Kela sitten leikkasi jo ennestään vähäistä kk-rahaani 180e vuokran takia
Haen koko ajan halvempaa asuntoa, mutta en ole saanut. Nyt kela leikkasi perustoimeentulotukeani 180e sen takia koska vuokra on iso.
Apua??? Ei nytkään meinaa riittää rahat ruokaan, MITÄ teen???
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin voisit mennä.
Kerro mihin töihin voin mennä niin aloitan heti ensiviikolla jos palkka ja työehdot on kunnossa?
Ap
Sulle on aiemmissa ketjuissa kerrottu työpaikkoja mihin pääsee noin vain mutta kun ei kelpaa.
Mihinkään töihin ei pääse "noin vain", itsekin olen hakenut 11 000 työpaikkaan mutta ei ole töitä irronnut mistään!
Ap
Kyllä
TÄMÄ EN OLLUT MINÄ!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töihin voisit mennä.
Kerro mihin töihin voin mennä niin aloitan heti ensiviikolla jos palkka ja työehdot on kunnossa?
Ap
Sulle on aiemmissa ketjuissa kerrottu työpaikkoja mihin pääsee noin vain mutta kun ei kelpaa.
Mihinkään töihin ei pääse "noin vain", itsekin olen hakenut 11 000 työpaikkaan mutta ei ole töitä irronnut mistään!
Ap
Kyllä
jos olet vammainen nin
asian tulisi olla sosiaali huollon tehtä
Kun ei sulle kelpaa mitkään olemassa olevat vaihtoehdot, ei ole mitään tehtävissä. Asut siinä ja ihailet niitä mööpeleitäs niin kauan kuin voit. Häätö tulee jossain vaiheessa.
Kelan käskystä ei kannata muuttaa yhtään minnekään.
Tulee tappioo ihan hemmetisti..näin kävi kun muutin Huhtikuussa .
Vanhaan asuntoon jäi 1200 e vuokravelkaa ja nykyisessä asunnossa kulujen kanssa vuokra jopa kalliimpi kuin vanhassa.
ja tää ei oo mikään vitsi vaan ihan tosi asia.
Ei auta uikuttaa, kun ulosheittäjät roudaa tavaras ulos kämpästä häädössä.
Noin on saaneet lähtöpassit ne, joilla on vuokrarästejä.
Vierailija kirjoitti:
Kelan käskystä ei kannata muuttaa yhtään minnekään.
Tulee tappioo ihan hemmetisti..näin kävi kun muutin Huhtikuussa .
Vanhaan asuntoon jäi 1200 e vuokravelkaa ja nykyisessä asunnossa kulujen kanssa vuokra jopa kalliimpi kuin vanhassa.
ja tää ei oo mikään vitsi vaan ihan tosi asia.
Olisit ollut järkevämpi, ja muuttanut halvempivuokraiseen kämppään. Oma mokas eikä kelan.
Sinulta ei ole leikattu yhtään mitään, vaan joudut vaan käyttämään saamastasi tuestasi jotain asumiseenkin. Odotamme tosin pääsemistäsi aivoleikkaukseen, mutta sitä ei taida tapahtua.
Miten voi olla, että trolli menee noin solmuun itsensä kanssa. Ei tietenkään sun netto tuet ole 1600€/kk, koska se maksimi on PK seudulla 1400€+ sun kalliit lääkkeet - 180€ vuokraa jonka joudut maksamaan itse.
Treenaan itse 5 kertaa viikossa ja rahaa ruokaan menee max 350€/kk , useimmiten paljon vähemmän. Joten ulinan sijaan opettele valmistamaan urheilijalle sopivaa ravintoa itse.
Ja jos nyt joku aidosti paniikissa oleva lukee niin siihen vuokran maksun kohtuullistamiseen voi anoa lisää aikaa. Pitää vaan tehdä se mitä kela siinä toimeentulotuki paperissa käski ja hakea hysteerisen aktiivisesti niitä kämppiä.
Toki jokainen joka on joskus kojamolla tai satolla ollut vuokralla niin tietää, että ne nostaa joka vuosi vuokria n 50€:lla. Että kannattaa miettiä, varsinkin jos tietää pääsevänsä pian töihin, kannattaako 60 neliön kämpästä vaihtaa 20 neliöön, kun vuokra on vuoden päästä sama.
Muutin pk-seudulta maalle. Taakse jäi tutut ja ystävät. Puhelimitse ollaan yhteyksissä. Nykyisin asumiskulut on n. 300 euroa/kk.
Tuo summa menee meillä pariskuntana yhteensä/kk
Aiemmin meni asumiseen 1800 euroa/kk meillä kahdella.
Tällä tavalla voi ratkoa ylisuuret asumiskulut.
Onko sulla joku jakomielitauti Konalan jauhelihamies?
Naisten kannattaa muistaa, että on lompsa jossa katetta aina mukana. Niin sitä on ennenkin tiukkoina aikoina pärjätty eikä suotta kutsuta maailman vanhimmaksi...
Ei kannata olla liian ylpeä jos ei normaalit työt maita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sinä työtön bussilippua tarvitset? Sotke fillarilla. Tai kävele. Aikaahan sulla on.
EI OLE VARAA FILLARIIN, MAKSAA YLI 500€ UUSI FILLARI!
Ja 50 e vanha eli bussilipun verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun tuet on 1400e. Oma vika jos yksi ihminen ei pärjää kun helvetti on perheitäkin jotka pärjää.
Mun käytössä olevat rahat oli noin 550e, ja nyt ne on 370e. Josta pitää maksaa ihan kaikki bussilipusta ruokaan ja puhelinlaskuun!!
Ap
Mihin sä bussilippuja tarvit työtön ihminen?
Ihan normaalin elämän liikkumiseen. Autoa ei ole.
Ap
Ihan normaali ihminen menee töihin ja tienaa rahansa itse, hyvä vaihtoehto luuserielämälle.
Ei mee ap:llä hissi ylös asti, eikä ole matot suorana vintillä.