Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tulee tylsä päivä kun ei mitään tekemistä

Vierailija
08.08.2024 |

Oon eläkkeellä ja ei rahaa ostaa tai tehdä mitään. Tän päivän saldo on nolla kun eilen meni ruokakauppaan yli saldon. En tiedä mitä tekis. Just kävin suihkussa. Onko muita eläkeläisiä täällä? Mitä meinaatte tehdä tänään?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ottaisin olutta/viiniä jos ei ole tiedossa mitään tälle tai seuraavalle päivälle, kivasti menee päivä nopeammin.

Vierailija
22/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä sangollista viinimarjoja mehustan tänään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle neuvoksi, lähde ulos, näin aamuisin on ihana ulkoilla, kun ei ole vielä kuuma. Itse tein lenkin koirani kanssa.

Mene kirjastoon, lainaa kirjoja, jos ei lukeminen onnistu, lainaa äänikirjoja.

Onko ketään ystävää, tuttavaa tai sukulaista. Ota johonkin yhteyttä.

Tekemistä tai ylipäätään viihtymistä ei pidä ulkoistaa muille. Jokaisen on pärjättävä itsensä kanssa, myös vähällä rahalla.

Toki itsensä kanssa on pärjättävä, mutta ap kyseli neuvoja, miten muut eläkeläiset päivänsä viettävät. Ap:n ongelmana tuntui olevan rahan vähyys ja siksi ehdotin kirjastoa, mikä on ainakin ilmaista huvia. Samalla ap lähtee ulos ihmisten ilmoille, mikä on yksi lääke tuollaiseen sisäiseen surkeuteen.

Vierailija
24/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri kirjastossa ja hämmästyin, että kirjastohan järjestää vaikka mitä toimintaa.

Jos minusta tulee joskus yksinäinen, aion liittyä johonkin ystäväpalveluun, eli tarjoan apua jollekin.

Vierailija
25/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uimaan.

Vierailija
26/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo työtön mutta lomalla vielä tänkuun. Meen ostoksille, teen kotihommia ja käyn lenkillä. Aikuinen lapsi tulee huomenna. Näin menee tämä päivä.

Vierailija
27/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein jaksatte lukea aamusta iltaan? Tai vaihtoehtoisesti kuunnella äänikirjoja tai katsoa televisiota. Pari tuntia päivittäin on ihan mukavaa, mutta ei todellakaan aamusta iltaan päivästä toiseen.

Lenkillä käymiseen menee noin tunti. Jos oikein pinnistäisi, niin kaksi. Siivotakaan ei voi määräänsä enempää.

Itse olen yksinäinen ihminen ja aika kuluu todella hitaasti. Rahaa ei ole kuin peruselämiseen kerrostalossa.

Huh, olen 74 v. ja kova lukemaan mutta en nyt sentään aamusta iltaan, vaan parisen tuntia illalla ennen nukahtamista. Ei olisi aikaa. Minulla on kova kiire kaiken päivää. Aamulla kasvimaa ja puutarha kasteltava ja kerättävä kypsät tomaatit, kesäkurpitsat, paprikat ym. Kolmelle kissalle ruokaa ja vähän siivoamista. Tunnin lenkki jossain välissä ja sitten lähdenkin kahvibaariin syömään croissantin ja juomaan capuccinon. Välillä ajettava kaupunkiin hoitelemaan joku asia ja kaupassa käyn kerran viikossa, isompi marketti on yli 10 km päässä. Iltapäivällä maalaan tauluja, naapureita käy välillä kahvikupposella. Kyllä kaikkea hommaa riittää koko päiväksi, pyykkiäkin pitää pestä välillä ja hilloja keitellä kun satoa tulee. Sieneen menen myös ja kaiken ruokani valmistan itse. 

Suomessa toivotaan, että eläkkeellä on kaikki helppoa ja yksiössä on parasta asua ja tilata ruoat kaupasta ovelle. Sitten tulee tätä valitusta, ettei ole mitään tekemistä. Meillä täällä Italiassa on eläkeläisillä paljon seuraa ja jokaisella jotain tekemistä kaiken päivää. Eläkeläispapat keräilevat puistoista roskia joka aamu kello 6, näen sen kun olen kasvimaalla korkealla kukkulalla. Ei tule aika pitkäksi koskaan ja jokainen päivä on erilainen....

Vierailija
28/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähibaariin vain istumaan, aina on paikalla juttuseuraa ja aika kuluu mukavasti.

Vierailija
29/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pieni lapsi valittaa että on tylsää, ei mitään tekemistä.

Vierailija
30/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te oikein jaksatte lukea aamusta iltaan? Tai vaihtoehtoisesti kuunnella äänikirjoja tai katsoa televisiota. Pari tuntia päivittäin on ihan mukavaa, mutta ei todellakaan aamusta iltaan päivästä toiseen.

Lenkillä käymiseen menee noin tunti. Jos oikein pinnistäisi, niin kaksi. Siivotakaan ei voi määräänsä enempää.

Itse olen yksinäinen ihminen ja aika kuluu todella hitaasti. Rahaa ei ole kuin peruselämiseen kerrostalossa.

Kun löytää riittävän mielenkiintoisen kirja esim kuunneltavaksi, niin eihän sitä meinaa millään malttaa lopettaa. Kotityöt sujuvat siinä samalla, samoin kävelylenkit. Mustikassakin (jos olen yksin ) kuuntelen kirjaa, mutta en silloin mitään dekkaria.

Talviaikaan teen samalla käsitöitä, tv:sta katson vain uutiset ja ajankohtaisohjelmat.

Vierailija
31/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, olen 74 v. ja kova lukemaan mutta en nyt sentään aamusta iltaan, vaan parisen tuntia illalla ennen nukahtamista. Ei olisi aikaa. Minulla on kova kiire kaiken päivää. Aamulla kasvimaa ja puutarha kasteltava ja kerättävä kypsät tomaatit, kesäkurpitsat, paprikat ym. Kolmelle kissalle ruokaa ja vähän siivoamista. Tunnin lenkki jossain välissä ja sitten lähdenkin kahvibaariin syömään croissantin ja juomaan capuccinon. Välillä aje

Italiassa elämä kuulostaa ihanalta. Onko siellä kovin kallista esim asuminen ja ruoka?

Vierailija
32/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähibaariin vain istumaan, aina on paikalla juttuseuraa ja aika kuluu mukavasti.

Erittäin huono neuvo. Hänellä ei ole rahaa, ja tuskin lähibaarissa saa kovin monta tuntia istua vesilasi edessä.

Vierailija
33/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ottaisin olutta/viiniä jos ei ole tiedossa mitään tälle tai seuraavalle päivälle, kivasti menee päivä nopeammin.

Ei. Lue aloitus. Ap on persaukinen. Ja juomisella teet huomisesta päivästä entistäkin ankeammin.

Miten niin päivä menee kivasti nopeammin kännissä?

Vierailija
34/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lle neuvoksi, lähde ulos, näin aamuisin on ihana ulkoilla, kun ei ole vielä kuuma. Itse tein lenkin koirani kanssa.

Mene kirjastoon, lainaa kirjoja, jos ei lukeminen onnistu, lainaa äänikirjoja.

Onko ketään ystävää, tuttavaa tai sukulaista. Ota johonkin yhteyttä.

Tekemistä tai ylipäätään viihtymistä ei pidä ulkoistaa muille. Jokaisen on pärjättävä itsensä kanssa, myös vähällä rahalla.

Kyllä, mutta tuollainen ap:n ruikuttaminen ei auta mitään.

Itsekin olen eläkeläinen, mutta tekemistä riittää vaikka kuinka paljon.Liikkeelle sitä on lähdettävä ihmisten joukkoon!

Ihmiset eivät ole välttämättömiä. Minäkin olen eläkeläinen mutta viihdyn parhaiten yksin omassa seurassani. Tekemistä riittää jokaiseksi päiväksi. Enkä nyt tarkoita mitään helvetin marjastamista tai puutarhahommia.

Vierailija
35/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lta kysyisin, voisitko suunnitella paremmin sitä ruokakaupassa käyntiäsi? Mitä ostit, kun ylitit saldon.

Sinulla on paljon aikaa, tee ruokasi itse, älä osta mitään valmistuotteita.

Vierailija
36/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kirjantekijä ja minulla on rikas sisäavaruus. Sinä taas olet henkisesti tyhjä, ja siksi aikasi kuluu hitaasti.

Vierailija
37/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei taas näitä alkoholin vastustajia. Tottakai päivä menee nopeammin pikku hiprakassa, mutta ei se tarkoita että vedetään ämpärillinen kossua.

Vierailija
38/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei taas näitä alkoholin vastustajia. Tottakai päivä menee nopeammin pikku hiprakassa, mutta ei se tarkoita että vedetään ämpärillinen kossua.

Mutta se on kallista.

Vierailija
39/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön ja yksinäinen. Pari tuttua on, mutta ei niilläkään juuri aikaa ole. Masentaa olla vain kotona, ei vaan yhtään kiinnosta kotihommat, kun ei vastapainoksi ole koskaan mitään kivaa. Kun sitä rahaa ei ole. Asun pienessä kaupungissa ja lähellä ei ole juuri mitään. Ei oikein kiinnosta enää lähimaastokaan lenkkeilyyn. 

Tänään käyn kaupungissa, kun yksi asia pitää hoitaa. Ehkä näen toista kaveria, jos sillä nyt sitten aikaa on puolisen tuntia. Ehkä käyn siellä kävelyllä jos jaksan. Sitten kotiin ja varmaan telkkaria loppupäivä ja nettiä. 

Vierailija
40/65 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmiset eivät ole välttämättömiä. Minäkin olen eläkeläinen mutta viihdyn parhaiten yksin omassa seurassani. Tekemistä riittää jokaiseksi päiväksi. Enkä nyt tarkoita mitään helvetin marjastamista tai puutarhahommia".

Eivät toki, mutta sinä ja ap olette erilaisia. Sinä viihdyt omassa seurassasi ja löydät tekemistä. Ap kääntyi meidän "ihmisten " puoleen, saadakseen vinkkejä tyhjyyden täyttämiseen. Niitä oikeita ihmisiä saattaisi löytyä sieltä neljän seinän ulkopuolelta ja se saattaisi tehdä hyvää ap:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä