Miksei työttömät perusta ompelimoita?
Totesin vähän aikaa sitten että ompelimoilla on hirvittävät jonot jos haluaa teettää jopa jotain ihan pienempää. Kaikesta päätellen alalla on hirvittävä työvoimapula.
Kommentit (60)
yrityksiä menee nurin ennätysvauhtia kun suomalaisilla ei ole millä mällätä. leikkaan kolmen ihmisen hiukset kotona, hyvää säästöä, kampaamot menee nurin, kiitos hallitus <3
Kuka vaan osaa ommella.
Mutta sellainen ompelu, josta voi ottaa rahaa ja elättää itsensä sitä tekemällä on ihan eri asia. Hyvä ompelija on taitava ammattihenkilö, ei sitä voi tuosta vain ruveta tekemään.
Typerien aloitusten teko näyttää kyllä olevan sellainen juttu, jota osaa kuka tollo tahansa.
Ei minusta esim. housujen vyötärön kavennus tai levennys ole sellainen asia, jota rupeaisin itse opettelemaan. Hyvät housut menisivät vain pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta esim. housujen vyötärön kavennus tai levennys ole sellainen asia, jota rupeaisin itse opettelemaan. Hyvät housut menisivät vain pilalle.
Itse kyllä kaventaisin lautasta jos tuollainen tilanne tulisi eteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömällä ole rahaa perustaa yritystä. Turha sanoa mitään pankkilainasta, ei sitä tipu.
Paljonko yrityksen perustaminen mahtaa maksaa, jos työttömällä ei ole siihen varaa? Ja nyt tarkoitan nimenomaan perustamiskuluja, en paperitehtaan ostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät ole valmiita maksamaan palvelusta.
Tämä.
Nykyisellä valmisvaatteiden aikakaudella kukaan ei halua sijoittaa vaikka vetoketjun vaihtamiseen muutamaa euroa enempää.
Ja vaateteollisuuden huomattava ympäristövaikutus ei ole ongelma?
Onhan se ongelma, mutta halparätti ja pikamuoti bisness on tehty globaalille eliitille liian helpoksi rahanteko koneeksi. Ei sitä voi lopettaa. Jotain mainosvaroin tehtyä viherpesua voi aina silloin tällöin toteuttaa, että ostavat massat pysyy tyytyväisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Ei työttömällä ole rahaa perustaa yritystä. Turha sanoa mitään pankkilainasta, ei sitä tipu.
Paljonko yrityksen perustaminen mahtaa maksaa, jos työttömällä ei ole siihen varaa? Ja nyt tarkoitan nimenomaan perustamiskuluja, en paperitehtaan ostamista.
70 euroa näyttäisi olevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät sovi valmisvaatteisiin, esim. jos on kapea vyötärö ja leveä lantio.
Ihan samasta syystä, kun eivät perusta muitakaan yrityksiä:
- Ei ole aloituspääomaa.
- Ei ole riittävästi ammattitaitoa.
- Vaikka olisi kumpaakin edellistä, ei ole asiakkaita niin, että yritystoiminnalla tulisi toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaiset ole valmiita maksamaan suomalaisten hintoja.
Tämä on totta. Vassaristakin tulee pihistelevä porvari siinä kohtaa, kun pitäisi maksaa toiselle ihmiselle TES:in mukainen palkka työstä ja kaikki ne verot, sivukulut ja maksut valtiolle, joita hän itse on ajanut. Kyllä aletaan vinkua saisiko kuititta halvemmalla ja eihän tuohon nyt niin paljoa aikaa ja lankaa mene, itse tekisin puolet halvemmalla kälä kälä.
Tää on niin totta!
Ompelen lapsilleni, olen kohtuullisen taitava, joten harva pystyy sanomaan, että nuo asut on tehnyt kotiompelija. Tein lapselleni keväällä mekon ja tuttu äiti ihasteli sitä perhekerhossa. Hän pyysi, että ompelisin lapselleen samanlaisen. Kerroin hinnan - 38 e - ja tuo äiti katsoi minua kauhistuneena, että ei hän tarkoittanut, että minä sillä tienaisin, hän voisi maksaa 20 e. Vastasin, että tuossa on kankaan ja tarvikkeiden hinta, en olisi veloittanut omasta työstä mitään. Ei tullut kauppoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Vassaristakin tulee pihistelevä porvari siinä kohtaa, kun pitäisi maksaa toiselle ihmiselle TES:in mukainen palkka työstä ja kaikki ne verot, sivukulut ja maksut valtiolle, joita hän itse on ajanut. Kyllä aletaan vinkua saisiko kuititta halvemmalla ja eihän tuohon nyt niin paljoa aikaa ja lankaa mene, itse tekisin puolet halvemmalla kälä kälä.
Tää on niin totta!
Ompelen lapsilleni, olen kohtuullisen taitava, joten harva pystyy sanomaan, että nuo asut on tehnyt kotiompelija. Tein lapselleni keväällä mekon ja tuttu äiti ihasteli sitä perhekerhossa. Hän pyysi, että ompelisin lapselleen samanlaisen. Kerroin hinnan - 38 e - ja tuo äiti katsoi minua kauhistuneena, että ei hän tarkoittanut, että minä sillä tienaisin, hän voi
Mistä lähtien 38 euroa on ollut paljon mekosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytäänkö ompelimon työtä tilattaessa puoluekanta 😳
Vielä vähän aikaa sitten se oli mustikanpoiminta ja nyt ompelimot. Yksityiset hoivayhtiöt vois olla seuraava hitti, mitäs sanot?
Ei ompelu kaikilta onnistu. Pitää kouluttautua. Olen itse opiskellut ompelijaksi eli suoraan työttömäksi. En edes tekisi sitä työtä, selkä kyttyrässä pienellä palkalla. Virheitä ei saa tulla ja ompelu on tarkkaa työtä. Vetoketjun ompelu on hankala jos ei ole ommellut niitä useita. Esim jos kankaaseen jää reikiä ommeltaessa, on vain yksi yritys että menee oikein. Eikä kukaan oikein maksa kuin vetoketjun hinnan, työ pitäisi tehdä ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytäänkö ompelimon työtä tilattaessa puoluekanta 😳
En tiedä. Mistä moisen ihmettelynaiheen keksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se lautasen kavennus helpottaisi housunvyltörön kavennustarvetta? Jos oisin sun tilanteessa, opettelisin lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vielä vähän aikaa sitten se oli mustikanpoiminta ja nyt ompelimot. Yksityiset hoivayhtiöt vois olla seuraava hitti, mitäs sanot?
Tai autokorjaamot. Eihän niidenkään perustaminen maksa kuin sen 70 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei työttömällä ole rahaa perustaa yritystä. Turha sanoa mitään pankkilainasta, ei sitä tipu.
Osakeyhtiön perustaminen 15.000 pääoma ja paperikulut sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70 euroa näyttäisi olevan.
Se on rekisteröintimaksu. Yrityksen perustaminen kustantaa muutakin.
Paskat liikeideat joissa ei liiletoiminta tuota:
ompelimo
kirpputori
kahvila
kampaamo