Äiti ei hyväksy että lapseni menee päiväkotiin
Pitääkö mun tällaisestakin asiasta oman äidin kanssa väitellä. Äidin mielestä mun on hoidettava lapsi kotona kouluikään asti. Pilaan muuten lapseni. Äiti soittaa tästä joskus itkien. Hän on siis 3v ja ajattelin ihan jo mennä töihin mahdollistaakseni perheemme toimeentulon. Helppo kai äidin on sanoa kun ei ole koskaan ollut työelämässä, isä maksoi kaiken.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Boomerit eivät usein tiedosta varhaiskasvatuksen tärkeyttä lapselle vaan ajattelevat, että lapselle riittää pelkkä kotikasvatus. He ovat eläneet aikaa jolloin päiväkodit olivat pelkkiä säilöntäpaikkoja ja niitä kutsuttiin "tarhoiksi".
Eihän niitä päiväkoteja edes ollut. Yksityiset tädit kotonaan hoiti 4-6 lasta. Vaikka raja olisi ollut 4 omat lapset siinä määrässä mukana.
En tiedä yhtään boomeria joka olisi ollut kotiäiti. Eihän nämä hoitotäditkään olleet kotiäitejä vaan ansaitsivat kotona työskennellen.
Eihän se nyt tietysti ihme ole jos kolmikymppinen on vielä kiinni äitinsä mielipiteissä. Vaan kun täällä 50 v valittavat että 80 v äiti käskee tehdä näin. Uskallanko tehdä toisin.
Anoppina ja äitinä en ole koskaan lasten lähdettyä kotoa ( toisiin kaupunkeihin opiskelemaan) puuttunut heidän asioihinsa. Työnteko meillä taas on arvo johon on pienestä kannustettu. Töitä eikä tukia.
Ei tarvitse väitellä. Ilmoitat niin kuin asia on, ettei ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Lapsi jos on jo kolme niin, onhan se jo kotona ollutkin.