Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tulee tylsä päivä kun ei mitään tekemistä

Vierailija
08.08.2024 |

Oon eläkkeellä ja ei rahaa ostaa tai tehdä mitään. Tän päivän saldo on nolla kun eilen meni ruokakauppaan yli saldon. En tiedä mitä tekis. Just kävin suihkussa. Onko muita eläkeläisiä täällä? Mitä meinaatte tehdä tänään?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en elakkeellä mutta yksinasuva ja freelancer etäelämää juuri nyt tilanteen pakosta viettävä, mutta koskaan, ikinä ei ole moista oloa, ettei olisi tekemistä. Päinvastoin; tunnit ei oikein riitä per vrk, se on mun kokemukseni.  3-4 x pvässä otan sarjana kyykyt, punnerrukset, leuanvedot, ettei jo keski-ikäinen runko rupsahda. Kaikki treenikin ilman salimaksuja, kotona. Fiksua finanssien hallintaa sekin.

t. tukku älylaitteita, jatkokädet tarpeen 😘 

Vierailija
42/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksista päätellen yhteiskunnalla ei ole muuta tarjottavaa eläkeläisille kuin kirjasto.  Onko elämämme eläkkeellä elämisen arvoista? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksista päätellen yhteiskunnalla ei ole muuta tarjottavaa eläkeläisille kuin kirjasto.  Onko elämämme eläkkeellä elämisen arvoista? 

Ei se köyhille eläkeläisille ole. Siksi nyt eutanasiaa viedään eteenpäin. 

Vierailija
44/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset tulot ja menot sulla ap on?

Vierailija
45/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita työväen-, kansalaisopistoja ympäri Suomen. Suurimmissa kaupungeissa ainakin on myös noita Palvelukeskuksia, mitkä ovat kaupunkien, kuntien ylläpitämiä.

Seurakunnilla myös on monenlaista toimintaa.

Kyllä toimintaa on monenlaista, mutta aina ryhmiin ei ole riittävästi tulijoita.

Se minkä arvoiselta elämä eläkeläisenä tuntuu, on enemmän jokaisen henkilökohtainen kokemus.

Itse koen elämäni hyväksi, en tunne tyhjyyttä elämässäni.

Vierailija
46/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etärakkaus ja kannustavat tukijoukot antaa kummasti potkun päivään täysin kuluitta sen videokeskustelun kautta. Ei mene tällä tytöllä 50 e päivässä deliin tai latteen trendikahvilassa. 7 x 50 e lirvahtaa helposti kahviloissa tai baareissa notkumiseen päivässä ~ eli useita satasia vkossa, jos tuhlata haluaa. Puhumattakaan noutoruokashoppailusta. Kaikki ruoka valmistuu kotiköökissä alusta lähtien itse tehden. Työlästä, kyllä, mutta taloudellisesti erittäin järkevää. 

t. sama keski-ikäinen freelancer n

Vierailija
47/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän paikkakunnalla on tullut tavaksi, että kalastajat ottavat joskus varattomia mukaan reissuun. Facebookin kaupunkiryhmässä kyselevät. Osallistu erilaisiin ryhmiin ja katso tai kysy josko pääsisit joskus mukaan vaikka kalareissulle veneellä. Muitakin eläkeikäisille sopivia tapahtumia järjestetään aika paljon Facebookin ryhmien kautta.

Vierailija
48/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- sulla on nettiyhteys. Ensin katsot kotikunnan sivuilta eläkeläisille tarjottavan ilmaistoiminnan. Sitten katsot, mitä tapahtumia teillä järjestetään. Sitten katsot paikallisen seurakunnan tarjonnan. Innostaisiko mikään?

- mieti joku kiva taito, jota haluaisit opetella. Etsi YouTubista tai muualta verkosta aiheen ilmaiskursseja tai tutoriaaleja. Käy läpi, mitä tarvikkeita sulta löytyy kotoa. Paperia, kyniä, liimaa? Ala askarrella vaikka dioraamoja kierrätysmatskuista ja luonnontarpeista. Opettele laulamaan, ottamaan hienoja digikuvia ja editoimaan niitä tai vaikka koodaamaan.

- Muistele, mitä rakastit tehdä lapsena. Palaa siihen.

- Käy läpi kaapista löytyvät ruoka-aineet. Etsi netistä uusia reseptejä, mitä uutta saa aikaiseksi tutuista aineista.

- Lue eroottista kirjallisuutta ja herättele seksuaalisuus uuteen eloon vaikka ihan itseksesi nyt kun on aikaa.

- Käy pitkillä kävelyillä ja kerää vastaantulevat pullot ja tölkit. Palauta ne pari kertaa kuussa ja säästä "ekstra"rahat johonkin kivaan ja mielekkääseen.

- Pohdi osittaista paluuta työelämään. Voisitko esim. vahtia lapsia, kävelyttää koiria tai käydä entisellä työpaikalla sijaisena silloin tällöin?

- Järjestele valokuvat, kirjaa ylös missä, koska, mitä ja kuka. Jos kädentaidot yhtään kiinnostaa, kokoa ne albumiin ja koristele se.

Sinua ja tilannettasi tuntematta on vaikea keksiä tarkkoja ehdotuksia. Mieti itse, millainen olet, mikä kiinnostaa, haluatko seuraa vai et, ja ala sitten listata vaikka paperille mahdollisia kiinnostuksenkohteita ja harrastuksia.

Vierailija
49/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen että treenaa kunnolla kotona, siihen tarvitaan vain joogamatto. Siitä saa hyvön mielen ja pysyy kunnossa

Vierailija
50/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein jaksatte lukea aamusta iltaan? Tai vaihtoehtoisesti kuunnella äänikirjoja tai katsoa televisiota. Pari tuntia päivittäin on ihan mukavaa, mutta ei todellakaan aamusta iltaan päivästä toiseen.

Lenkillä käymiseen menee noin tunti. Jos oikein pinnistäisi, niin kaksi. Siivotakaan ei voi määräänsä enempää.

Itse olen yksinäinen ihminen ja aika kuluu todella hitaasti. Rahaa ei ole kuin peruselämiseen kerrostalossa.

Huh, olen 74 v. ja kova lukemaan mutta en nyt sentään aamusta iltaan, vaan parisen tuntia illalla ennen nukahtamista. Ei olisi aikaa. Minulla on kova kiire kaiken päivää. Aamulla kasvimaa ja puutarha kasteltava ja kerättävä kypsät tomaatit, kesäkurpitsat, paprikat ym. Kolmelle kissalle ruokaa ja vähän siivoamista. Tunnin lenkki jossain välissä ja sitten lähdenkin kahvibaariin syömä

Kysyt ruoan ja asumisen hintoja. Isoissa kaupungeissa tietty on kalliit vuokrat. Itse olen ostanut talon pienestä eläväisestä kylästä jossa on melkein kaikki palvelut kuten lääkäri, hammaslääkäri, apteekki, poliisiasema, pari pientä kauppaa, kaksi kahvilaa, muutama ristorante, kultaseppä ja pankki sekä posti. Taloja voi ostaa 150 tonnilla tässä kylässä, vuokrista en tiedä sanoa. Elintarvikkeet ovat toiset kalliita ja jotkut ehkä vähän edullisimpia kuin Suomessa. Kahvi on esim. kallista, 250 g maksaa yli 5 euroa - hedelmiä ja vihanneksia saa satoaikaan ken tarvitsee edullisesti, yleensä ihmisillä on omat kasvimaat ja puutarhassa hedelmäpuut ja marjapensaat. Kuusikymppisenä muutin tänne ja nyt on 14 v. vilkasta ja virkeää eläkeläiselämää vietetty. Ihan yksin tänne lähdin muuttokuorman kanssa, olen leski. Ystäviä on löytynyt ja kylällä tunnetaan toki kaikki. 

Vierailija
51/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että eläkkeelle lähdön tietää melko tarkkaan joten olisi ehkä tarpeellista tehdä jotain suunnitelmaa uudelle elämänjaksolle. Oma-aloitteisuutta tarkoitan, tekeminen tästä maailmasta ei lopu näet. Ei kai yhteiskunnan tarvitse kädestä pitäen hakea eläkeläisiä kotoa "tekemään" jotain. Aivan ihmeellistä, että pitkäveteisyyskin on valtion ja hallituksen syytä. 

Vierailija
52/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nou hätä fammu, käydään eka pulahtaa skönee ja sielt pudeen dokaamaan?

t: paappa58

No tulihan sitä hesan alkkismurrettakin vihdoin.

Vierailija
53/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kotisi lähellä (kävelymatkan päässä) kirjastoa, kaveria, kauppaa tai ostoskeskusta, joissa voisit käydä katselemassa ihmisiä. Kirjastossa voi lukea lehtiä, lainata kirjoja ja musiikkia. Itselläni on rahat hyvinkin tiukalla, mutta tekemistä on aina. Teetkö käsitöitä? Löysin juuri edullisesti  hyvälaatuisia sukkalankoja, joista neulon joululahjoja lastenlapsille.

Käyn kirpputoreilla, markkinoilla, ostoskeskuksissa ostamatta yhtään mitään. Kotiin tulen kahville.

Vierailija
54/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On elämää eläkkeellä, ja monenlaista onkin. Ystävien tapaaminen ei maksa mitään, paitsi jos poikkeaa lounaalla tai kahvilla. Yhtenä päivänä kävelin 11 km (yksin), tulin kotiin ja otin päivänokoset. Sen jälkeen käsityö käteen.

Vierailija
55/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eutanasiaa ei koskaan myönnetä vain siksi että hakijalla on tylsää.

Vierailija
56/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärinkäsitys, ei eutanasiaa käytetä sellaisiin ihmisiin/vanhuksiin joilla ei nyt vaan satu olemaan tänään mitään tekemistä. Höpöhöpö -juttu taas.

Vierailija
57/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso olympialaisia niin kuin muutkin ja mieti tekemisen ongelmia vasta ensi viikolla.

Vierailija
58/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähteä vaikka kalaan tai marjaan tai lenkille. Voi myös tehdä lihaskuntotreeniä, leukojen vetoa ym.

Vierailija
59/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sitä mieltä, että eläkkeelle lähdön tietää melko tarkkaan joten olisi ehkä tarpeellista tehdä jotain suunnitelmaa uudelle elämänjaksolle. Oma-aloitteisuutta tarkoitan, tekeminen tästä maailmasta ei lopu näet. Ei kai yhteiskunnan tarvitse kädestä pitäen hakea eläkeläisiä kotoa "tekemään" jotain. Aivan ihmeellistä, että pitkäveteisyyskin on valtion ja hallituksen syytä. 

Minulla on sama harrastus, jonka aloitin 18-vuotiaana. Lisäksi eläkkeelle jäädessäni aloitin   sukututkimuksen (halpa harrastus). Molemmat "versovat" erilaisiin tapahtumiin, pyytävät hallituksiin tai muihin projekteihin jne. Musiikkiakin voi ruveta harrastamaan, joko itse soittamaan tai vain kuuntelemaan. Syksyllä alkavat kansalais- ja työväenopistojen erilaiset kurssit, mukaan vaan. Itse olen ihan innoissani taas alkavasta syksystä, N75.

Vierailija
60/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossakin on yksi vaihtoehto, jotain kurssitusta kaiketi siellä annetaan. Tänäänhän voi mennä vaikka uimaan. Kirjastosta joku itseopiskelukirja, joka innostaa aiheen puolesta. Radiostakin on seuraa. Suosittelen illan päätteeksi raamatunopetusta Radio Deistä, on hyvä puolen tunnin ohjelma:

https://www.radiodei.fi/ohjelmat/raamattu-kannesta-kanteen/

https://www.mll.fi/vanhemmille/toiminta-lapsiperheille/kylamummit-ja-va…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme