jo aikaa sitten... Mutta turhahan se on jossitella. Toivottavasti tämä lääke pian laskee hintaansa ja tulee kelakorvattavaksi ja oma versio myös lapsille. Tämä siksi, että tässä ei toimikkaan vanhat liike on lääke ja liiku vähemmän ja syö enemmän- vaikka joku fossiili niin väittäisi. Eräälle painonpudotustani ihmetelleele sanoinkin, että kuulin nyt lääkäriltä sen syö vähemmän ja liiku enemmän, tähän asti 37v olin luullut sen olevan toisin päin. 

S1988

Vierailija
1462/1462 |
31.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä sanotaan, että menneen suhteen ei voi muuttaa mitään muuta kuin omaa asennettaan. Minä katson mieluummin sinne tulevaisuuteen, koska siihen voin itse vaikuttaa. Lueskelin pitkään matalamman painonsa säilyttäneiden salaisuuksia ja säännöllisen ruokarytmin, levon ja stressinhallinnan lisäksi mainittiin tunti liikuntaa joka päivä.

Ei mitään otsasuoni pullollaan riuhtomista vaan ihan tavallista kävelyä tunti päivässä. Television ja netin laihdutusohjelmissa on aina melkoinen bootcamp kun liikunnasta on puhe. Sen vuoksi minä olen aikaisemmin vierastanut liikuntaa.

Toki kouluaikojen huono liikuntaitsetunto ja käsitys itsestäni huonona liikkujana ovat sellaisia asioita, joita joudun työstämään jatkossakin. Mutta kyllä ainakin minulla kevyt ketutus lähtee ihan reippaalla kävelyllä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme