Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjien soittojen estäminen

Vierailija
07.08.2024 |

Millä saisi estettyä puhelinmyyjien soitot, jos puhelinnumerolle asetettu markkinointikieltokaan ei niitä estä? Työtä etsiessä on kuitenkin vastattava myös tuntemattomiin numeroihin, joten vastaamatta jättäminenkään ei ole vaihtoehto.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ensin laittaa oma numero salaiseksi.

Lukuisissa paikoissa netissä on pakollisena tietona laittaa puhelinnnumero jos vaikka vuokraa auton, hakee pankista lainaa tai jotain vähemmänkin tärkeää. Mihinkään lomakkeeseen minkä netissä täyttää ei ikinä pidä omaa ykköspuhelin numeroa laittaa vaan tätä varten voi vitosella ostaa prepaid liittymän, mielummin kaksi. Näistä kakkos/kolmosnumeroista on muutenkin paljon hyötyä.

Suosittelisin myös välttämään kokonaan älypuhelimien yhteystietojen käyttämistä. Kovin monet sovellukset haluavat yhteystietoihin oikeuksia ja sitä kautta numerot vuotavat ties minne. Tekee tietysti elämästä hankalaa ja toisaalta et voi  estää muita laittamasta omaa numeroasi yhteystietoihin.

Sä meinaat että pankki myöntää lainaa jollekin jolla prepaid liittymä? Eihän sellaisella liittymällä saa edes pikavippiä.

Vierailija
42/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon heti, että en tilaa mitään. Kiitos .Luuri kiinni. Aikaa menee puoli minuuttia. 

Ei aika ole tässä keskeistä vaan periaate: soittaja on häirikkö ja häiritsee lupia kysymättä ja hänen motiivinaan on hänen oma taloudellinen hyötynsä.

Ei hän ole häirikkö, hän tekee vaan työtään. Ihan samalla tavalla hänellä on oikeus ansaita elantonsa kuin sinulla. Jos nyt satut missään töissä olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon heti, että en tilaa mitään. Kiitos .Luuri kiinni. Aikaa menee puoli minuuttia. 

Ei aika ole tässä keskeistä vaan periaate: soittaja on häirikkö ja häiritsee lupia kysymättä ja hänen motiivinaan on hänen oma taloudellinen hyötynsä.

Ei hän ole häirikkö, hän tekee vaan työtään. Ihan samalla tavalla hänellä on oikeus ansaita elantonsa kuin sinulla. Jos nyt satut missään töissä olemaan.

Sinun logiikkasi mukaan palkkamurhaajakin vaan tekee työtään ja hänelläkin on oikeus ansaita elantonsa siinä missä sinullakin. Jos nyt satut missään töissä olemaan...

Vierailija
44/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun logiikkasi mukaan palkkamurhaajakin vaan tekee työtään ja hänelläkin on oikeus ansaita elantonsa siinä missä sinullakin. Jos nyt satut missään töissä olemaan...

Tuo oli sinun logiikkasi, ei minun. 

Vierailija
45/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selittäkääpä joku, että mikä logiikka on, että robottipuhelut on kielletty, mutta ihmisen soittamat ei ole. Jos siellä somessa on antanut suostumuksensa puhelinmarkkinointiin, niin miksi ei saa robottipuheluita?

Vierailija
46/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hieman sama juttu kuin juuri naapuripöydässä arabimusiikkia puhelimestaan julkisella paikalla soittava, koka ei ota huomioon ettei hänen kulttuurinen musiikkinsa ole jokaisen mieleen ja että voisi kuunnella musiikkiaan myös kuulokkeilla.

Vierailija
47/47 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osassa soitoista mun puhelin ilmoittaa, että kyseessä on puhelinmyyjä tai mahdollinen petos, jolloin en vastaa. 

Muutamia numeroita olen myös laittanut estoon. 

Näillä toimenpiteillä olen pärjännyt ihan hyvin.

Aina ei voi puhelimen ilmoituksiin luottaa! Monet lääkärit ja muu terveydenhuollon henkilökunta, varmaan muutkin viranomaiset, soittavat päivittäin kymmeniä puheluita. Puhelimeni ilmoittaa: "Numerosta soitetaan poikkeuksellisen paljon, mahdollinen häirikkösoittaja" ( ei siis tunnista ) .Onneksi jotain numeroita tuntee, olen saanut ihan asiallisia varoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän