Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sukulaiset on teillä suhtautuneet adoptioon?

Vierailija
06.08.2024 |

Onko he ottaaneet lapsen hyvin vastaan vaikka lapsi ei olekaan biologista sukua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole adoptiolapsia, mutta seurasin vierestä sukulaislasten kohtelua. Minulla on useampi sisarus, joista yhdellä on 3 adoptiolasta, kutsutaan häntä vaikka Jaanaksi. Toisella taas biologisia 2, olkoon hän Liisa. Minulle Jaanan ja Liisan lapset ovat samalla viivalla, mutta Liisa ja äitini eli näiden lasten isovanhempi kohtelee eri tavoin. Esimerkiksi Liisa hoitaa äitini raha-asioita ja kun äitini halusi antaa lahjana 1000 e per lapsenlapsi, aikoi tämä antaa näille Jaanan lapsille vain 500 e. Liisa kuitenkin puuttui asiaan ja suostutteli antamaan vieläkin pienemmän summan, jotain alle 100 e. Jaana palautti lastensa lahjarahat äidilleen ja tietenkin suuttui. Itse kuulin tästä vasta jälkikäteen koska minulla ei ole lapsia jolle rahoja antaa. Äitini ei osannut suoraan sanoa, miksi näin teki, mutta ei vissiin koe Jaanan lapsia lapsenlapsikseen. Adoptiolapset saavat myös halvemmat joulu- yms lahjat kuin muut suvun lapsen. Siis isoäidiltään ja Liisalta ainakin. 

Vierailija
2/4 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole adoptiolapsia, mutta seurasin vierestä sukulaislasten kohtelua. Minulla on useampi sisarus, joista yhdellä on 3 adoptiolasta, kutsutaan häntä vaikka Jaanaksi. Toisella taas biologisia 2, olkoon hän Liisa. Minulle Jaanan ja Liisan lapset ovat samalla viivalla, mutta Liisa ja äitini eli näiden lasten isovanhempi kohtelee eri tavoin. Esimerkiksi Liisa hoitaa äitini raha-asioita ja kun äitini halusi antaa lahjana 1000 e per lapsenlapsi, aikoi tämä antaa näille Jaanan lapsille vain 500 e. Liisa kuitenkin puuttui asiaan ja suostutteli antamaan vieläkin pienemmän summan, jotain alle 100 e. Jaana palautti lastensa lahjarahat äidilleen ja tietenkin suuttui. Itse kuulin tästä vasta jälkikäteen koska minulla ei ole lapsia jolle rahoja antaa. Äitini ei osannut suoraan sanoa, miksi näin teki, mutta ei vissiin koe Jaanan lapsia lapsenlapsikseen. Adoptiolapset saavat myös halvemmat joulu- yms lahjat kuin muut suvun lapsen. Siis isoäidiltään ja Liisalta ainak

Huha, aika kamalaa näille lapsille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarellani on adoptiolapsi ja hän on koko perheen ja suvun silmäterä. Rakastamme häntä ehkä vielä sitä suuremmin, kun tiedämme siskon surreen pitkään lapsettomuuttaan. Lapsi on tuonut silkkaa onnea - toki on vielä melko pieni, mutta en näe syytä, miksi tilanne tästä muuttuisi.

Karmeaa ajatella, että joku erottelisi lapsenlapsiaan edellä kuvatulla tavalla. Surullista.

Vierailija
4/4 |
06.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarellani on adoptiolapsi ja hän on koko perheen ja suvun silmäterä. Rakastamme häntä ehkä vielä sitä suuremmin, kun tiedämme siskon surreen pitkään lapsettomuuttaan. Lapsi on tuonut silkkaa onnea - toki on vielä melko pieni, mutta en näe syytä, miksi tilanne tästä muuttuisi.

Karmeaa ajatella, että joku erottelisi lapsenlapsiaan edellä kuvatulla tavalla. Surullista.

Näin itsekin ajattelisin, että omassa perheessä ja suvussa/lähipiirissä toimittaisiin. Vaikka toki tiettyä ulkopuolisuutta tai erilaisuutta perhe varmasti saattaisi kokea mm silloin, kun muiden lastenlasten osalta usein puhutaan esim. siitä mitkä luonteenpiirteet/piirteet muistuttavat ketäkin yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme