Jännä, että heinäsirkat alkaa sirittämään vasta elokuussa. Miten ne oikein tietää että on elokuu?
Jännä, että ne osaa ajoittaa sirityksensä just tähän loppukesään. Miksei siritä esim kesäkuussa? 🤔
Kommentit (14)
Meillä heinäsirkat on sirittäneet jo heinäkuussa, niillä on kaiketi väärä kalenteri.
Kyllä ne heinäsirkat ovet sirittäneet koko kesän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne heinäsirkat ovet sirittäneet koko kesän.
En mä oo kuullu vasta kun nyt vasta vähän aikaa. Ehkä reilu viikon. Ap
Heinäsirkat sirittää jo alkukesästä. Heinä-elokuusta alkaen sirittää ainakin meilläpäin idänhepokatit. Se sirinä kuuluu sisälle asti.
Tai sitten oon kiinnittäny nyt vasta siihen huomiota, kun ne sirittää niin kovaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Heinäsirkat sirittää jo alkukesästä. Heinä-elokuusta alkaen sirittää ainakin meilläpäin idänhepokatit. Se sirinä kuuluu sisälle asti.
Joo ehkä ne on sit eri heinäsirkat mitkä nyt loppusyksystä sirittää kuin alkukesästä. Ap
MISTÄ PIONIT TIETÄÄ KUKKIA JOKA VUOSI JUHANNUKSEKSI
Voi myös olla, ettei ap enää kuule muita heinäsirkkoja kuin ne kaikkein kovaäänisimmät (jokin tietty laji)?
Vuorokauden valoisuus ja muut luonnon merkit. Miten linnut osaa lähteä muuttomatkoille? Eläimet on yllättävän älykkäitä ja osaavat lukea luonnon merkkejä meitä ihmisiä monipuolisemmin.
Meillä on kymmeniä sisiliskon poikasia, kuten joka vuosi on ollut. Ihania, emo tulee käden selkäpuolelle kun pitää paikallaan jonkin aikaa.
Minulla sirittää ympäri vuoden, sirkkojen siritys siihen päälle luo hirvittävän kakofonian.
Vierailija kirjoitti:
Voi myös olla, ettei ap enää kuule muita heinäsirkkoja kuin ne kaikkein kovaäänisimmät (jokin tietty laji)?
No tääkin voi olla ihan hyvin mahdollista. Korvissa tinnittää kokoajan sen verran, että ne alkukesän heinäsirkkojen äänet voi sen takia jäädä kuulematta. Ap
Kalenterista tietysti.