Ihmettelettekö koskaan joidenkin värivalintoja vaatteissa?
Saattaa olla väärä, sairaan näköiseksi tekevä väri, tai muuten vain tunkkainen ja masentava väri. Eikö sellaisessa vaatteessa tule tunkkainen ja masentava fiilis?
Kirpparilta voi valita vaikka minkä värisiä vaatteita parilla eurolla ja kauppojen alennusmyynnistäkin kympillä. Ei ole rahasta kiinni.
Kommentit (59)
En ole koskaan ymmärtänyt tuota värianalyysiä, siis että miksi ihan tavalliset pulliaiset käyttävät tuollaiseen aikaa ja rahaa. Ymmärrän hiukan enemmän, jos kyseessä on esimerkiksi jatkuvasti esiintyvä maailmantähti tai korkealla tasolla kameroiden edessä edustava henkilö, tyyliin presidentti. Silloin lienee paikallaan muutenkin hiukan suunnitella asukokonaisuuksiaan. Minua ei kuitenkaan voisi vähempää kiinnostaa, miten muut pukeutuvat ja millä perustein vaatteensa valitsevat, ja ihan yhtä vähän kiinnostaa mitä muut minun pukeutumisestani ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Miksi niin suuri osa porukasta pukee päälleen pelkkää mustaa ja harmaata. Kesälläkin.
Olen yksi näistä. Koko kesän töissä aspassa ja toimistolla ja meillä on työnantajan toiveena pukeutua neutraaleihin väreihin ja mieluiten tummaan. Joskus laitan jotain väriä mukaan, mutta perusilme on tylsä harmaa. En vain jaksa joka päivä ottaa vaihtovaatteita mukaan erikseen. Muuten on kyllä värit mukana elämässä ja pukeutumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Miksi niin suuri osa porukasta pukee päälleen pelkkää mustaa ja harmaata. Kesälläkin.
Olen yksi näistä. Koko kesän töissä aspassa ja toimistolla ja meillä on työnantajan toiveena pukeutua neutraaleihin väreihin ja mieluiten tummaan. Joskus laitan jotain väriä mukaan, mutta perusilme on tylsä harmaa. En vain jaksa joka päivä ottaa vaihtovaatteita mukaan erikseen. Muuten on kyllä värit mukana elämässä ja pukeutumisessa.
On toi kyllä tylsää. Miksi aspan pitää olla tummissa?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tuota värianalyysiä, siis että miksi ihan tavalliset pulliaiset käyttävät tuollaiseen aikaa ja rahaa. Ymmärrän hiukan enemmän, jos kyseessä on esimerkiksi jatkuvasti esiintyvä maailmantähti tai korkealla tasolla kameroiden edessä edustava henkilö, tyyliin presidentti. Silloin lienee paikallaan muutenkin hiukan suunnitella asukokonaisuuksiaan. Minua ei kuitenkaan voisi vähempää kiinnostaa, miten muut pukeutuvat ja millä perustein vaatteensa valitsevat, ja ihan yhtä vähän kiinnostaa mitä muut minun pukeutumisestani ajattelevat.
En minä missään värianalyysissä ole käynyt. Ap
Kyllä ihmettelen jos ei kelpaa kuin musta harmaa ja ja valkoinen, kun itse oikein imen värejä. Ihmettelen, koska en ymmärrä mutta ei se väärin ole ja tyylikästä varmaan kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä punaisen pitäisi olla ainoa sallittu väri asusteissa, housuissa voitais sallia mustakin
Työasuissa neonkeltainen punaisen puseron päälle, muuten samaa mieltä
Kyllä vihreänkin pitää olla sallittu, mutta muiden värien käytöstä ankarat sakot
Mulla oli kurssikaveri, joka tapasi pukeutua liikennevaloiksi. Kirkkaankeltainen takki, punainen pipo ja vihreät housut. 😁
Vierailija kirjoitti:
Sinulla siis ei ole esteettistä silmää, etkä pysty ymmärtämään että toiset ovat esteetikkoja. En minäkään ymmärrä mitään oopperasta, mutta ymmärrän kyllä että monelle musikaaliselle se on tärkeä juttu.
Ihan periaatteesta ostan kaiken värisiä vaatteita ja laitan sitten mielialan mukaan jonkinvärisen päälle. Ulkopuolisista se ei ehkä sovi, mutta itselle siinä mielialassa sillä hetkellä sopii.
Kyllä kaupoissa on niin kumman värisiä vaatteita, siis lähinnä värien yhdistelmiä, että ihmettelen kun niitä ostetaan. Kai jokaiselle värille on ihminen jolle se käy, ja on yhdistettävissä johonkin mutta näissä kirjavissa on kamalia yhdistelmiä.
Harvemmin vaatteen värin voi valita vapaasti. Se onnistuu lähinnä jos tekee itse vaatteita, eikä silloinkaan värivalikoima ole rajaton.
Kirpparilta mitä väriä vaan? Ei ole sopivaa kokoa!
En ihmettele. Ei kuulu mulle miten jotkut pukeutuvat.
En,mutta omiani joskus ihmettelen 😅 Miten oon ostanuki beessin ,keltaisen tai mustan paidan, kun tiedän hyvin, että ne saa minut näyttämään elävältä kuolleelta !
Vierailija kirjoitti:
En,mutta omiani joskus ihmettelen 😅 Miten oon ostanuki beessin ,keltaisen tai mustan paidan, kun tiedän hyvin, että ne saa minut näyttämään elävältä kuolleelta !
minä näytän elävältä kuolleelta mustaharmaassa.
Värejä enemmän ihmettelen malleja ja kokoja, yleensä paljastavia ja liian pieniä. Siinä ei supersopiva ja kaunis väri pelasta vaikutelmaa.
Pyöreellä ihmisellä vaaleanpunainen t-paita ja vaaleanpunaiset housut. Vain kärsä puuttuu.
En. Jokainen pukeutukoon miten haluaa ja millaisten värisissä vaatteissa tuntee olonsa mukavimmaksi.
Käytän vaatteita joiden väri miellyttää silmääni. En välitä mitä joku muu ajattelee. Yläasteella piti pukeutua kokomustaan mutta nyt olen aikuinen!
M37