Ihmettelettekö koskaan joidenkin värivalintoja vaatteissa?
Saattaa olla väärä, sairaan näköiseksi tekevä väri, tai muuten vain tunkkainen ja masentava väri. Eikö sellaisessa vaatteessa tule tunkkainen ja masentava fiilis?
Kirpparilta voi valita vaikka minkä värisiä vaatteita parilla eurolla ja kauppojen alennusmyynnistäkin kympillä. Ei ole rahasta kiinni.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä punaisen pitäisi olla ainoa sallittu väri asusteissa, housuissa voitais sallia mustakin
eli punaisia hanskoja, laukkuja, hattuja, pipoja, huiveja sitten käyttämään ja vaatteissa värejä vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä punaisen pitäisi olla ainoa sallittu väri asusteissa, housuissa voitais sallia mustakin
eli punaisia hanskoja, laukkuja, hattuja, pipoja, huiveja sitten käyttämään ja vaatteissa värejä vapaasti.
Eikun tuossahan sanotaan selvästi että neonkeltaisia. Dada...
Minua ihmetyttää värien yhdisteleminen. Omaa silmääni ei yhtään miellytä, kun punaista ja oranssia, tai punaista ja pinkkiä, tai sinistä ja ruskeaa yhdistellään.
Vierailija kirjoitti:
Turkoosi ei sovi kenellekään
viileäsävyisille sopii turkoosi, lämminsävyisille oliivinvihreä.
kenellekään ei sovi omaan ihonväriin nähden täysin vääriin sävyihin pukeutuminen!
Ihmettelen miksi hyvin moni suomalaisnainen vetää päällensä noita beigen värisiä vaatteita. Harvalle se väri sopii.
Toinen väri mitä en itse voi sietää vaatteissa, on sellainen haalea vauvanvaatteen värinen vaaleansininen, sekin hyvin suosittu keski-ikäisillä naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut jaksaa pukeutua mumoalkkaein värisiin pällivaatteisiin päivästä toiseen? Tylsyyskuolema uhkaa.
mumoalkkaein? Mikä väri tämä on? Koskaan kuullutkaan.
Tarkoitetaan varmaan tällaista (esimerkki):
https://www.kekale.fi/culture-naisten-neuletakki-annemarie-cardigan-vaa…
Onneksi netistä voi tilata sen värisiä vaatteita kuin haluaa niin ei tarvitse pitää noita iänikuisia vaaleanruskeita, "malvan" värisiä, harmaita ja samean vihreitä, mitä on kaupat pullollaan. Monista huomaa kyllä, että ostavat mitä kaupassa on ajattelematta sopiiko väri heille itselleen.
Värivalintojen lisäksi ihmettelen ylisuuria monivärisiä ja isokuvioisia telttamekkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
viileäsävyisille sopii turkoosi, lämminsävyisille oliivinvihreä. kenellekään ei sovi omaan ihonväriin nähden täysin vääriin sävyihin pukeutuminen!
Olen värianalyysissä vaalea kevät eli lämmin, ja turkoosi sopii mulle hyvin. Yleensäkin on kyse värien sävyistä, joita on lukemattomia niin lämpimille kuin viileillekin tyypeille sopivia.
https://gabriellearruda.com/seasonal-color-analysis-what-season-are-you/
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut, että turkoosi sopii kaikille. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asusteista? Mutta vaatteissa sallisit kaikki värit, paitsi housuissa mustan. Tämä selvä.
Sanotaan sitten vaatteissa jos sen paremmin ymmärrät
Ei ole ymmärrys kysymys tämä, vaan kyse on semantiikasta.
No kaikilla ei vaan ymmärrys riitä, mutta yritä pärjätä sillä mitä olet syntymässä saanut. Pahoittelen Kyllä tilannettasi
Minä pahoittelen sitä, että et tiedä sanojen merkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asusteista? Mutta vaatteissa sallisit kaikki värit, paitsi housuissa mustan. Tämä selvä.
Sanotaan sitten vaatteissa jos sen paremmin ymmärrät
Ei ole ymmärrys kysymys tämä, vaan kyse on semantiikasta.
No kaikilla ei vaan ymmärrys riitä, mutta yritä pärjätä sillä mitä olet syntymässä saanut. Pahoittelen Kyllä tilannettasi
Vaatteet ja asusteet ovat kyllä ihan eri asioita vaikka yrität mollata tuota sanomisiesi korjaajaa.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
viileäsävyisille sopii turkoosi, lämminsävyisille oliivinvihreä. kenellekään ei sovi omaan ihonväriin nähden täysin vääriin sävyihin pukeutuminen!
Olen värianalyysissä vaalea kevät eli lämmin, ja turkoosi sopii mulle hyvin. Yleensäkin on kyse värien sävyistä, joita on lukemattomia niin lämpimille kuin viileillekin tyypeille sopivia.
Totta! Hyvä kun korjasit, en tullut ajatelleeksikaan, tietysti turkoosi toimii kuten vaaleansiniset tai vihreät, eli osa sävyistä lähtee vähän lämpöisempään ja osa viileämpään. 👍
Ed
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Totta! Hyvä kun korjasit, en tullut ajatelleeksikaan, tietysti turkoosi toimii kuten vaaleansiniset tai vihreät, eli osa sävyistä lähtee vähän lämpöisempään ja osa viileämpään. 👍
Ed
En kyllä murehdi tuollaista koskaan.
Kaikki ei näe värejä ihan samalla tavalla, eikä toisaalta välttämättä osaa/välitä katsoa mikä itselle sopii. Katsoo vaan että kiva väri, laitanpa tuon. Eikä kaikkia yksinkertaisesti vaan kiinnosta.
En mieti epäoleellisia tai pinnallisia asioita. Kun nyt yritän muistella mitä eilen kohtaamillani ihmisillä oli päällä, miten hiukset oli laitettu, minkä verran pakkelia oli naamassa, oliko lävistyksiä/tatuointeja tai mille he tuoksuivat/haisivat, en muista yhtään mitään näihin asioihin liittyvää.
Omaa pukeutumistani määrittää se, että vaatteet menee päälle, tietyt kriittiset kohdat peittyy myös kurkotellessa ja kyykkiessä ja vaatteet ovat tilanteeseen tarkoituksenmukaiset. En välitä väreistä tai muotiasioista.
En arvota ihmisiä ulkonäön perusteella vaan sen perusteella mitä tekevät ja sanovat.
En kiinnitä huomiota.
Ja oma kokemus on, että nimenomaan halvalla vaatteita ostaessa pystyy vähemän vaikuttamaan väreihin. Esim. kirpparilta ja alennuksesta ei aina osteta sitä mitä halutaan vaan sitä mitä löydetään.