Haastava äiti
Oon pian 50v ja äitini on 80v, Hän osaa olla tosi kiva ja auttavainen ja toisaalta todella ärsyttävä ja energiat vievä. Siskoni asuu kaukana joten hän ei pysty arjessa äitiä auttamaan, mä asun 10km päässä äidistä. Soitellaan hänen kanssa harva se päivä ja suurin piirtein kerran viikossa käyn hänen luona. Hän tekee itse kaikki kotityöt joten sellaista apua hän ei vielä tarvitse.
Mulla on usein huono omatunto kun en jaksa äitini seuraa. Käyn hänen luonaan useimmiten sen takia kun mun kuuluu käydä. Äitini kiukuttelee mulle usein ja sanon hänelle suoraan asiat esim se että hänen pitäisi enemmän lähteä ihmisten ilmoille, koska aikaa on keskittyä muiden ihmisten elämään ihan liikaa. Äitini puhuu paljon sukulaistensa ja muutaman kaverin kanssa puhelimessa mutta livenä näkee lähinnä vaan minua ja välillä myös lapseni.
Lähinnä tällä kirjoituksella kai kyselen että kuinka te jaksatte iäkkäitä vanhempia ja kuinka usein olette heidän kanssa tekemisissä?
Välttämättä ei mene kauaa että äitini kuolee niin mietinkö sitten että olisi pitänyt jaksaa häntä enemmän, ymmärtää vanhaa ihmistä Tosi usein hänen jutut menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta toisinaan sanon hänelle asiat ihan suoraan.
Kommentit (3)
Siinä vaiheessa, kun oma terveys alkoi menemään äidin pikkulikasankona olemisesta olen ottanut etäisyyttä.
Iän myötä ihmiset alkavat taas muistuttaa pikkulapsia, kyllä lähes poikkeuksetta vanhemmat ihmiset ovat haastavia.