Kuntouttavan työtoiminnan palautekeskustelu.
Varsinaisesti kuntouttavaan ei meilläpäin ainakaan sisälly edes varsinaista palautekeskustelua, sillä kyse on kuntouttavasta toiminnasta eikä työharjoittelusta. Tykkäsin olla siellä. Osallistuin omatoimisesti kaikkeen lasten pukemiseen, syöttämiseen, nukuttamiseen, leikittämiseen ja ulkonakin olin läsnä hiekkalaatikolla lasten kanssa muiden hoitajien sillä aikaa seisten pihalla juoruringissä. Kun palautekeskustelun aika tuli sain noottia muutaman minuutin myöhästelystä (tulin ryhmätilaan aamulla välillä klo 8.03) ja kerran tulin klo 8.07 kun en heti löytänyt parkkipaikalta tyhjää paikkaa, mutta pyysin anteeksi myöhästymistäni. Sitten mainitsivat, että kerran lähdin 15min ennen päivän päättymistä. Hoitajat ja lapset oli silloin ulkona eikä sisällä ollut siivottavaakaan enää, kun olin kaikki järjestellyt kuntoon. Hoitajatkin päästävät toisiansa kotiin 10-15min ennen työajan päättymistä jos lapsia on enää 1 tai 2. Palautekeskustelussa ei mainittu mitään siitä, että olin hienosti auttamassa lastenhoidossa ja omatoiminen. Ei mitään ns.positiivista mainittu vaan ainoastaan huomautettiin myöhästelystä ja siitä kun kerran lähdin jo vähän aiemmin. Tosin täytyy kertoa vielä, että kyllä joskus olin siellä jo vastaavasti 15min aiemmin kuin piti, mutta siitä ei mitään sanottu. Pitäisi vielä pari viikkoa olla siellä paikassa. Miten reagoi sitte itse tuohon palautteen antoon? Miten tästä eteenpäin tekisitte?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on "Kuntouttava työtoiminta"??
Niitä 9€/pv orjatöitä, joihin työttömät pakotetaan "kuntoutumaan". Niitä on eri nimikkeillä, työkokeilu, työharjoittelu ja kuntouttava työtoiminta. Googlaa lisää, jos olet noin tietämätön.
Nää kuntouttavat on olemassa vain jota täti-ihmisillä riittää suojatyöpaikkoja. Mitään tekemistä näillä ei ole kuntoutumisen tai työttömän työllistymisen kanssa. Saisi kaataa koko kuvion ja tantat luukulle kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme on "Kuntouttava työtoiminta"??
Niitä 9€/pv orjatöitä, joihin työttömät pakotetaan "kuntoutumaan". Niitä on eri nimikkeillä, työkokeilu, työharjoittelu ja kuntouttava työtoiminta. Googlaa lisää, jos olet noin tietämätön.
Laki ei mahdollista kuntouttavaan työtoimintaan pakottamista. Se on tarkoitettu vain sellaisille jotka ovat sen ns. kuntoutumisen tarpeessa ja vapaaehtoisesti siellä.
Toki ymmärrän huomautukset myöhästelystä, sinne töihin nyt vaan pitää mennä ajoissa. Samoin liian aikaisin lähtemisestä, jos siihen et kysynyt lupaa. Kuntouttavassa opetellaan noitakin taitoja. Mutta heidän olisi pitänyt positiivista palautettakin antaa.
Ei kannata mitään kellonaikoja orjallisesti noudattaa eikä ne voi ottaa tuista pois vaikka mitä ruikutettaisiin. Ei muunmaalaisetkaan noudata mitään tarkkoja aikoja kunhan vähän sinne päin on. Jos on vähän huonossa hapessa tai sairastuu niin saa lähteä kesken päivän. Meillä saa kolme päivää sairauslomaa omalla ilmoituksella. Lääkäriajat sun muut labrat pitää ajoittaa niin että pystyy edes osan päivästä käymään tai vaihtaa toiminta päivää.
Mulle sanottiin että vaihtaa paikkaa jos aletaan vertaan palkkatyöläiseen, samat palkkatyöläisen vaatimukset ja selvästi aletaan sijaisuuksia teetättämään. Itselleni meinaan kävi näin kunnan työpaikassa. Ei se ole kuntoutaavan työtoiminnan tarkoitus mutta hyväksikäyttöä on paljon.
Eli täällä on mt-potilaita!!!