Puhelinmyyjien soittojen estäminen
Millä saisi estettyä puhelinmyyjien soitot, jos puhelinnumerolle asetettu markkinointikieltokaan ei niitä estä? Työtä etsiessä on kuitenkin vastattava myös tuntemattomiin numeroihin, joten vastaamatta jättäminenkään ei ole vaihtoehto.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut aina etten halua mitään lehtiä kotiin (tai mitä ikinä myyvätkään), niin ei ole enää vuosiin soiteltu.
En minäkään tilaa mitään, mutta silti minulle soitellaan! Ja on ollut maksullinen puhelinmyyntikieltojo vuosia, ei auta.Olen muuttanut 2x lähivuosina ja huomasin osoitteenmuutossa tehdessäni; POSTI myy asiakkaiden tietoja eri firmoille. Onko tälläinen laillista?
en tiedä myykö posti asiakkaiden tietoja firmoille, mutta suht turhaja lisävaivaa aiheuttava palvelu on mm. postin omaposti, johon tietyt firmat lähettävät laskunsa seen sijaan, että saisi keskitettyä laskuliikenteen omaan sähköpostiin tai e-laskuiksi. Loistava esimerkki turhasta palvelusta, josta on enemmän vaivaa kuin hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan kielto väärästä paikasta. ASML toimii oikeasti.
Juurikin ASML:n kielto on voimassa.
" Lähes kaikki suomalaiset kuluttajille puhelinmyyntiä harjoittavat yritykset käyttävät palvelua, viimeisen kartoituksen mukaan yli 600 yritystä."
Eli jos tuota oikein ymmärrän, niin kaikki yritykset eivät ole mukana palvelussa.
Puhelinmyyjälle pitää muistuttaa, että on kielto, niin puhelu loppuu siihen ja toivottavasti uusia ei tule samasta firmasta. Kielto on voimassa vain kolme vuotta kerrallaan.
Osassa soitoista mun puhelin ilmoittaa, että kyseessä on puhelinmyyjä tai mahdollinen petos, jolloin en vastaa.
Muutamia numeroita olen myös laittanut estoon.
Näillä toimenpiteillä olen pärjännyt ihan hyvin.
Minä sanon heti, että en tilaa mitään. Kiitos .Luuri kiinni. Aikaa menee puoli minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon heti, että en tilaa mitään. Kiitos .Luuri kiinni. Aikaa menee puoli minuuttia.
Eihän tuo puoli minuuttia aikana pitkä ole, mutta kun ihan täysin turhaa hommaa, kaikkien kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Ei aika ole tässä keskeistä vaan periaate: soittaja on häirikkö ja häiritsee lupia kysymättä ja hänen motiivinaan on hänen oma taloudellinen hyötynsä.
Kannattaa ensin laittaa oma numero salaiseksi.
Lukuisissa paikoissa netissä on pakollisena tietona laittaa puhelinnnumero jos vaikka vuokraa auton, hakee pankista lainaa tai jotain vähemmänkin tärkeää. Mihinkään lomakkeeseen minkä netissä täyttää ei ikinä pidä omaa ykköspuhelin numeroa laittaa vaan tätä varten voi vitosella ostaa prepaid liittymän, mielummin kaksi. Näistä kakkos/kolmosnumeroista on muutenkin paljon hyötyä.
Suosittelisin myös välttämään kokonaan älypuhelimien yhteystietojen käyttämistä. Kovin monet sovellukset haluavat yhteystietoihin oikeuksia ja sitä kautta numerot vuotavat ties minne. Tekee tietysti elämästä hankalaa ja toisaalta et voi estää muita laittamasta omaa numeroasi yhteystietoihin.
Ihmettelen aina, mihin ihmiset numeroitaan jakavat, kun jatkuvasti tulee myyntisoittoja. Itselleni on tullut myyntisoitto viimeksi ehkä 5 vuotta sitten. Salainen numero, jota en jakele minnekään. Eikä ole sometilejä tms. joihin tarvitsisi puhelinnumeron jakamista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen aina, mihin ihmiset numeroitaan jakavat, kun jatkuvasti tulee myyntisoittoja. Itselleni on tullut myyntisoitto viimeksi ehkä 5 vuotta sitten. Salainen numero, jota en jakele minnekään. Eikä ole sometilejä tms. joihin tarvitsisi puhelinnumeron jakamista.
Minua taas ihmetyttää, miten voi olla laillista, että some-tilin avaamalla sitoutuu automaattisesti myös ottamaan myyntipuheluita vastaan eikä niitä voi kieltää muuta kuin maksullisella palvelulla. Mikä homma tämä oikein on olevinaan?
Minulla oli tuo sama riesa. Ensin otin puhelinmarkkinointikiellon. Ei mitään vaikutusta. Sitten vaihdoin puhelinnumeron ja otin salaisen numeron. Ei mitään vaikutusta. Ihan mitä hyvänsä sanoin, ei mitään vaikutusta. Soittelu vain jatkui. Lopulta lähestyin soittelevaa tahoa esimiestasolla ja lupasivat laittaa soittolistaansa merkin nimeni kohdalle että ei soiteta. Tottakai soitettiin, ei mitään vaikutusta. Jäin työttömäksi ja heitin puhelimen jorpakkoon. Soittelu loppui.
Olen edelleen sitä mieltä että puhelinmyynti pitäisi lailla kieltää. Se häiritsee ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ihmetyttää, miten voi olla laillista, että some-tilin avaamalla sitoutuu automaattisesti myös ottamaan myyntipuheluita vastaan eikä niitä voi kieltää muuta kuin maksullisella palvelulla. Mikä homma tämä oikein on olevinaan?
Sun kannattaa lukea ne somealustan käyttöehdot. Siellä on kerrottu, mihin annat suostumuksen avaamalla tilin. Ihan oma valintasi kyseessä.
Ne numerot jotka näen ja tiedän melkosella varmuudella myyntipuheluiksi pistin eston päälle, aika hyvin on puhelinmyynti loppunut. Silloin kun on lääkärikäyntejä niin on parempi vastailla outoihinkin numeroihin. Arpajaisvoittojen toivossa ei kannata osallistua arvontoihin kun sen jälkeen alkaa se puhelinrumba.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa lukea ne somealustan käyttöehdot. Siellä on kerrottu, mihin annat suostumuksen avaamalla tilin. Ihan oma valintasi kyseessä.
Eli somesta ulos tai kestä puhelinmyyjien soitot kuin aikuinen ihminen. Eikö tosiaan mitään muuta vaihtoehtoa ole? No, nyt kun se numero somessa on, niin tarvitsee ilmeisesti vaihtaa numero, ei riitä pelkkä some-tilien poistaminen enää. Onhan tämä nyt ihan älytöntä.
Itselläni oli Elisan puhelinliittymä ja netti. Häiriköivät jatkuvasti. En osta/vaihda mitään puhelimessa, joten en vastannut noihin. Laitoin estoon. Tuntuivat oikein menevän kiimaan siitä ja saattoivat soittaa 5x/pv suhteellisen myöhäänkin. Irtisanoin lopulta molemmat, koska ilm. häiriköinnin loppumiseen olisi vaadittu jokin maksullinen palvelu. Mielenkiintoista kohtelua jo sitoutuneita asiakkaita kohtaan kyllä. Vaihdoin Moihin, josta on tullut vain s-postimarkkinointia, koska olen sen sallinut.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan kielto väärästä paikasta. ASML toimii oikeasti.
Ei toimi esim. 040 92 -alkuisiin numeroihin. Numeroiden esto toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli somesta ulos tai kestä puhelinmyyjien soitot kuin aikuinen ihminen. Eikö tosiaan mitään
On tosiaan älytöntä riehua asiasta, johon on itse antanut suostumuksensa. Varmaan klikkailet nettisivuillakin aina evästeistä kohdan "hyväksy kaikki" ja sitten taivastelet, kun markkinointia (johon olet itse antanut luvan hyväksymällä markkinointievästeet) alkaa tulla :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutat puhelinnumerosi salaiseksi.
Puhelinnumeroni on jo salainen. Siksi onkin mysteeri miksi salainen numero ja markkinoinnin esto eivät pure näihin riesasoittelijoihin. Tänäänkin neljästä eri numerosta on soiteltu ja osa ärtymyksestäni johtuu siitä, että olen tehnyt myyntityötä ja puhelinasiaikaspalvelua työkseni ja kyseinen työkokemus näivetti suhtautumiseni myöskin myyntiin ja puhelinaspoihin. Toisaalta enpä muistamilloin viimeksi olisin keskustellut asiallisen puhelinaspan kanssa vaan viimeksi eilen aspassa vastasi kiujuttelevalta teinipojalta kuulostava henkilö. Eipä juurikaan teemieli asioida heidän kanssaan.
Lapselle laitoin puhelimen, ja numero salaiseksi. Tänään lapsi sanoi, että outo numero soitti. Lehtimyyjä! Kaikki estot on. Numero vain muutamalla tiedossa. Kyllä ärsyttää nämä..en tiedä mistä onkivat numerot vai tuurillako valitaan.
Minusta on taas ihan älytöntä, että puhelinmyynti sallitaan lähtökohtaisesti, mutta robottipuheluita taas ei. Mikä tämä juttu nyt taas on? Ajatellaanko tässä nyt sitten jotain työllistymisvaikutuksia? Tämähän pistää puhelinmyyntiyritykset eriarvoiseen asemaan, kun robottipuheluihin vaaditaan asiakkaan suostumus.
Kyllä soittelee! Monissa firmoissa sitäpaitsi useita numeroita joista soittelevat, ei auta esto, kun aina uusi numero ilman estoa.
Eikä auta telemarkkinointikielto!