Puhelinmyyjien soittojen estäminen
Millä saisi estettyä puhelinmyyjien soitot, jos puhelinnumerolle asetettu markkinointikieltokaan ei niitä estä? Työtä etsiessä on kuitenkin vastattava myös tuntemattomiin numeroihin, joten vastaamatta jättäminenkään ei ole vaihtoehto.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten estää, mutta miksi on niin vaikea keskeyttää sen soittajan puhe ja sanoa "Ei, kiitos"? Ja sulkea puhelin.
Tietemkim keskeytän ja sanon ei kiitos sillä en ostaisi mitään puhelinmyyjältä. inhoan myyntityötä enkä itsekään suostuisi enää myymään. Ei haittaisi, jos puhelinmyyntityö kiellettäisiin sillä siinä määrin he ovat riesa. Kyllö jokainen tietää mitä haluaa ostaa ilman, että henkilökohtaiseen puhelinnumeroon tarvitsee soitella ja tyrkyttää.
Olen sanonut aina etten halua mitään lehtiä kotiin (tai mitä ikinä myyvätkään), niin ei ole enää vuosiin soiteltu.
Muutat puhelinnumerosi salaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Muutat puhelinnumerosi salaiseksi.
Puhelinnumeroni on jo salainen. Siksi onkin mysteeri miksi salainen numero ja markkinoinnin esto eivät pure näihin riesasoittelijoihin. Tänäänkin neljästä eri numerosta on soiteltu ja osa ärtymyksestäni johtuu siitä, että olen tehnyt myyntityötä ja puhelinasiaikaspalvelua työkseni ja kyseinen työkokemus näivetti suhtautumiseni myöskin myyntiin ja puhelinaspoihin. Toisaalta enpä muistamilloin viimeksi olisin keskustellut asiallisen puhelinaspan kanssa vaan viimeksi eilen aspassa vastasi kiujuttelevalta teinipojalta kuulostava henkilö. Eipä juurikaan teemieli asioida heidän kanssaan.
Sinulla on varmaan kielto väärästä paikasta. ASML toimii oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on varmaan kielto väärästä paikasta. ASML toimii oikeasti.
Juurikin ASML:n kielto on voimassa.
Selvästi liittymäfirmat myyvät puhelinnumerot noille puhelinmyyntifirmoille, koska minulla on työliittymän lisäksi oma liittymä, joka otin noin vuosi sitten. En ole kyseistä numeroa käyttänyt missään tilauksissa yms., eikä numeroa laitettu mihinkään fonectaan tms. Kului noin puoli vuotta ja sen jälkeen alkoivat puhelinmyyjät soittamaan tuohonkin numeroon, sikäli mielenkiintoista, että mistäs hemmetistä tuon numeron saivat?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten estää, mutta miksi on niin vaikea keskeyttää sen soittajan puhe ja sanoa "Ei, kiitos"? Ja sulkea puhelin.
Ei tuo ole ratkaisu.
Ennen kuin pääsee sanomaan "ei kiitos" on joutunut mahdollisesti pysäyttämään auton tai kaivamaan puhelimen hankalasta paikassa hankalassa tilanteessa vain todetakseen, että joku v1#un pummi tai puhelinmyyjä siellä on rahaa kysymässä.
Puhelinmyynti pitää yksinkertaisesti kieltää. Se on kotirauhan häirintää.
Minä pistän vaan kaiuttimelle ja annan kissan höpistä puhelimeen. Siinäpä kauppaa kissalle.
Jos olen vastannut suljen puhelimen ja lisään sen numeron samantien puhelimen estolistalle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olen vastannut suljen puhelimen ja lisään sen numeron samantien puhelimen estolistalle.
Tuo on paras liike, jos on ehtinyt erehtyä vastaamaan.
Helppoa! Suljet puhelimen heti. Eipä sitten enää soittele.
Jos laitan numeron estolistalle ja siitä numerosta minulle soitetaan, niin varattuako se tuuttaa soittajalle vai luuleeko soittaja, että puhelimeni soi?
Jos annat yhdellekin yritykselle sinun puhelinnumeron niin se kyseinen yritys tekee rahaa sillä ja myy sitä eteenpäin välittämättä numeron omistajan toiveista että numeroa ei jaeta. Viimeksi kun jouduin näiden häiriköiden takia numeroa vaihtamaan aiheutti yrityksissä närää ja kiukuttelua kun nekään ei saa enää numeroani varsinkin kun asiasta olen kysynyt niin närkästynyt aspan nainen kiukuttelee kun asiat ei taaskaan mene niin kuin hän haluaa niin kuin naiset aina
Tarkista markkinointiasetuksesi, luvat ja tietojen luovutus puhelinoperaattoriltasi sekä koko ajan jatkuvasti kaikkialla esim. puhelinsovelluksissa tai kun ostat jotain jne. Älä jaa puhelinnumeroasi kaikenlaisiin kilpailuihin yms., joista tietosi myydään eteenpäin. Kun puhelinmyyjä soittaa, ilmoita että sinulla on puhelinmarkkinointikielto. Laita puhelinmyyjien numerot estoon (kannattaa ehkä ensin nimetä numero ja laittaa sitten esto). Muista uusia ASML:n markkinointikielto säännöllisesti, se vanhenee kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut aina etten halua mitään lehtiä kotiin (tai mitä ikinä myyvätkään), niin ei ole enää vuosiin soiteltu.
En minäkään tilaa mitään, mutta silti minulle soitellaan! Ja on ollut maksullinen puhelinmyyntikieltojo vuosia, ei auta.Olen muuttanut 2x lähivuosina ja huomasin osoitteenmuutossa tehdessäni; POSTI myy asiakkaiden tietoja eri firmoille. Onko tälläinen laillista?
Moni hädänalainen jää ilman apua näiden puhelinmyyjien ja muiden häiriköiden takia. Minä en yleensä vastaile puhelimeen enää juuri siksi, että liian usein siellä on joku myyjä tai rahanpummaaja rauhaani häiritsemässä. Jos jollakulla olisi hätä ja tosi kyseessä, niin eipä saisi apua.
Mulle tuli kans näitä vaikka oli markkinointikielto. Yleensä huusin kurkkusuoraan että vîtun nauta en osta sulta mitään ja voit kertoa kolleegoille samat terveiset.
Eipä niitä ole juurikaan muutaman huutokerran jälkeen tullut.
Vaihda asetuksista, ettei nettiselain täytä yhteystietojasi automaattisesti, piilota numerosi Facebookissa jne.