Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mounjaro laihdutuslääke kokemuksia

Vierailija
08.08.2024 |

Olen aiemmin kokenut laihdutuslääkkeet ja muut painon hallinnan poppakonstit hieman säälittäviksi, mutta mieli on muuttunut, kun aiemmin hyväksi koetut tavat painonhallinnassa eivät tunnu enää tepsivän. Eli olen päättänyt testata lääkkeiden apua painonpudotuksen tukena. Lääke on Mounjaro. Tässä ketjussa tulen kertomaan kokemuksia  ja tuntemuksia lääkkeen toimivuudesta ja sopivuudesta minulle. Olen myös kiinnostunut kuulemaan muiden kokemuksia laihdutuslääkkeistä.

Ensimmäisen pistokseni sain viikko sitten torstaina. Olin varustautunut pahoinvointiin ja ummetuksen riskikin hieman mietitytti, mutta kummankin osalta epäilys oli turha. Ei pahoinvointia ja vatsakin on toiminut hyvin. Ainoa miinuspuoli on turvotus. Vatsa tuntui ensimmäiset päivät pistoksen jälkeen todella täydeltä - pallolta.

Toisen pistoksen laitoin tänään aamulla. Vatsa ei ole ainakaan vielä turvonnut, mutta katsotaan päivän mittaan miten tämä etenee.

Olisi mielenkiintoista kuulla myös muiden kokemuksia laihdutuslääkkeiden toimivuudesta sekä hoidon lopttamiseen liittyvistä kokemuksista. Eli  miten lopetus onnistui?

Kommentit (1183)

Vierailija
81/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin etten osallistu tähän ketjuun kommentoijana, mutta....Olen pudottanut painoa 25 kg, tukena oli Ozempic. Lopetin lääkkeen 2 vuotta sitten. Paino on pysynyt samoissa lukemissa, joten hirvittää lukea näitä kaikkitietäviä yleistyksiä siitä, että heti paino nousee. Kovia ollaan ottamaan kantaa, jos itse ei ole onnistunut. Se ei tarkoita, että kaikilla tilanne on sama. Minulle lääke oli hyvä apu ja toivon, että myös muut saavat painonsa haluamalleen tasolle tavalla tai toisella.

Hienoa, että onnistuit, en ainakaan itse ole tässä morkannut lääkkeen käyttöä sinänsä, vaan kritisoinut sitä, että niitä markkinoidaan ihmelääkkeenä. Loppuelämän lääkityksissä on aina riskinsä, tosin myös siinä, että säilyy lihavana. Monilla on painoon liittyviä isoja traumoja ja tiedon puutetta lihavuudesta ja painon hallinnasta. Kuten nyt vaikka se, että liikkumalla laihtuu tai että kalori on kalori. Itsekurilla ei myöskään laihdu, vaan päädytään jojoiluun. 

Terveempi ruokasuhde (vaikka ryhmämuotoinen valmennus), oikea tieto painon pudottamisesta ja laihdutuslääke tukena alkuun olisi mielestäni järkevä linjaus lihavuusepidemian hoitoon.

Vierailija
82/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ensin etten osallistu tähän ketjuun kommentoijana, mutta....Olen pudottanut painoa 25 kg, tukena oli Ozempic. Lopetin lääkkeen 2 vuotta sitten. Paino on pysynyt samoissa lukemissa, joten hirvittää lukea näitä kaikkitietäviä yleistyksiä siitä, että heti paino nousee. Kovia ollaan ottamaan kantaa, jos itse ei ole onnistunut. Se ei tarkoita, että kaikilla tilanne on sama. Minulle lääke oli hyvä apu ja toivon, että myös muut saavat painonsa haluamalleen tasolle tavalla tai toisella.

Hienoa, että onnistuit, en ainakaan itse ole tässä morkannut lääkkeen käyttöä sinänsä, vaan kritisoinut sitä, että niitä markkinoidaan ihmelääkkeenä. Loppuelämän lääkityksissä on aina riskinsä, tosin myös siinä, että säilyy lihavana. Monilla on painoon liittyviä isoja traumoja ja tiedon puutetta lihavuudesta ja painon hallinnasta. Kuten nyt vaikka se, että liikkumalla laihtuu

Tuskinpa on montaa, jotka pitävät näitä automaattisina "ihmelääkkeinä".Lääkitys ei myöskään automaattisesti ole mikään loppuelämän lääke, koska painon nousun aikajänteet ja syyt ovat erilaisia. Tosin on varmasti jotain hyväuskoisia (en nyt viitsi kirjoittaa "yksinkertaisia"), mutta uskon että heitä on todellisuudessa aika vähän, vaikka saattavat pitää eniten melua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

82. En tietenkään viitannut lääkkeen käyttäjiin vaan lääkkeen markkinointiin kirjoittaessani ihmelääkkeestä.

Vierailija
84/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tirtsepatidia koskeva kahden vuoden pituinen karsinogeenisuustutkimus toteutettiin uros- ja naarasrotilla, joille annettiin 0,15 mg/kg, 0,50 mg/kg ja 1,5 mg/kg annoksia (0,12, 0,36 ja 1,02 kertaa ihmisen suurin suositusannos [MRHD] AUC-arvon perusteella) injektiona ihon alle kahdesti viikossa. Tirtsepatidi lisäsi kilpirauhasen C-solukasvaimia (adenoomia ja karsinoomia)"

https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2022/202209151…

Tuossa se kohta. On mielestäni väärin markkinoida laihdutuslääkkeitä helppoina ratkaisuina, kun niihin kuitenkin liittyy riskejä myös. Järjettömintä on ehkä määrätä laihdutuslääkettä napostelunhaluun (Saxenda), kun se ratkeaa lisäämällä ruokavalioon reilusti proteiinia ja noudattamalla aamupäiväpainotteista syömistä. Suotuisia suolistohormonejakin saa muuttamalla ruokavalionsa koostumusta, mutta se ei käy nopeasti.

Peruslaihduttaja tarvitsisi myös painoon liityvä

Sinä sekoitat nyt suoliston mikrobiston ja suolistohormonit keskenään. Se on totta, että suoliston mikrobisto pystyy kommunikoimaan aivojen kanssa ja vaikuttaa sillä tavalla ruokahaluun ja ravitsemusmieltymyksii. Toki on hyvä opetella syömään säännöllisesti ja suoliston mikrobistoa hellien 4-5 kertaa vuorokaudessa.

Keturallaan oleviin suolistohormoneihin nämä Victozat, Ozempicit, Rybelsus jne auttavat. Lääkettä käyttäessä pitää yhtä lailla syödä järkevästi ja 4-5 kertaa vuorokaudessa. Täsmennän vielä, että tuossa on laskettu mukaan myös väli- ja iltapala. Iltapäivän välipalaksi sopii vaikka sokeroimaton rahka tai raejuusto ja 6-8 pähkinää. 

En usko tuohon, että ylipainoisen tai lihavan pitäisi istua psykoterapiassa, koska TLC:n Doctor Now:n lihavuusleikkausohjelmassa käydään jossain vaiheessa puhumassa jonkun psykoterapeutin tai psykologin luona. Esimerkiksi unettomuus, heikkolaatuinen uni ja liian vähäinen uni lihottavat tämän maapallon väestöä ja asia ei muutu paremmaksi terapeutin luona päivitellen. Nykyään on ihan uneen erikoistuneita lääkäreitä ja heidän neuvoistaan saa paremman avun kuin turinatuokiosta terapeutin luona. Pidän viihteestä omaksuttua ajatustapaa siitä, että ihmisen pitää mennä painonsa vuoksi terapeutille vääränä.

Sen sijaan kaikenkokoiset, joilla on terapiaa vaativia ongelmia, olisi tietenkin hyvä päästää sinne terapiaan. Ikävä kyllä Suomen terapeuttitilanne on surkea, koska psykoterapeutiksi opiskelu on ollut kallista touhua. Jo nykyään voi pyytää ravitsemusterapeutin lähetettä vaikka Terveyskylän Painonhallintataloon tk-lääkäriltä jos virka-aikaan asiointi ei onnistu tai asuu kaukana Ravitsemusterapeuttien palveluista. Asiointi hoituu siten digitaalisena. 

Vierailija
85/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tirtsepatidia koskeva kahden vuoden pituinen karsinogeenisuustutkimus toteutettiin uros- ja naarasrotilla, joille annettiin 0,15 mg/kg, 0,50 mg/kg ja 1,5 mg/kg annoksia (0,12, 0,36 ja 1,02 kertaa ihmisen suurin suositusannos [MRHD] AUC-arvon perusteella) injektiona ihon alle kahdesti viikossa. Tirtsepatidi lisäsi kilpirauhasen C-solukasvaimia (adenoomia ja karsinoomia)"

Tuossa se kohta. On mielestäni väärin markkinoida laihdutuslääkkeitä helppoina ratkaisuina, kun niihin kuitenkin liittyy riskejä myös. Järjettömintä on ehkä määrätä laihdutuslääkettä napostelunhaluun (Saxenda), kun se ratkeaa lisäämällä ruokavalioon reilusti proteiinia ja noudattamalla aamupäiväpainotteista syömistä. Suotuisia suolistohormonejakin saa muuttamalla ruokavalionsa koostumusta, mutta se ei käy nopeasti.

<

En sekoita.

Satoja sydäntäsärkeviä kertomuksia painoon liittyvistä lapsesta asti liittyneistä rumista kommenteista kuulleena sanoisin, ettei ruokaa, painoa ja ulkonäköä oikein voi erottaa toisistaan. Pelkkä ravintoneuvonta ei useimmille riitä. Normaali syöminen on monille lähes vierasta, ruokasuhde voi olla aivan pielessä, mikä vaikeuttaa painon hallintaa. Tietysti uni ja stressitekijät on myös huomioitava, koska ne vaikuttavat painoon ja ovat psykoterapeutin heiniä osittain. Monilla lihavilla on todellisuudessa syömishäiriö, mutta sen hoitaminen ei vaadi pitkiä yksilöterapioita. Psykoterapeutilla tulee lisäksi olla lisäkoulutusta ravitsemusterapiasta ja painon hallinnasta.

Vierailija
86/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa se kohta. On mielestäni väärin markkinoida laihdutuslääkkeitä helppoina ratkaisuina, kun niihin kuitenkin liittyy riskejä myös. Järjettömintä on ehkä määrätä laihdutuslääkettä napostelunhaluun (Saxenda), kun se ratkeaa lisäämällä ruokavalioon reilusti proteiinia ja noudattamalla aamupäiväpainotteista syömistä. Suotuisia suolistohormonejakin saa muuttamalla ruokavalio

Ei istu ihan otsikkoon, joten.....:

https://www.vauva.fi/keskustelu/5771214/viestiketju-mm-laihdutus-ja-par…

Vierailija
87/1183 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatiakyvyttömyys tulee yhteiskunnalle paljon kalliimmaksi kuin lihavuus

Vierailija
88/1183 |
10.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta on nyt 10 viikkoa. 2 kk ja 10 pv. Paino on laskenut -12,2kg. Tavoitteeseeni on vielä 6-8 kg.

Tällä viikolla tuli vastaan artikkeli laihdutuslääkkeistä ja samalla huomasin, että laihdutuslääkkeen synonyymina käytetään sanaa lihavuuslääke. En varmistanut kumpi on vakiintunut terveydenhuollon käyttöön, mutta pakko tunnustaa, että itse koen sanan lihavuuslääke jotenkin rajumpana, vaikka eihän se asiaa miksikään muuta.

Vierailija
89/1183 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja -> Edessä on melkoinen kaveriporukan tapahtumaviikonloppu, joka alkoi jo eilen. Huomaan miettiväni, miten voin olla syömättä mahdollisimman vähän siten, etteivät muut kiinnitä siihen huomiota. Kirjoitan tämän tänne siksi, että huomaan itse ettei  maailma kaadu siihen, että vietän viikonlopun normaalisti. Kyse on kuitenkin pidemmän aikavälin valinnoista. Tiedän, että avaamme skumpan ja teemme hyvän illallisen. Selviän tästä ja aion olla itselleni armollinen, maanantaiaamun punnituksessa.

Vierailija
90/1183 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka laihdutte laihdutuslääkkeellä on hyvä tietää, että riski haimatulehdukseen näillä lääkkeillä on kohonnut erityisesti silloin jos laihduttaa nopeasti. Nopea painonpudotus on muutenkin riski haimatulehdukselle, lääkkeen kanssa erityisesti. Lääkärin olisi pitänyt varoittaa nopeasta painonpudotuksesta ja kertoa, että samalla on opeteltava asiat, joilla painonpudotus vaatii ilman lääkettä. Eli ne tavallaiset: ruokarytmi, kunnollinen aamianen ja pääosa päivän kaloreista alkuiltapäivään mennessä. Kilo kasviksia päivässä.

Laihdutuslääkkeiden kanssa mennään täysin metsään, jos niiden määrääminen on sillä tasolla mitä tämän ketjun perusteella on, että "täytyy harjoittaa itsekuria". Ei näin (ja moite siis koskee lääkäriä eikä potilasta).

Vierailija
91/1183 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teille jotka laihdutte laihdutuslääkkeellä on hyvä tietää, että riski haimatulehdukseen näillä lääkkeillä on kohonnut erityisesti silloin jos laihduttaa nopeasti. Nopea painonpudotus on muutenkin riski haimatulehdukselle, lääkkeen kanssa erityisesti. Lääkärin olisi pitänyt varoittaa nopeasta painonpudotuksesta ja kertoa, että samalla on opeteltava asiat, joilla painonpudotus vaatii ilman lääkettä. Eli ne tavallaiset: ruokarytmi, kunnollinen aamianen ja pääosa päivän kaloreista alkuiltapäivään mennessä. Kilo kasviksia päivässä.

Laihdutuslääkkeiden kanssa mennään täysin metsään, jos niiden määrääminen on sillä tasolla mitä tämän ketjun perusteella on, että "täytyy harjoittaa itsekuria". Ei näin (ja moite siis koskee lääkäriä eikä potilasta).

Hyvät huomioit. Itse en uskaltaisi lähteä laihduttamaan pelkän laihdutuslääkkeen varassa, vaikka se itselläni onkin laihdutuksen tukena. Koen, että jos henkilö ajattelee laihduttavansa lääkkeellä se ei ole kauaskantoinen ratkaisu, mutta laihdutuksen käynnistämisessä siitä voi ola hyötyä ja toisilla myös  painon hallinnassa jatkossa riippuen siitä, miksi paino on alun perin noussut. Omalla kohdalla en tiedä onko Mounjarosta mitään hyötyä vai etenisikö tämä projekti tässä vaiheessa ilman lääkettäkin. Käymme tämän keskustelun ensi viikolla lääkärini kanssa ja katsotaan sitten jatkanko lääkettä vai luovunko siitä asteittain. On kuitenkin itsestään selvää, ettei painoni tule pysymään kurissa ellen sisäistä asioista, joita teen nyt aiempaan verrattuna tietoisesti toisin. Olen samaa mieltä myös tuosta itsekurista, vaikka joku painonhallintaprojekteja arvostellut onkin nostanut esiin, että kaikki on kiinni itsekurista ja että syö vain  vähemmän kuin kuluttaa. Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia. - aloittaja

Vierailija
92/1183 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukan viikonloppu oli kertakaikkisen rentouttava ja hauska. Paljon kaikkea puuhaa ja myös sitä skumppaa, yhteisiä kokkailuja ja illallisia. Aluksi mietitytti miten ruokailutapani taipuvat pitkään viikonloppuun. Mutta kaikki meni hyvin ja päätin etten pingota ruokailujen kanssa. Tosin varmistin, että annoskoot pysyivät kurissa.

Eilen aamulla yllätyin, kun puntari näytti saman -12,2kg kuin torstaina. Nyt on kuitenkin tankattu sen verran, että olen ihan tyytyväinen jos tämän viikon viikkopunnituksessa (torstaina) paino on vakiintunut tuohon 12-12,5kg  pudotuksen väliin. 

Nyt myös huomaan, että vaatekoko on muuttunut sen verran, että aiemmat tiukatkin vaatteet ovat liian isoja eikä niitä voi käyttää esim. asiakastapaamisissa. 

Vierailija
93/1183 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 11 viikkoa aloituksesta. Tänään on siis aika taas piikittää. Ylläpitoannokseni on 5 mg. Paino on nyt laskenut yhteensä -12,4kg (aamupaino). Olen positiivisesti yllättynyt tämän aamun painosta. Muutosta viime viikkoon on 200g, kun muutoin viikkotasolla paino on laskenut keskimäärin 1 kg viikko. Mutta koska viikonloppu meni kaveripariskuntien kanssa ja eilenkin oli se aika ajoin pitämäni "tankkauspäivä", on varsin hienoa, että paino on laskenut viime viikosta. Suunta on selkeä. Lopullinen tavoitepainoni on 68-73 kg. Tämä siis sitten, kun painonpudotus on takana ja paino hakeutunut omiin uomiinsa. Tällä hetkellä aamupainoni on 76,4 kg, eli matkaa on vielä 8 kg. Juuri nyt se tuntuu aika paljolta.

Vierailija
94/1183 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei istu ihan otsikkoon, joten....."

Miten niin ei liity otsikoon? Kyseinen kohta on Mounjaron lääketiedoista. Lääkärini ehdotti minulle lääkettä, mutta koska itselläni on monikyhmystruuma, en taida uskaltaa syödä. Strumassa on hieman kohonnut riski kasvaimille muutenkin.

Kannattaa lukea ne lääkeselosteet loppuun asti.

Vierailija
95/1183 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentoijalle 94. Löysin kommentin, johon varmaankin (?)  oli alunperin viitattu. Taisi liittyä tähän linkkiin https://ec.europa.eu/health/documents/community-register/2022/202209151… , josta joku oli kopioinut otteen. Tosin tekstin lainaaja katkaissut lauseen kesken, jolloin koko tekstin oleellinen sisältö muuttuu. Tekstin lainaaja oli jättänyt  myös keskeisen johtopäätöksen kopiomatta, mutta se on tässä kohtaa toissijaista.   Joka tapauksessa palasin tuohonkin tekstiin taas kerran, niin kuin monesti ennen Mounjaron aloittamista ja sen jälkeen. Näin varmaan useimmat toimii, jotka suunnittelevat uutta lääkitystä. Mutta siitten se THE JUTTU.

Katsoin taas kerran toteutuneita painokäyriä ym. En nyt ihan jaksanut pysähtyä kulloiseenkin lähtökohtaan, mutta käytännössä järjestään tutkimustulosten mukaan 10mg saati 15 mg:n annostuksella painon lasku pysyy kiivaana vielä 12-16 viikon jälkeen, kun taas käytössäni olevaa 5 mg:lla painon lasku alkaa tuossa vaiheessa hidastua. Onhan se loogista, mutta siihen saakka 5 mg:lla  tahti on sama kuin korkeammilla annoksilla.

Kuitenkin edelleen olen sitä mieltä, etten tule nostamaan annosta korkeammaksi vaikka paino laskisikin hitaammin seuraavien viikkojen jälkeen. Toisaalta on pieni ahneus. Jos pysyn 1 kg pudotuksen viikkotahdissa, etenen ap. suunnitelman mukaan ja olen pysäytyspainossa joulukuun 2. viikolla. Voi kun nyt osaisin toimia järkevästi.

Vierailija
96/1183 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut painoa aina tasaviikoin torstaina sekä maanantaina tai tiistaina.  Nyt on tiistai. Kulunut 11 viikkoa ja 5 pv. Tänään aamupaino (75,6kg) oli -13,2 kg aloituksesta, mutta  kun punnituksen jälkeen join vettä, laitoin kahvin valmiiksi, puuhastelin hieman ja kävin puntarissa uudelleen, niin paino oli tasaantunut jo 200g. 

Viikkoon 10 saakka paino laski tasaisesti. Alun 2kg+1kg per viikko.  Nyt painon laskeminen on jotenkin tasaantunut tai hidastunut. Toisaalta tuntuu, että olen jo lähellä tavoitetta, mutta kun laskee prosentteja, niin takana on vasta hieman yli 2/3. Eli sinniteltävää on. Oma erillinen projektinsa sitten on se, että paino pysyy siellä missä toivon.

Nyt myös mietin pitäisikö sittenkin annosmäärää nostaa, vai onko kuitenkin ihan järkevää hyväksyä hieman hitaampi painon pudotus? Tässä vaiheessa tuntuu, että on ja sparraan itsenäni pysymään päätöksessäni hitaamman tahdin hyväksymisessä.

Vierailija
97/1183 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mounjaron aloituksesta on nyt tasan 12 viikkoa. Eli tänään on piikityspäivä, ylläpitoannos 5mg.

Paino on laskenut yhteensä -13,6 kg. Tuskailin tuossa välissä, että painon putoaminen on hidastunut, mutta arvioin jostain syystä väärin. Paino on pudonnut samaa tahtia kuin aiemminkin. Helpottavaa ja mukavaa.

Uskon, että lääkkeestä on ollut minulle hyötyä painonpudotusprojektin tukitoimena. Samoin tänne kirjoittaminen auttaa minua, kun saan projektini tavallaan "näkyväksi" ja voin lukea muiden kommentteja sekä kokemuksia. Erityisen kiitollinen olen kannustavista viesteistä, mutta myös hieman ilkeämielisestikin kirjoitetuissa viesteissä nostetaan toisinaan esiin ihan relevantteja asioita.

BMI on vielä 26,6 ja vyötärö 83 cm. Vyötäröä en tosin mitannut aloittaessani, joten en tiedä muutoksen määrää.

Vierailija
98/1183 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän vatsaan.

Vierailija
99/1183 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mounjaro ollut käytössä nyt 8 viikkoa. Painoa pudonnut sen aikana 5.9 kg. Huomattavasti hitaammin kuin Rybelsuksella jota käytin 5 kk.

Ensimmäinen kynä 5 mg josta naksuttelu 2.5 mg annoksia 4 viikkoa. Tämän jälkeen viikot 5 ja 6 annoksella 3mg ja 3.3 mg. Viikot 7, 8 ja 9 annostuksella 4 mg, 4.1 mg ja 4.3 mg. Nämä omat annostelut sen takia, että välttyisin voimakkailta haittavaikutuksilta ja onneksi ainakin vielä olen välttynyt. Toista se oli rybelsuksella.

Avattu kynä säilyy huoneenlämmössä 30 päivää. Itse olen käyttänyt samaa kynää jopa 8 viikkoa ja säilyttänyt koko ajan jääkaapissa. Paketin päällä lukee, että käytetty kynä säilytettävä huoneenlämmössä, kun taas paperisessa käyttö-ohjeessa lukee, että käytetty kynä voidaan säilyttää huoneenlämmössä.

Mounjaron hinta on kova ja tämä myös syynä siihen, että ostan isomman kynän ja naksuttelen siitä.

Seuraan useita amerikkalaisia jotka käyttävät mounjaroa painonpudotukseen ja lähtöpainosta riippumatta ovat saavuttaneet hurjia tuloksia pienessä ajassa.

Itse teen ainoastaan yövuoroa ja mietinkin, että onkohan se syynä ettei paino tykkää pudota. Onko täällä muita yövuorolaisia ja koetteko painonpudotukseen haasteellisena? 

Vierailija
100/1183 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mounjaro ollut käytössä nyt 8 viikkoa. Painoa pudonnut sen aikana 5.9 kg. Huomattavasti hitaammin kuin Rybelsuksella jota käytin 5 kk.

Ensimmäinen kynä 5 mg josta naksuttelu 2.5 mg annoksia 4 viikkoa. Tämän jälkeen viikot 5 ja 6 annoksella 3mg ja 3.3 mg. Viikot 7, 8 ja 9 annostuksella 4 mg, 4.1 mg ja 4.3 mg. Nämä omat annostelut sen takia, että välttyisin voimakkailta haittavaikutuksilta ja onneksi ainakin vielä olen välttynyt. Toista se oli rybelsuksella.

Avattu kynä säilyy huoneenlämmössä 30 päivää. Itse olen käyttänyt samaa kynää jopa 8 viikkoa ja säilyttänyt koko ajan jääkaapissa. Paketin päällä lukee, että käytetty kynä säilytettävä huoneenlämmössä, kun taas paperisessa käyttö-ohjeessa lukee, että käytetty kynä voidaan säilyttää huoneenlämmössä.

Mounjaron hinta on kova ja tämä myös syynä siihen, että ostan isomman kynän ja naksuttelen siitä.

Seuraan useita amerikkalaisia

Minulla oli sinänsä hyvä tuuri, että aloitusviikon turvotuksen jälkeen ei ole ollut mitään sivuoireita. Siirryin suoraan ohjeen mukaan 2,5 musta 5 mg annokseen. Ja 10 ja 15 annokset olisivat tietysti tehokkaampia. Silti mielestäni painosi on pudonnut merkittävästi jo nyt.  Tuo kynää on mielenkiintoinen, minulla ei ole siitä kokemusta. Käytän liuosta. Se on myös edullisempi. Tsemppiä sinulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme